Saturday, March 10, 2018

3 Lagi Produk Ready To Eat (RTE) Keluaran dari Ayamas Kitchen

Hi Korang, 

Sebelum ni kak lily ada citer pasal produk Sedia untuk di makan atau nama omputihnya Ready To Eat kan, tak silap rasanya tahun lepas kot, alah Nasi Briyani Bukhara Ayam, Nasi Pilaf Ayam Mentega dan juga Nasi Kandar Ayam Masala. Ermm not bad jugak tau terutamanya Nasi Pilaf Ayam Mentega eh sedap bak hang!! 

So kali ni Ayamas Kitchen melancarkan lagi 3 produk Ready To Eat (ETA) ni iaitu Nasi Ayam Kari Hijau Thai, Nasi Bijan Ayam Bulgogi dan Bihun Goreng Istimewa. 


Wah begitu variasi sekali pilihan menu hidangan ini ek sampai ke Thailand dan Korea bagai, yelah trend kan sekarang ni makan makanan Korea hehehhe 


So hari tuh, kak lily memenuhi jemputan Ayamas Kitchen ini untuk merasaikan keenakan kesemua hidangan tersebut. Ramai gak bloggers yang hadir, sampai penuh kedua-dua meja panjang tuh lah kan. 

Produk Sedia-DiMakan atau Ready To Eat (RTE) ini merupakan hidangan makanan sejukbeku (frozen) yang telah pun di masak di dalam microwave dan hanya di panaskan sebelum di makan. Memang sesuailah bagi kita-kita yang senantiasa sibuk tak menentu kan especially bila kat office dan malas nak keluar lunch sebab kerja banyak, non stop meeting atau takkan kena panas ke kan hehehhe 




Cara Menyediakan Produk Sedia-Di Makan 

Ermm senang je, keluarkan dari peti sejuk dan biarkan ia seketika dalam 2 minit. Gunakan garfu dan tebuk beberapa lubang pada penutup plastik. Masukkan ke dalam ketuhar dan panaskan selama 4 hingga 5 minit. 

Keluarkan dan terus sajikan. 

Korang rasa!! Susah sangat ke?? 

Senang jelah. 

to be fair and square, kak lily rasa semua dulu kan.

Yang mana kak lily suka? 

Rasanya Nasi Kari Hijau Ayam Thai 

Tak terlalu kuat bau santannya, kuahnya pekat dan sedang elok di makan bersama nasi putih dan sayur-sayuran yang diterdapat sekali di pek. Lengkaplah nasi, ayam dan sayur-sayuran hehehe 

Not bad jugak rasa Nasi Bijan Ayam Bulgogi dan Bihun Goreng ni cuma kak lily prefer Ayam Thai lah hehehhee 


Harga bagi produk Ready To Eat (RTE) adalah:- 

Nasi Bijan Ayam Bulgogi – RM7.90 

Nasi Kari Hijau Ayam Thai – RM7.90 

Bihun Goreng Istimewa – RM5.90 

Produk sedia-dimakan ini boleh didapati di semua kedai Ayamas di seluruh Malaysia. Kat area Bangi ada satu outlet, kat Cheras area Bandar Tasik Permaisuri tuh pun ada satu gak. 

Untuk lebih info tentang Kedai Ayamas, korang boleh layari 

Website : www.kedaiayamas.my















Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

1 comment :

Hans Hanis said...

wah
boleh cuba beli nanti