Monday, December 11, 2017

Makan-Makan Sempena Kempen ‘Artisan Pizzart’ Anjuran Anchor Food Professionals!

Hi Korang,


Minat pizza tak?

Ermm giler tak minat hah! Even anak sedara kak lily si Aakif tuh pun pandai nak jijaa nak jijaa hahahhaa. Bayangkan budak sekecik 3 tahun pun suka inikan kita pulak kan


Berikutan kempen pertama PIZZAART ni yang telah pun di adakan pada July 2017 lepas mendapat sambutan yang hangat maka mereka kembali sekali lagi kempen Artisan Pizzart anjuran Anchor Food Professionals ni so dapatlah kita semua merasai pizza-pizza yang unik dan bercitarasa tinggi.

Ms Lina, orang kuat Achor Food Profesionals

Untuk pusingan kali ini kempen PizzArt bakal menjanjikan keseronokan pizza menjadi lebih baik tanpa menjejaskan trend makanan global ke dalam kegemaran tempatan. Anchor Food Professionals akan bekerja dengan 18 cawangan café di Semenanjung Malaysia dan Malaysia Timur untuk memperkenalkan 5 jenis pizza baru kepada pencinta pizza!

Sempat kak lily saksikan demostrasi cara membuat pizza dari Chef Fairuz yang merupakan residen chef bagi Anchor Food Professionals ni tau. Nampak cam senang tapi payah jugak ek, kreativiti tuh sangat penting ek dan yang penting mestilah unik. 

Dah apa lagi, meh kak lily perkenalkan pizza-pizza unik ni ek

PizzBurger

Kemain pelik benau bentuk pizza ni ek, dah macam buah kelapa pun hado gak. Kalau nak tau di dalamnya ada grilled minced lamb patty stuffed dengan Anchor Mozzarella Shredded Cheese, Anchor Colby dan Cheddar Cheese, then di bakar dengan sapuan ringan Anchor Butter.

UltiMeat Pizza

Pizza ni sangat best, sebab kesemuanya daging, daging dan daginggg… Ada daging ayam yang banyak di bakar dengan Anchor mixed cheeses di atasnya

Deep Cheese Pizza

Di inspirasikan daripada Chicago-authentic deep fish pizza, menggabungkan pelbagai jenis lapisan yang penuh dengan Anchor Mozzarella Cheese dan Anchor Colby serta Cheddar Cheese dengan Putanesca filling. 

Cheese Pretzza

Pizza ini menggabungkan Anchor Cream Cheese dan Anchor Extra Yield Cooking Cream, di dalam adunan doh di lapisan kepingan salmon sebelum di bakar. Ko rasa sedap ke idokk!!

Pizza Rolls

Sesuai untuk sarapan dan menu snek sepanjang hari, ianya pizza roll di dalam mengandungi Anchor Mozzarella Cheese, Anchor Shredded Parmesan Cheese dan Anchor Colby serta Cheddar Cheese, Masala lamb dan bayam. 

Eleh korang pun teringin la tuh..


Korang boleh check it out di beberapa café yang terpilih di Semenanjung Malaysia dan Sabah Sarawak. 

  • Klang Valley – U Pizzeria, Pizza House, Pizza 185, Havana, The Butcher’s Table
  • Ipoh – Mustard Sandwich House, Food and Desire
  • Penang – US Pizza
  • Kedah – Sky Garden Resto Bar
  • Melaka – Temasek Hotel Cafe, Hungry Bear
  • Johor – Finale Kitchen Bar
  • Sabah – The Chubs Grill and Mad Ben Café
  • Sarawak – Chillax Café and Bistro, Osome Wood Fired Pizza and Bistecca and Bistro


Untuk info lanjut meh layari Anchor’s Facebook Page











Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

No comments :