Sunday, July 1, 2018

Buku Masakan 'Flavors of Berjaya' Dari Berjaya Hotels & Resorts (BHR) Kini Di BORDERS Malaysia

Hi Korang,

Berjaya Hotels & Resorts (BHR) dengan sukacitanya mengumumkan bahawa buku masakan pertamanya berjudul 'Flavors of Berjaya' kini boleh didapati di kedai buku utama di seluruh negara. Dalam acara pelancaran rasmi dengan BORDERS Malaysia di outlet The Gardens Mall, BHR telah mengumumkan BORDERS Malaysia sebagai kedai buku rasmi kompilasi yang di hasilkan oleh chef terkemuka BHR. 


Semua 17 chef dari 14 hartanah BHR di Malaysia dan luar negara telah menyumbangkan resipi air tangan mereka untuk dipaparkan dalam buku masakan penuh warna 152 halaman ini. Selain daripada berkongsi resipi rahsia mereka, chef-hecf ini juga berkongsi beberapa teknik memasak yang baik yang telah diuji dan disempurnakan dari pengalaman mereka dalam menyediakan makanan tempatan dan masakan antarabangsa untuk di hidangkan kepada lebih dari satu juta tetamu BHR setiap tahun. 



‘Flavours of Berjaya’ juga merupakan sumber kaedah memasak asas. Dari belajar bagaimana membuat pembuka selera mudah untuk maklumat berguna seperti nilai pemakanan, ini adalah salah satu buku masak yang mesti dicuba oleh peminat makanan yang akan terus dirujuk. Hidangan tempatan seperti daging masak hitam, ayam masak ros dan gulai tumis cukup memuaskan, namun cukup untuk pesta makan malam. 


Mengulas mengenai buku masakan, Encik Hanley Chew, Ketua Pegawai Eksekutif BHR berkata, "Berkembang di sebuah masyarakat multikultural di Malaysia telah mengajar saya bahawa kita boleh mengetepikan perbezaan kita dan memeluk makanan sebagai bahasa yang sama. Ia sentiasa menjadi cara untuk bersosial, dan saya suka bagaimana ia melampaui bangsa dan etnik, menghubungkan orang dari satu budaya ke yang lain. Saya secara peribadi telah mencuba beberapa hidangan yang terdapat dalam buku masakan ini - mereka tidak begitu lazat! Setiap resipi merangkumi kecemerlangan gastronomi dan keperibadian chef. Kerana para chef ini menggembirakan citarasa saya dengan kreativiti dan perjalanan kuliner yang memberi inspirasi, saya rasa sentuhan hati mereka yang hangat dan semangat tulen. " 

Cik Yau Su Peng, Pengarah Runcit & Inovasi di Berjaya Corporation Berhad yang mengawasi perniagaan dalam sektor pendidikan dan pemasaran juga mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan tahniah kepada BHR, "Saya mengucapkan tahniah kepada 17 chef yang menyumbangkan resipi juga sebagai rahsia, petua dan teknik yang semua pergi ke membuat buku masakan ini tambahan tambahan kepada perpustakaan chef setiap hari. Kita semua tahu betapa berharganya resipi dan rahsia tukang masak dan mereka telah memaparkan dengan jelas bukan sahaja tanpa pamrih, tetapi juga kerjasama berpasukan, perpaduan dan kerjasama dalam memastikan bahawa hanya resipi terbaik untuk hidangan tertentu. Tahniah juga, kepada Berjaya Hotels & Resorts di buku masakan sulung ini; satu usaha yang pasti akan meninggalkan tanda dalam kategori buku masak serta dalam industri perhotelan. 


‘Flavours of Berjaya’ berharga MYR45 dan kini boleh didapati di 14 hartanah BHR di Malaysia dan di luar negara. Ini termasuklah Berjaya Times Square Hotel, Kuala Lumpur, ANSA Kuala Lumpur, Berjaya Penang Hotel, Berjaya Waterfront Hotel, Berjaya Langkawi Resort, Berjaya Tioman Resort, The Taaras Beach & Spa Resort, Berjaya Beau Vallon Bay Resort & Casino, Berjaya Praslin Resort, Berjaya Eden Park London Hotel dan The Castleton Hotel. Pembeli yang berminat atau pengumpul buku masak boleh datang Front Office hotel untuk dapatkan naskah korang. 



Di samping itu, ‘Flavours of Berjaya’ juga boleh didapati di BORDERS IOI Mall, Queensbay Mall, Bangsar Village 2, The Curve, The Gardens Mall, Mesa Mall dan PHKL. Kedai buku utama lain seperti Kinokuniya dan MPH Bookstores di seluruh negara. Sebagai alternatif, pembaca yang berminat boleh membeli buku masakan dalam talian di mphonline.com










Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

1 comment :

Azian Elias said...

tengok food dia jadi kenyang.. cantik2 sangat.