Monday, April 9, 2018

D'LAKSA, Terkenal Dengan Hidangan Asam Laksa Sedap Tau

Hi Korang, 


Asam laksa!! 👀 👀 👀 👀

Bagi kak lily semangkuk asam laksa ni, mempunyai rasa yang tersendiri dan bahan-bahan yang lengkap even kalau tak de bawang sket pun maka tak lengkaplah hidangan asam laksa ni kan. 

Tapi…. 

Kat mana nak cari penang asam laksa yang sedap di sekitar Lembah Klang ni ek??? Ermm garu-garu kepala sekejap. Banyak tempat dah kak lily cuba even di gerai makcik tepi jalan kat area rumah kak lily ni tapi payah nak dapat kesempurnaan tuh lah. 


Kebetulan pulak, hari tuh bebudak ni ajak pi makan asam laksa lepas balik kerja so kak lily joinlah. Yelah mana je ada tempat makan sedap haruslah di cuba kan. Bila one of the geng, suggestkan jom cuba makan asam laksa di outlet D’LAKSA di dalam Mytown Shopping Centre ni cepat-cepat kak lily agree ye. 

Kalau korang nak tau outlet D’LAKSA di Mytown Shopping Mall ni comel je, terletak ground floor mall ni. Turun je escalator kat tepi tuh dah boleh nampak D’LAKSA berhadapan dengan Gintell shop, alah ada beratur panjang-panjang tuh itulah dia. Walaupun cam cubic kecik tapi siap ada tempat makan sekali gak tau. 

Terdapat tiga hidangan yang ditawarkan adalah Asam Laksa (RM7), Asam Fishball (RM5) dan Rojak Buah (RM5)


Menariknya untuk cawangan D'Laksa MyTOWN Cheras ianya juga ditawarkan dalam bentuk kombo iaitu D'Light Deal For 2 yang berharga RM28. Didalam kombo ini didatangkan 2 set asam laksa, 2 pilihan minuman sejuk (lemonade, ice lemon tea atau Milo) dan juga side dish 1 Asam Fishball dan 1 rojak buah. Namun untuk side dish kita juga boleh membuat pilihan samada untuk mengambil 2 set Asam Fishball atau 2 Rojak Buah. 

Nampak tak? 
Siap ada combo-combo set bagai ek 


kemain fishballs berenang-renang ek hehehe

Terus kami order sorang satu ek, langsung tak nak kongsi-kongsi makan ermm betul-betul lapar bebudak ni lah. Yang bagusnya, menunya simple dan tak pening kita sebagai pelanggan nak memilih sebab senang nak order. 


Pada pendapat kak lily, asam laksa ni rasanya sangat pekat dengan isi ikannya seketul-seketul boleh nampak dalam mangkuk asam laksa ni. Bila cakap pasal rasa, memang korang kena rasa sendiri then baru korang faham apa yang kak lily masukkan dengan rasa kuah asam laksa tuh ek. 


Asam fishballs ni memang unik betul, selalu orang jual mee dan fishballs ni hanya fishballs je, saiznya kemain besar-besar pulak tuh. Even kak lily makan tiga biji dah kenyang, hirup plak dengan kuahnya sekali 


Kiranya rojak buah ni macam pencuci mulut lah, dah makan pedas-pedas panas-panas bagai yang ni merupakan penyejuk tekak. Ada timun, nenas, sengkuang dan lelain lagi, ermm ini pun licin jugak.

Meh layan video kelakar kak lily ni ek


So apa pandangan korang plak ?? 

Ermm kena cubalah dulu then barulah tau cam ne keenakan asam laksa di D’LAKSA ni ek. 

Bukan setakat di Lembah Klang je outletnya, ada lagi ni hah 

Johor Baharu 
- KSL City Mall 
- Sutera Mall 
- AEON Bukit Indah 

Melaka 
- Dataran Pahlawan Melaka Megamall 

Selangor 
- AEON 1Utama 
- AEON IOI Mall Puchong 
- AEON Mall Shah Alam 

Kuala Lumpur 
- MyTown Mall Cheras 
- AEON Midvalley Megamall 
- AEON Taman Maluri 

Penang 
- AEON Quensbay Store 

Ermm tak ke banyak outlet tuh kan, so tak de alasanlah untuk korang cakap tak boleh nak rasa ek hehehe 

tak cukup satu, siap tapau bawak balik ek hauhauhau

Orang kata bila sejuk-sejuk dalam mall ni, dapat pekena sesuatu yang panas tak ke awesome kan!! Alah kalau dah teragak tuh, jomlah pi makan ek

Untuk info lanjut boleh check it out di social media D’LAKSA ni, 

Website : 

Facebook : 

Instagram : 



3 comments :

Suria Amanda said...

Nampak menarik la...aduhai..terus rasa nak makan laksa plak..

MrsEnoxis said...

Pernah try dekat IOI Mall Puchong. Laksa dia memang pekat. Memang kalo boleh x leh share. Kena satu bowl tu hirup sorang. Hehe

Mahamahu said...

Amboi cik lily makan memang menyelerakan rasa nak try Asam Laksa panas tu yang bebola tu lagi macam besar jer...