Wednesday, September 30, 2015

DAK UBAN & WHISKAS National Cat Of The Year 2015 Contest

Hi Korang,


Sebenarnyalah #DakUban ni lagi ramai orang kenal daripada aku. Yelah kalau terserempak dengan sesiapa pun mesti semua tanya pasal #DakUban. Sihat ke tak, makin gemuk ke kurus. 

Kira femes gak kucing hitam aku ni ek hauhauahuahuaha


Si dia ni kalau bab makan memang tak kira, apa saja yang dihidangkan depan mata dalam mangkuk special dia tuh, hah abis semua dia ngapp.


Hari tu aku bawak balik makanan basah ‘wetfood’ dan biskut dari Whiskas ni.




Ishk dia boleh cium-cium plak makanan tu kan, nak je aku skeh kepala budak hitam ni ek. Makanan ko boleh hidu-hidu cam tuh, tapi apa ada hal kucing kan memang sifat semulajadi dia cam tuh. Memula cium-cium lepas tu tak sampai 5 minit ermm licin semangkuk. Lepas tu ada hati datang merayu kat aku nak lagi kann eeee…


Rupanya kandungan bahan-bahan dalam makanan Whiskas ni sangat-sangat bagus untuk kucing korang, ada Vital System yang memberi kebaikan seperti menjadikan kucing lebih sihat, mata lebih terang bersinar, bulu lebih cantik dan bertenaga selalu. Lagi pulak, dengan harganya yang berpatutan dan mudah untuk dibeli itu yang menjadikan aku beli je Whiskas ni.

Alah kucing seekor je pun apa ada hal kan, tak yah nak berkira sangat. Kucing ni pembawa rezeki tau.

Ok ada berita baik untuk tuan punye kucing yang comey lote tu kan.


Whiskas ini sedang menganjurkan pertandingan Whiskas National Cat of the Year 2015. Dengan hanya menghantar gambar kucing korang yang bulu bersinar, mata cantic dan aktif kan. Actually ada few kategori yang korang boleh join macam the Bright Eyes category, the Shiny Fur Coat category dan the Lively and Energetic category. Dengan mudahnya kucing korang bakal memenangi hadiah utama bernilai RM10,000 dan supply of barangan Whiskas untuk setahun. 

Yuhuuu… untung tu kan!

5 orang peserta bersama kucing comel mereka di senaraipendek untuk setiap kategori dan Grand Finale akan berlangsung pada 3th Oktober 2015 di AEON Ampang Utara 2(AU2) alah kat Setiawangsa tuh. 

Aku of courselah akan ke sana nanti tapi bukan sebagai peserta lah pun sebab last minit baru tau contest ni. Jadi datang as a media jelah dan rasanya cam nak bawak DakUban jugak sebab ada special activites untuk kucing-kucing ni kan. Tapi tak tau lagilah sebab DakUban ni cam mendiva sket, kalau kuar pi jalan je mulalah mengigil satu badan sebab takut nak jumpa dengan orang kan. Hauhauahua

Korang pun, di jemput hadir ye.


Seronok ooo dapat main-main dengan kucing-kucing comel ni. Keletah dia tu yang aku tak tahan tuh kan.




4 comments :

Hanis Azla said...

As-salam Cik lily,

Memang sangat comel dak uban tu.. patutlah glamer he..he..

Hanis Azla said...

As-salam Cik lily,

Memang sangat comel dak uban tu.. patutlah glamer he..he..

Lee said...

Hello Cik Lily, this coming to you dari Canada. Love that black cat of yours. But I guess not many people suka kuching hitam, you tau la, superstition and all that.
Where I am, banyak orang simpan tu Kuching Savanah...a mixed domestic cat and a wild African cat. Its much bigger too, and betul chantek.
Can see your cat enjoys that 'Whiskas'.
You have a nice day, simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Alyza Fisol said...

cantik bulu dak uban...patut bleh masuk contest ni...hehe...comey ngat aihh...