Tuesday, March 13, 2018

Rumah Terbuka Tahun Baru Cina MYDIN Dan SJ ECHO 2018, Meriah!!

Hi Korang, 

Rakyat Malaysia ni segala perayaan semua kita sambut, ermm betul tak? Yelah kita satu Malaysia hehehe… 

Walaupun sambutan Tahun Baru Cina sudah sampai ke penghujungnya tapi kemeriahannya tetap di sambut ek. 


Jumaat lepas, sempat juga kak lily singgah di CNY Carnival di Mydin USJ ni tau. Nasib baik lepas kerja bolehlah pi dan lepak lelama sket kan hehehhe 

Untuk tahun yang ke-6, MYDIN USJ meneruskan kerjasama erat bersama SJ ECHO, iaitu akhbar tempatan komuniti Subang Jaya untuk menjayakan Rumah Terbuka Tahun Baru Cina MYDIN-SJ ECHO 2018. Majlis komuniti yang berasaskan perayaan seperti ini diyakini mampu memupuk nilai-nilai murni khususnya rasa hormat-menghormati dan mewujudkan kesefahaman yang baik dalam kalangan masyarakat majmuk USJ yang hidup secara harmonis. 


ada persembahan pentas tau, sebelum majlis bermula

Seawal jam 6.30 petang, masyarakat multietnik yang terdiri daripada penduduk setempat dan para pelanggan MY DIN USJ berkumpul bersama-sama tanpa mengira bangsa, agama dan usia bagi memeriahkan rumah terbuka ini sehingga jam 11.00 malam. 

Rumah Terbuka Tahun Baru Cina MYDIN-SJ ECHO 2018 ini diserikan dengan kehadiran YB Hannah Yeoh Tseow Suan, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Subang Jaya yang juga merupakan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dan YB Wong Chen, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kelana Jaya. Turut hadir sama ialah wakil-wakil daripada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) seperti Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ), Polis Daerah Subang Jaya, Bomba & Penyelamat Daerah Su bang Jaya dan tetamu-tetamu yang lain. 

ada tarian singa sebelum acara bakar mercun tau..

Untuk kesekian kalinya, MYDIN USJ, Subang Jaya memeriahkan Subang Jaya dengan meraikan Tahun Baru Cina melalui Sambutan Rumah Terbuka. Sambutan ini merupakan tradisi tahunan di MYDlN USJ bagi mengeratkan silaturahim komuniti setempat disamping terus mengetengahkan MYDIN sebagai pasar raya pilihan sekeluarga. 

Saya sangat menghargai usaha sebegini kerana ianya mampu menzahirkan perasaan saling menghormati dalam kalangan masyarakat dan peluang untuk mendapat rakan-rakan yang baru. Saya berharap agar MYDIN USJ dan komuniti USJ akan terus mengekalkan sinergi ini samada melalui jaringan persahabatan mahupun pemiagaan. Terima kasih kepada semua pelanggan yang setia berbelanja di MYDIN, Komuniti Bersatu, Bandar Sejahtera'. 

Datuk Wira (Dr.) Haji Ameer Ali Mydin 
Pengarah Urusan Mydin Mohamed Holdings Bhd. 

Seramai 20 orang warga emas daripada Rumah Victory Puchong juga diraikan dalam sambutan ini dan mereka juga diberikan angpau dan goodie bags. Pastinya suasana sambutan rumah terbuka ini lebih riuh rendah dengan kehadiran rakan pembekal, rakan media cetak dan elektronik, rakan blogger, rakan selebriti tempatan dan rakan niaga. 




Seperti biasa, acara menggaul Yee Sang dijadikan sebagai gimik perasmian Rumah Terbuka Tahun Baru Cina MYDIN-SJ ECHO 2018 kerana menurut kepercayaan masyarakat Cina, ianya melambangkan kemewahan dan mampu melanjutkan usia seseorang. Tetamu jemputan, warga emas yang diraikan, rakan niaga dan PBT bersama-sama memeriahkan acara ini di pintu masuk utama Mydin Mall. 

Masa kak lily ambil gambar ni sebelum acara bermula tau, sebab tuh nampak cam tak de orang je huahauhaua






Para pengunjung disajikan dengan pelbagai juadah makanan seperti Yong Tau Foo, Char Kuetiau, Dim Sum, Bihun Goreng, Nasi Goreng, Nasi Ayam, Laksa, Ayam Barbeku, Bubur Cha Cha dan banyak lagi di 24 buah gerai secara PERCUMA! Persembahan seperti tarian singa, tarian singa akrobatik, tarian kebudayaan cina, paluan gendang cina, Chinese Face Mask Changing turut diadakan untuk memeriahkan lagi Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 2018. 

Ini suasana sebelah malam, selepas CNY Carnival dibuka...








Ya ampun, gila meriah kan!!!

Penampilan istimewa pemenang anugerah lndustri Muzik (AIM) 2016, kategori Artis Wanita Cina Terbaik, Angeline Wong turut menghiburkan para pengunjung yang hadir dengan nyanyian 3 buah lagu. 

Sepertimana tahun-tahun sebelumnya, aktiviti cabutan bertuah untuk para pelanggan MYDlN tidak ketinggalan dengan pelbagai hadiah istimewa. Setiap pemegang kad Meriah MYDlN layak untuk menyertai cabutan bertuah ini dengan berbelanja minimum RM88 di Pasar Raya Besar Mydin USJ dan Mydin Mall USJ. Resit pembelian boleh dimasukkan ke dalam kotak yang telah disediakan di Kaunter lnformasi MYDIN USJ dan penyertaan ini dibuka selama 7 hari, bermula dari 2 Mac 2018 dan ditutup jam 7 .00 malam pada 9 Mac 2018. Acara cabutan bertuah dan penyampaian hadiah dijalankan pada hari sambutan berlangsung. Satu sesi cabutan bertuah khas untuk media juga turut diadakan sebagai tanda apreasiasi atas kerjasama utuh serta sokongan baik rakan media terhadap MYDIN selama ini. 


Keluaran Malaysia! Tetap Malaysia! 
'Mengapa Bayar Lebih? Belilah Dengan Harga Borong!' 















Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com