Thursday, May 9, 2019

Pelbagai Resipi Berbuka dan Sahur Menggunakan Produk Dari Segi Fresh Market

Hi Korang, 



Hari ni dah hari kelima puasa so semalam barulah kak lily dapat masak sepenuhnya untuk berbuka dan sahur kan. Itulah banyak sangat jemputan makan inilah jadiknya, sampai rindu-rinduan nak masak di dapur. 

So balik rumah tuh, duduk termenung depan depan pintu dapur tuh dan tengok apa nak masak petang semalam kan. Hah nampak plak barang-barang yang di beli Segi Fresh Market hari tuh ada lagi, so terus je otak bergeliga jalan apa nak masak.

senang je buatnya, campurkan kedua-dua tin laici dan longan then letak je ais dah siap. Takyah letak gula pun sebab dah manis dah

Malas nak fikir panjang, kak lily masak Meehoon 'Berkat' Sup bersama Ais Laici Longan

ni makan round kedua ni hehehhe

Masa buka puasa tuh ermm, kemain lagi sedapnya bila pekena kan. Hilang penat memasak sebab dapat makan yang enak-enak hasil air tangan sendiri. 

Masa sahur pulak, ingatkan malas nak masak tup-tup Mr Big merengek nak makan plak. 

Apa lagi berdezup tengok cabinet tengok apa ada, then nampak sardin Crown Choice ni so apa lagi terus je masak nasi goreng kan.

Resipi Nasi Goreng Sardin

Bahan-bahan
1 tin sardin Crown Choice
Bawang merah dan bawang putih sket
Nasi sejuk seperiuk (ikut sukelah)

Cara-cara
1. Tumiskan bawang merah dan bawang putih sampai naik bau
2. Masukkan ikan sardin yang telah di hancurkan tadi
3. Setelah mendidih masukkan bahan perasa seperti garam, kicap ikut kesesuaian tekak
4. Masukkan nasi sejuk dan kacau rata

Siap kak lily tunjukkan cara masaknya kalau korang tak reti ek


Inilah hasilnya Nasi Goreng Sardin untuk sahur. 


Senangkan!! 

Itu pentingnya kita sentiasa stock up barang-barang dapur ni, selalu memang Segi Fresh Market je yang jadi pilihan kak lily. Tak kira barangan basah, barangan kering, biskut ke kopi ke sebab harganya yang murah namun dalam kualiti yang baik.




Sedikit Tentang Segi Fresh Market 

Segi Fresh Market adalah di bawah naugan Segi Group iaitu sebuah syarikat yang telah beroperasi lebih dari 20 tahun. Dengan menggunakan tagline 'Pilih Fresh, Pilih Segi' , Segi Fresh Market sentiasa memastikan pelanggannya berpuashati dengan kualiti dan kesegaran barangan mereka walaupun harga yang dijual lebih murah berbanding di tempat lain. 

Sehingga kini Segi Fresh Market telah pun mempunyai lebih 32 cawangan termasuk di luar Lembah Klang. Cuba la check, mana tau berhampiran dengan rumah korang kan



Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Laman web : 

Facebook : 

Instagram : 



No comments :