Wednesday, March 14, 2018

Happy 20th Anniversary NANDO’s

Hi Korang, 

Suka ayam Nando’s? 

Haruslah kan!! Kak lily pun. 

Sebab apa suka? Sebab ayamnya di grill tau lagi pulak side dishnya unik dan sedap-sedap belaka hehehhe. 

Lama betul tak pi event Nando’s ek, so bila ada jemputan minggu lepas haruslah tak lepaskan peluang ek. 


Nando’s, sebuah jenama ikonik yang digemari di seluruh dunia, meraikan hari jadi ke-20 di Malaysia. Daripada permulaannya yang sederhana di Jalan Telawi, Nando's telah berkembang menjadi kegemaran di kalangan penggemar ayam bakar tempatan. Mencuit hati warga Malaysia dengan kecerdasan tersendiri, kelucuan luar biasa dan semestinya sos PERi-PERi yang terulung, jenama itu bukan sahaja memperkenalkan kepada rakyat Malaysia ayam yang begitu enak, tetapi pelbagai hidangan lazat yang membuat mereka kembali berulang kali. 


Sebaik sahaja restoran itu ditubuhkan di Malaysia, PERi-PERi Nando’s yang tersendiri telah merebak seumpama api apabila lebih ramai orang mengalami kepedasan yang begitu enak. Benar-benar bersemangat tentang cili, Nando’s menanam cili PERi-PERi sendiri dengan bantuan lebih daripada 1,400 petani bebas di Afrika Selatan. Mengadun keajaiban kecil yang berapi-api ini dengan bawang, minyak, herba, lemon segar dan bawang putih menghasilkan senjata rahsia jenama ini yang tiada tandingannya, iaitu sos PERi-PERi Nando’s. 

masukkan bahan asas seperti, cili peri, bawang holland, bawang putih, garam, olive oil

amik ko, kemain lumat kak lily tumbuk dah jadi sambal belacan dah

giler pedas wei, kak lily cicah sket dah pedas ya amat

Kak lily kan sampai awal pada malam tuh, so sempatlah buat sendiri ala-ala sambal belacan menggunakan cili peri-peri ni, ya ampun walaupun letak sket je tapi tahap kepedasannya menular hingga ke tekak dan hidung tau. Tapi pedas-pedas pun, kak lily bedal jugak 


"Kami memang teruja untuk mencapai detik penting ini di Malaysia. Apabila kami mula-mula memperkenalkan diri, saya percaya kami telah menarik perhatian para penggemar ayam di luar sana. Kami adalah unik serta menawarkan perisa baru kepada orang ramai dan ini menjadi satu pengalaman yang menarik untuk semua orang. 20 tahun telah berlalu dan kami masih menyemarakkan selera peminat kami yang menakjubkan di samping menarik minat beberapa pelanggan baru juga. Cili kecil ajaib kami yang dipanggil PERi-PERi adalah puncanya kerana ia adalah intipati serta sumber kepedasan kami dan ia benar-benar unik kepada Nando’s," kata Stephen Chew, Ketua Pegawai Eksekutif Nando's Malaysia. 

Mengutamakan rasa diikuti dengan kepedasan, sos PERi-PERi Nando’s tidak bersifat 'pedas secara langsung' seperti sos cili lain. Ayam-ayam itu diperap dalam sos selama 24 jam dan kemudian dilumur dengan pilihan tahap kepedasan bermula daripada Lemon & Herb hingga ke Super Hot yang berapi-api. 

Jenama yang hampir mencapai status kultus di Malaysia turut menawarkan sos PERi-PERi yang boleh dibeli oleh peminat untuk kegunaan di kediaman mereka, kerana adakalanya, satu dos PERi-PERi amat diperlukan. 


"Ini adalah satu detik penuh kehormatan yang membanggakan kerana kami berjaya beroperasi di sini selama dua dekad. Malaysia memang sesuai untuk Nando’s kerana keunikan Malaysia daripada segi kepelbagaian, hospitaliti dan nilai-nilai kekeluargaan mencerminkan nilai-nilai yang disanjungi oleh Nando’s. Di Nando's, kami percaya bahawa pelanggan serta pengalaman adalah perkara yang penting; dan ia sangat memuaskan untuk melihat begitu ramai penggemar menikmati pengalaman Nando’s dengan sepenuh hati," tambah Chew. 




Pada malam tuh, makan- makan dan makan je kerja kak lily yelah sekali orang bagi makan ayam grill sedapkan, rasanya cam lebih separuh ekor ayam kak lily makan hehehe. Bila dah ada depan mata so makanlah bersungguh-sungguh ek hehehehe 

Fakta-fakta Menarik mengenai PERi-PERi 

· Cili PERi-PERi adalah unik kepada Nando's 

· 42,000 cili diperlukan untuk mengisi satu beg 14kg dan 25,000 beg dipenuhi setiap tahun – jumlahnya adalah lebih daripada satu bilion cili! 

· Setiap kilang cili menghasilkan kira-kira 300 cili yang dipilih dengan tangan dan dipetik satu demi satu 

· Mereka juga diasingkan dengan tangan dan dikeringkan secara semula jadi di bawah sinaran matahari Afrika 

· Cili PERi-PERi mengandungi ‘capsaicin’ yang memberikan kesan 'terasa baik' – anak mata anda akan membesar dan kadar metabolisme anda akan meningkat apabila anda merasakan peningkatan endorfin 

· PERi-PERi juga kaya dengan Vitamin A, B dan C 

Kemain banyak khasiat dan kelebih cili peri-peri ni ek


Selain makan-makan ada jugak persembahan komedi dan games jugak ye, menang jugak kak lily hadiah, kecik pun keciklah janji menang hehehehe

Korang boleh LIKE dan FOLLOW social media NANDO’S ni ek 

Website : 

Facebook : 

Instagram : 
















Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

2 comments :

Jueliza Jamani said...

Lamanya tak makan Nandos ni..

Hans said...

wah seronok lah dapat jemputan :)