Monday, July 24, 2017

Periksa Tahap Kesihatan Diri Di VITACARE HEALTH & WELLNESS Pharmacy

Hi Korang,


Korang sebenarnya sihat ek tak? 

Kalau tengok luaran haruslah sihat kann tapi dalaman tak de siapa pun yang tau even kita sendiri pun tak tau kalau kita tak buat medical check up.

meja pendaftaran belum bukak lagi aku dah sampai, so bergambar dulu kan

Orang macam aku ni ni lagi lah, pemalas + penakut ya ampun nak pi medical check up ni, selagi badan still kuat dan tak sakit kira sihat lah tuh kann huahauhauahua

Tapi sebenarnya

Lagi meningkatnya usia, lagi tinggi risiko korang untuk mendapat penyakit-penyakit yang tengah fames masa kini macam sakit jantung, darah tinggi, kencing manis dan juga kanser. Lagi pulak dengan gaya hidup siang malam 24 jam makan, lepak di kedai kopi, malas bersenam itu bakal menambahkan lagi cepatkan korang mendapat penyakit. 


best jugak farmasi Vitacare ni ek

Bila ada invite mengenai masalah kesihatan dan pemakanan ni memang haruslah aku tak lepaskan dan minggu lepas aku dapat hadirkan diri kempen ujian darah – Live Blood Analysis di Vitacare Pharmacy, The Garden Mall ni.


Ini kira pertama aku di perkenalkan pada ujian darah ni.

Ujian LBA (Live Blood Analysis) dijalankan oleh pakar yang dijemput khas oleh farmasi Vitacare, kira in house farmasi la ni. Just ambil darah sket je dari pesakit dan sample darah tersebut di letakkan di atas plate microskop.


Di sebabkan nak tengok nak microskop tu halus sangat so pihakVitacare dah pancarkan melalui projektor untuk kami semua melihat sendiri hasilnya.

Antara hasil analisis dari ujian darah yang dilakukan seperti:-

pharmacist tengah terangkan mengenai darah ni

yg kecik-kecik asid yang tengah melompat-lompat, pesakit ni baru lepas makan so banyak yang tak hadam lagi


yang dia tunjuk tuh white blood cell, mesti kena 2 kali ganda dari red blood cell yang dalam bulat-bulat tuh

yang bulat ada spike kat tengah tuh, contoh 'Acidic Blood' yang mana badannya mengandungi banyak asid

Ini adalah contoh keadaan darah yang datangnya dari badan yang sihat. Nampak rupa bulatan yang kemas dan cantik.

Yang bestnya setelah melakukan analisis darah, kita bukan sahaja diberikan penerangan bahkan akan mendapat keputusan bertulis. Jadi ianya memudahkan pemahaman melalui analisi yang telah dijalankan.

Kemudian kami di perkenalkan pula dengan AstaZan Natural Astaxanthin dengan penerangan dari Cik Lau Hui Wan, Nutritionist yang dijemput khas oleh Vitacare.


Pertamanya kita perlu tahu apa itu OXIDATION FREE RADICALS? 

Ianya boleh diimaginasikan seperti dari ujian potongan buah epal. Di mana buah epal yang baru dipotong, teksturnya masih cantik dan baru tetapi cuba dibiarkan 30 minit dan seterusnya. Memang kita akan dapat lihat perubahan tekstur epal itu masa ke semasa. Semakin lama, rupanya semakin lebam (teruk). Ianya serupa juga dengan badan kita sebenarnya.

Takut kan!!


Kita sedar tak punca badan kita jadi cam tu, memang tak lah kan. Kalau kita sedar dah tentu kita jaga badan kita ni sebaik mungkin. Sebagai contoh kesan dari stress boleh menyebabkan badan kita akan terus kurang tenaga dan lesu,hilang fokus dan banyak lagi.

So masa sessi ni macam-macam jugak aku dapat tau mengenai lebih lanjut mengenai kebaikan dan kelemahan badan kita ni kan.





Banyak jugak info yang aku dapat tau mengenai segala jenis permasalahaan di badan kita, so kenalah berjaga-jaga dari sekarang. Ermm ini pun dah lewat tapi tak per daripada tak buat langsung kan.


Sebelum pulang, kami juga diberikan "Energy Jar" yang mengandungi pelbagai ramuan yang sihat. Antaranya puri pisang, mangga, chia seed, yogurt, oat dan banyak lagi. Rasanya memang sedap sangat, kira sesuai di ambil mereka yang yang ingin sihat. 

Live Blood Analysis (LBA) akan diadakan di The Gardens Mall dan Suria KLCC pada setiap hari Sabtu pertama untuk setiap bulan bermula pada bulan Ogos 2017 ini. Jadi untuk sesi pertama yang akan datang adalah pada 5 Ogos 2017, dari jam 10 pagi sehingga 6 petang. 

Harga bagi Live Blood Analysis (LBA)

VCard Member semasa VCare Day : FREE

VCard Member normal days : RM10

Non VCard Members : RM30


Apapun terima kasih Vitacare di atas produk kesihatan yang diberikan. Semuanya akan akak lily amalkan untuk menjaga tubuh badan agar lebih sihat dan bertenaga sepanjang masa.


Kaki Bebel,

LILY


1 comment :

AyuArjuna BiGoshh said...

mana ujian darah..meh sini nak tengok, hahahahah