Friday, May 24, 2019

Sambutan Raya ‘Malaysia First’ di Sunway Lost World Of Tambun

Hi Korang,


Bersempena Hari Raya dan cuti sekolah yang akan datang, Sunway Lost World Of Tambun menganjurkan sambutan Malaysia Pertama Lah, yang akan berlangsung dari 25 Mei hingga 9 Jun, membolehkan para pelawat mengalami keajaiban budaya Melayu tempatan, mengingatkan tradisi, nilai dan adat istiadat, yang berkongsi dengan semangat perpaduan dan kesepakatan. 

Sunway Lost World Of Tambun celebrates the Raya festive season with its Malaysia First Lah themed campaign from 25th May to 9th June 2019.

Di antara banyak aktiviti yang menanti para pengunjung sepanjang tempoh perayaan termasuk pengalaman permainan tradisional Melayu seperti bermain di papan congkak gergasi dan menyertai permainan hibrid Teng Teng dengan Ular dan Tangga. 





Kesemua aktiviti ini dijanjikan untuk menjadi keseronokan dan menarik, sambutan itu juga akan menampilkan sambutan ‘Humalaya Malayana’ dan sambutan serta Parti Kolam Awesome Raya untuk menyemarakkan perayaan semasa perayaan Raya. 

“Games and sports have a unique way to bring people together while creating and renewing bonds. This is why we are making fun games a big part of our Malaysia First Lah celebration, where families and friends can come together at Sunway Lost World Of Tambun and celebrate awesome moments with traditional Malay games,” kata Nurul Nuzairi Mohd Azahari, General Manager of Sunway Lost World Of Tambun. 

“It truly will be a special time for the whole family, creating a bridge between the older generation and the young ones, as parents can reminisce their childhood playing games which are sadly forgotten today while the younger ones can experience these games their parents used to play, while doing what kids do best – having fun!” beliau menambah lagi.
 


Sementara itu, turut mempromosikan promosi makanan dan minuman khas di Rumah Teh Dulang Sunway Lost World Of Tambun, dengan menu khas yang menampilkan menu kegemaran Melayu tradisional termasuk Rendang Tok Daging, Rendang Ayam, Ketupat, Lemang, Nasi Impit, Tempoyak Ikan Patin, Ulam, dan Air Bandung, Dodol dan pelbagai Kuih Raya, dijamin uberselera untuk di makan.

Pelancaran program pemuliharaan Kuang Raya


Di majlis itu juga menyaksikan pelancaran program pemuliharaan Kuang Raya Lost World Of Tambun, yang pertama di negara ini dirasmikan oleh Dato 'Abdul Kadir Bin Abu Hashim, Ketua Pengarah Jabatan Hidupan Liar dan Taman Negara (PERHILITAN). 


(L-R): Ramesh Singaram, Assistant General Manager – Operation of Sunway Theme Parks; Nurul Nuzairi Mohd Azahari, General Manager of Sunway Lost World Of Tambun; Dato’ Abdul Kadir Bin Abu Hashim, Director General of Wildlife and National Parks department (PERHILITAN); Calvin Ho, Senior General Manager of Sunway Theme Parks and PERHILITAN officers at the launch of the Sunway Lost World Of Tambun’s ‘Kuang Raya’ conservation centre in conjunction with the Malaysia First Lah campaign.

Kuang Raya yang luar biasa yang luar biasa, atau Great Argus, adalah sejenis spesies ikan ayam yang berasal dari Asia Tenggara, yang dikenali dengan bulu coklat, kepala biru dan leher, payudara atas merah, bulu seperti bulu hitam pada mahkota dan nape dan kaki merah.

Cantikkan Burung Kuang Raya ni, tapi kak lily gelilah sebab kat pelepah bulu dia ada 1000 mata tau eee eee eee

orang nak amik gambar yang betina, sekali ada plak yg menempel budak ni tau

Disebabkan kehilangan habitat semula jadi dan memburu, pemuliharaan spesies ini adalah penting untuk kelangsungan hidupnya, yang telah menyebabkan Sunway Lost World Of Tambun mengambil langkah bijak di dalam hal ini, memaparkan tapak pemuliharaan yang penuh dengan alasannya, di mana pelawat boleh datang dekat dengan keindahan ini.

ni bunyinya burung Kuang Raya ni tau

“As Malaysians, we sometimes take for granted the rich, diverse heritage and legacy that we enjoy in this beautiful land. It is something that is unique to us, as it can be found nowhere else. Therefore, the responsibility lies on us to preserve and protect this heritage. The upcoming school holidays and Hari Raya is the perfect opportunity for us to do this right here at Lost World Of Tambun. While guests will certainly be in for a good time, they will also more importantly be part of a truly unique initiative which we all can share as Malaysians,” kata Nurul Nuzairi Mohd Azahari, General Manager of Sunway Lost World Of Tambun.


Untuk membolehkan lebih ramai orang menikmati khazanah negara ini dan merasai sambutan ‘Malaysia First’, Lost World Of Tambun telah mengadakan promosi secara online di mana tiket boleh dibeli dengan diskaun 50% pada harga RM58.50 (harga biasa adalah RM117.00 ) untuk orang dewasa dan RM55.00 (harga biasa adalah RM110.00) untuk kanak-kanak.

Untuk perincian lebih lanjut tentang sambutan Malaysia First Lah, hubungi +605 542 8888 (tempahan dan pertanyaan)


Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 








Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com


1 comment :

cikguzim said...

Menariknya tempat tu ..