Friday, September 4, 2015

Facial Di IDO's Express Skin Centre, Nusa Bestari JB

Hi Korang,

Ermm lama betul tak manjakan diri ek

Yelah tak de kesempatan langsung, mana tak weekdays sibuk kat site, weekend plak ulang-alik JB-KL-JB ek. So bila masanya nak berehat kan, dah asyik kehulu ke hilir ek.


2 minggu lepas, aku malas nak balik JB so berweekendlah aku bersama-sama bebudak yang lain ek. Tak de apa tujuan, terus je google cari tempat untuk facial muka. Terjumpa plak satu tempat ni, IDO's Express Skin Centre dekat Nusa Bestari yang tengah ada promotion. Hehehehhe why not ? jomlah cuba.


Sesampai je di IDO’s Express ni, aku di beri penerangan mengenai treatment muka yang akan buat iaitu CLAPS (Combined Light and Aqua Peel System) yang sesuai dengan semua jenis kulit muka.


So ada 5 step iaitu Awaken (Aqua Peel), Resurface, Stimulate, Infuse dan Protection. Nanti aku citerkan lebih details ek


Sebelum tuh, kena ambil gambar dulu. Senang nanti nak buat comparison sebelum dan selepas. Lepas tu terus je masuk ke bilik rawatan. Simple je kan.


Langkah 1 : 

Awaken (Skin Exfoliation and Cellular Renewal)




Time ni beautician bersihkan kulit muka dengan menyedut segala kotoran degil kat muka. Memang aku dah cuci muka bersih-bersih sebelum datang ke sini tadi tapi ni untuk membersihkan lagi. Yelah mata kasar kat dah bersih tapi kalau tengok pakai mesin ni nampak ooo kotoran degil.

Langkah 2 :

Resurface (Pigments Treatment and Acne/Pore Reduction)




Lepas je muka di bersihkan, kemudian di sapukan cooling gel kat muka. Diorang gunakan satu mesin yang boleh mengurangkan pori-pori di muka dan merawat tanda-tanda pigmen. Hah canggih ni menda alah ni. Memang kena tutup mata takut lighting yang di keluarkan tuh merosakkan mata. So baik aku tidurrr

Langkah 3:

Stimulate (V Shaped Facelift and Wrinkles Control)




Kemudian di sapu sepecial gel untuk sessi urutan muka. Ini adalah untuk mengawal kesan kedutan jadi semakin banyak dan membolehkan muka menjadi V. Wah runcing lah muka Cik Lily lepas ni ek hehehe.. Seronok oo bila muka kena urut sedemikian rupa.

Langkah 4 :

Infuse (Whitening and Anti Aging, Calming and Anti-Blemish)



Ok ok its time untuk masukkan collagen ke dalam muka. Memanglah boleh pakai kolagen sapu pakai tangan tapi lambatlah. So dengan adanya alat khas ni, kolagen dapat dimasukkan dengan lebih dalam lagi. Sambil dititik sambil di urut. Wah seronok lagi ek

Langkah 5 :

Protection (Moisture Locking and Enhance Suppleness)




Langkah terakhir iaitu aku di pakaikan collagen mask untuk mengawal kelembapan muka.Yelah dah penat-penat. So aku sambung lagi tidur selama 20 minit ek. hehehehe

Aku rasa sesuai treatment ni dengan kulit muka aku. Walaupun majoriti treatment ni menggunakan mesin tapi langsung tak de rasa sakit dan diorang buat pun tak delah kasar sangat pun. 

Berita baik bagi korang yang ada kat JB dan sewaktu dengannya ek


[ RAWATAN EXPRESS CLAPS ] 
Hanya RM38 sahaja (harga asal RM260). RAWATAN EXPRESS CLAPS mampu menjadikan wajah anda berbentuk V, menghilangkan parut gelap dan menghapuskan liang pori dan lain-lain.

Dapatkan Promosi (bayar semasa rawatan) : https://goo.gl/j64ec9


Taman Century (berhadapan Holiday Plaza) : 012-7340955
Mount Austin (sebaris Chatime ) : 012-7640955
Nusa Bestari ( sebaris Old Town) : 012-7077955

Terma & Syarat :
* Hanya untuk pelanggan baru.
* Setiap seorang pelanggan hanya boleh menikmati sekali rawatan sahaja.
* Juruterapi akan menghubungi korang untuk membuat temujanji.

Untuk info lanjut, meh klik di https://www.facebook.com/idosexpress

So apa lagi, weekend ni boleh pi ek..






2 comments :

ZULHILMI TEMPOYAK said...

ptt la nmpk cik lily makin flawless skrg..
nice2. :D

sitirohaida said...

besntya dapat memanjakan wajah sekali sekala..harga berpatutan..hehe