Tuesday, August 23, 2016

Tiffin Set Lunch Di Pacific Regency Hotel Suites

Hi Korang,

As usual cerita pasal makan lah! Hehehhe

Kali ni aku nak bawak korang ke Pacific Regency Hotel Suites di Kuala Lumpur, alah dekat sangat dengan KL Tower je. 

Mesti korang ingat, hotel ni tempat makannya biasa-biasa je kan, but no ye sangat special bila korang menjejakkan kaki ke tingkat 23 iaitu di Soi23 Restaurant. 


Untuk korang yang tercari-cari tempat makan sedap ketika waktu makan tengahari, aku cadangkan korang datang ke Soi23 Restaurant ni ek sebab sekarang ni mereka sedang mengadakan promosi ‘Malaysian Heritage Special – Tiffin Style’

Konsep yang di ketengahkan oleh Chef Zarul ni ni bagi aku sangat-sangat berbaloi kerana korang boleh merasai 3-4 menu hidangan kampung yang pasti membuatkan korang kenyang sampai malam.


Kali ini Chef Zarul menghidangkan 3 menu masakan kampung yang popular iaitu

Rendang Tok dari Negeri Perak

Sambal Udang Petai dari Negeri Melaka

Patin Gulai Lemak Tempoyak dari Negeri Pahang

Nyum nyummmm

Itu baru je tulis, belum tengok gambar lagi kan hehehhehe 


Rendang Tok

Salah satu favourite aku ni, sebab payah nak buat. So bila ada kesempatan ni, makan dengan sesungguhnya lah kan. Bagi aku dagingnya lembut, tarik sket je dah berderai. Rempah ratusnya menusuk kalbu, penuh dengan rasa. 

Sambal Udang Petai 

Langsung tak pedas walaupun nampak macam merahnya mak ngah. Isi udangnya lembut kiranya masak secukup waktu, tak lama dan tak kejap dalam kuali. Tengok cam sket tapi banyak jugak udangnya sampai tak habis kitaorang makan. 

Patin Gulai Lemak Tempoyak 

Korang pun tau kan, aku memang tak makan durian dan apa jua yang berkaitan dengan durian seperti tempoyak. Tapi menu yang ini aku memang tak boleh nak tolak sebab lemak ikan patin tu memang menambat hati aku. Dahlah portionnya ikannya banyak, walaupun partner makan aku tuh blogger Madi yang merupakan penggemar ikan patin ni, but still kitaorang tak terhabis pun makan hehehehe


Harga sangat berbaloi dan murah.


Bagi aku dengan harga RM35nett ni sangat-sangat murah dan berpatutan. Jika nak dibandingkan dengan menu yang dihidangkan. Kita semua tahu yang harga ikan patin, udang dan daging tuh bukan murah pun tapi RM35nett ermm cukup murah untuk makan tengahari berdua atau pun bertiga di Soi23 restaurant ni ye. 

Promosi ini sedang berlangsung daripada Ogos, September dan Oktober.

Apa tunggu lagi moh cepat ke:

Pacific Regency Hotel Suites,
KH Tower,
Jalan Punchak,
Off Jalan P.Ramlee
Kuala Lumpur

Tempahan dan pertannyaan boleh hubungi :

Tel : 03 2332 7777
Email : info@pacific-regency.com



Selamat menjamu selera semuanya...


3 comments :

Mahamahu said...

Nanti nak Cik Lily belanja kita makan kat sini lagi lah hehehe

Nory Zoulkefle said...

old school sgt tiffin aloy tu....

OKje said...

Adoiyaiiii ikan patin tempoyak tu mmg buat mak terliur. Bukan main lagikan daun kunyit atas rendng tok tu. Bergumpal gumpal weyh