Wednesday, July 26, 2017

Pelancaran RE:FUEL ON WHEELS – Food Truck Pertama Di ALOFT Kuala Lumpur Sentral

Hi Korang, 

Ada tawaran perkhidmatan terbaru di Aloft Kuala Lumpur Sentral ni tau iaitu perkhidmatan food truck dan Aloft Hotel merupakan hotel pertama yang perkhidmatan makan ala hipster ini. 


Akak Lily sempat saksikan majlis pelancaran RE:FUEL ON WHEELS ini di perkarangan lobby hotel Aloft. 

Food Truck ini adalah satu projek yang mengambil masa selama hampir satu tahun dalam pembuatan dan merupakan gagasan Pengurusan Hotel dan Makanan dan Minuman, dengan sokongan berterusan syarikat milik Syarikat, lringan Flora Sdn Bhd 

Dengan matlamat untuk memenuhi gaya hidup sentiasa dihubungkan dengan pelancong, idea untuk Food Truck dilahirkan dengan menu yang direka ‘quick bites for the on-the-go’ untuk orang ramai yang sedang berjalan dan untuk pengunjung yang mencari makanan yang selesa dan sederhana. 


Mr. Greg Gubiani, General Manager of Aloft Kuala Lumpur Sentral, berkata "Aloft is a brand that is design forward with no-walls on what can or cannot be done. We push the boundaries of norm when it comes to hotel operations and with Re:Fuel On Wheels, I think we have done just that". 

"Re:Fuel On Wheels, our food truck, is an opportunity for us to cater to the general public and expand our reach in terms of offering a wider selection of services, at a very affordable price. With this food truck it also allows us to provide a fun aspect to our catering services instead of the norm" beliau menambah lagi. 

Dinamakan Re: Fuel On Wheels, ia adalah derivasi dari Hotel berkonsepkan 24-hour grab and go kedai, Re: Fuel, yang menawarkan gourmet perkhidmatan sendiri di mana tetamu hotel boleh meraih makanan yang sihat, yang menyelerakan. Re: Fuel On Wheels berfungsi sebagai lanjutan perkhidmatan kedai kepada orang ramai dan pelancong yang sering dilihat di sekitar Kuala Lumpur Sentral, hab pengangkutan Kuala Lumpur. 

Re: Fuel On Wheels akan ditempatkan di porte hotel di sepanjang Jalan Stesen Sentral dan beroperasi untuk sarapan pagi dan makan tengah hari pada hari-hari biasa, dengan rancangan untuk tersedia untuk disewa di tempat luaran dalam masa terdekat, untuk acara peribadi, katering Untuk fungsi korporat dan sosial. 


Encik Gubiani melancarkan trak makanan dengan Encik Adrian Wei dan Encik Loh Thim Meng, Lembaga Pengarah lringan Flora Sdn Bhd, syarikat milik Aloft Kuala Lumpur Sentral, di tengah-tengah suasana karnival seperti di hotel porte Hotel. 

Re: Fuel On Wheels dikendalikan oleh pasukan masakan muda dan dinamik, yang diketuai oleh Chef Mohd Faizal Bin Mohd Saiful Bahari. Persembahan menu mereka di atas trak akan terdiri daripada campuran pengaruh Barat dan Malaysia.


Sarapan pagi, disajikan dari jam 7.00 pagi hingga 9.00 pagi dari hari Isnin hingga Jumaat, akan menawarkan Delights Tempatan sebanyak RM8.00 yang terdiri daripada Nasi Goreng dengan Ayam Fried, Bubur Ayam, dan Nasi Lemak dengan Ayam Fried. Pilihan Barat juga berharga RM8.00 akan termasuk Burger and Toast yang menawarkan Turkey Ham Burger dengan Telur Scrambled serta French Toast. Juga pada menu adalah Seleksi Suhu Sandwich Tuna, Sandwich Telur, Ayam Tortilla Rolf, Vegetarian Ciabatta Sandwich dan Granola Yogurt untuk RM7.00. Orang ramai boleh mendapatkan sarapan pagi dan jus buah botol hanya RM3.00 atau secawan kopi untuk RM10.00


Menu makan tengahari bermula dari pukul 11.00 pagi hingga 3.00 petang pada Isnin hingga Jumaat dengan Delights Tempatan seperti Sarawak Laksa, Nasi Ayam, Beef Rendang dan Dry Wanton Noodle dengan harga RM10.00. Pilihan Barat dari Spaghetti menawarkan Basil Pesto dan Bolognaise Ayam dengan pilihan Burger dan Sandwich yang menawarkan Burger Daging Burger, Ayam Panggang, Tuna dan Salmon Sandwich Salmon. Pilihan yang sihat untuk Buah-Buahan dan Salad juga disediakan dengan pilihan sama ada Buah Campuran , Caesar Salad atau Rojak Buah.


Untuk info lanjut mengenai Aloft Kuala Lumpur Sentral's Food Truck- Re:Fuel On Wheels (ROW), sila hubungi (60) 3 2723 1188 or visit www.aloftkualalumpursentral.com


Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com








1 comment :

Suria Amanda said...

Pernah beli makanan kat sini ..fish ball noodle soup dia best