Tuesday, November 7, 2017

Jom serbu Make 11.11 Fly Traveloka Flight Campaign

Hi Korang,

Siapa tau 11.11 nanti ada apa?

Meh lekas angkat tangan 🙌 🙌 🙌 🙌

Yesza kalau nak tau 11.11 ni merupakan hari sales yang kaw-kaw punya. Selain daripada hari ‘singles day’ sambutan mega sales kebanyakannya bermula pada tarikh ini. 

Kesemua website online shopping seperti Lazada, Shopee, Zalora dan lelain lagi bakal mengadakan jualan akhir tahun dengan tawaran harga yang sangat-sangat menakjubkan, dah tentu kita akan ternanti-nanti kedatangan tarikh keramat ni. Sebenarnya bukan online shopping je, beberapa jenama lain seperti Watsons, Padini dan Redmi pun buat tawaran hebat pada sempena hari 11.11. Kalau berjalan-jalan ke mall pun dah mula nampak pelbagai promosi. 

Dan kalau nak tau TRAVELOKA juga tidak mau lepaskan peluang untuk melancarkan kempen istimewa jugak ye. 


Jap-jap korang tau ke idokk TRAVELOKA ni apa ?

Meh sini akak lily terangkan

TRAVELOKA ni merupakan website yang menawarkan perkhidmatan menempah tiket kapal terbang dan hotel ke mana jua yang kita nak pergi, baik di dalam negara mahupun di luar negara even sampai ke Zimbabwe jugak tau. Kalau korang tengok dalam senarai lokasi penerbangan tuh, boleh pengsan rasanya. 

Untuk promosi 11.11 Traveloka Flight Campaign ni, TRAVELOKA menawarkan tiket kapal terbang pergi dan balik untuk 2 orang untuk terbang kemana sahaja pada harga yang berpatutan. Promosi 11.11 Traveloka bukan sehari je, tapi dari 10, 11 dan 12 November. Haaaa ada masa 3 hari untuk korang rambang mata, membelek harga, mengira budget dan berfikir kemana nak pergi bercuti-cuti nanti. 

Wow best tuh !

Yelah tak kan lah nak travel sengsorang kan, mestilah travel berdua baru asyik masyuk hehehhe

Nak kak lily suggestkan ke ?

Kalau berdua tu haruslah ke tempat romantik macam Kundasang, Tanjung Aru Sabah, Langkawi, Bali, Lombok, Maldives dan banyak lagi tempat-tempat romantik tau. Kalau budget terlebih boleh la melancong ke negara-negara di Eropah, memang masyuk sangat untuk berhoneymoon. Eh bukan tempah untuk dua orang je dapat diskaun tapi tempah lagi banyak haruslah lagi banyak diskaun kan. Boleh lah bawak anak-anak sempena cuti sekolah nanti. 

Hujung-hujung tahun ni kalau nak merasa salji boleh la ke Korea berwinter sonata, Jepun atau China. Selalunya tiket-tiket kapal terbang ke negara-negara salji ni memang murah berbanding waktu musim panas. Bukan apa, waktu-waktu ni dipanggil low season. Bila time Low season memang harga lebih murah dan kurang pelancong. Dah sejuk-sejuk tu memang orang tak keluar atau melancong ke negara yang lebih panas. Tapi bagi kita orang Malaysia yang selalu mengadap panas, salji tu macam menarik sangat kan.

Bila kak lily baca review pengguna TRAVELOKA ni rasa macam best plak kalau jadi member ek, sebab satu kebaikannya adalah korang akan di maklumkan awal mengenai harga promosi, mudah untuk menyusun kembali jadual perjalanan, jaminan harga terbaik dan lain lain lagi.

Hah excited lah korang semua ni kan

Ok masuk log in dulu ke website TRAVELOKA ni


Kemudian masukkan details tempat percutian yang korang nak tempah

Tada….


Tengok murah giler sungguh ek !!

Itu baru pi Maldives belum lagi pi tempat-tempat lain kan. So korang bolehlah mula rancang nak pi bercuti kemana kan hujung tahun nanti. 

Korang janganlah bimbang tak tentu arah pasal TRAVELOKA ni ek sebab korang tengok ni


Bukan main banyak lagi airline partners TRAVELOKA, kebanyakkan syarikat penerbangan Malaysia ni ada dalam list ni so dah confirm-confirm flight betul ye

Kenapa eloknya membeli secara online ek?

Yelah dengan keadaan zaman sekarang ni yang semuanya nak serba cepat mudah dan ringkas tak de salahnya membeli secara online, malah lebih menjimatkan masa. Lagi pulak kita boleh rancang percutian kita lebih awal lagi. Kalau nak tau dengan TRAVELOKA selain daripada boleh tempeh tiket kapal terbang kita jugak boleh tempah hotel sekali. Bukan je di dalam negara bahkan di luar negara juga ada


Senarai partner hotel dengan TRAVELOKA, banyak tu kan

Kira elok sangatkan lepas beli tiket flight, beli tiket hotel pula. Tak payah susah-susah nak bukak banyak app, website untuk check hotel mana best. Korang boleh check dalam platform yang sama. Nak lagi best, korang download app Traveloka ni dekat handphone korang. Harga dekat app selalunya lagi berbaloi-baloi. Lepas tu lagi mudah korang nak buat tempahan. 

Ni kak lily nak share kenapa app Traveloka lebih berbaloi-baloi. 


Cari destinasi, yang warna hijau tu anggaran tarikh dengan harga terendah. Nak berjalan, untuk kurangkan cost, kita kena bijak buat pilihan. Bila dah kurangkan kos penginapan dan pengangkutan, duit lebih boleh gunakan untuk shopping atau simpan untuk next trip.


Ni contoh kalau dekat web sebelah kiri tau dan kalau guna app telefon sebelah kanan ye. Offer 25% dengan login dan menggunakan app. 

Menarik tak? 
Lepas tu guna app ni memang memudahkan. Lagi-lagi yang memang selalu travel tu. Why pay more when you can pay less.

Harga yang korang tengok tu, tu la harga yang akan korang bayar. Tiada caj tambahan ingat tuh. Cuma kurang sket je lagi, kalau ada kalau korang masukkan kod promosi yang ada sebelum proceed dengan payment. Tips, selalulah check promosi yang ada sebab korang mesti sangat berpuas hati dengan harga terakhir selepas diskaun.

Pengalaman beli tiket di TRAVELOKA.com 


Kalau korang nak tau, kak lily pernah juga menggunakan perkhidmatan TRAVELOKA ni, masa tuh nak ke Langkawi, rasa-rasanya awal tahun lepas.Sebelum menempah tuh, akak lily banyak buat perbandingan harga dengan website travel yang lelain dan ternyata TRAVELOKA jauh lebih murah dan pilihan waktu penerbangan pun banyak. Bayar je siap-siap semua sekali termasuk dengan hotel sekali kak lily tempeh so senang. Sampai je sana tunjukkan apa dokumen yang patut then terus check in ek.

Sekarang ni pun tengah ada promosi jugak tau, bercuti ke Korea, Surabaya, Hong Kong, Guangzhu pada kadar istimewa dan ada tawaran esklusif pun, korang check it out dulu ek dekat https://www.traveloka.com/en-my/promotion

Memang tak sabar nak tunggu 11.11 ni nanti ek, eleh lagi beberapa hari je lagi pun. 

Dah jangan fikir panjang lagi, korang dah boleh check itu website TRAVELOKA ni untuk usha-usha mana nak pi cuti sekolah hujung tahun nanti ek. Dalam malaysia ke luar malaysia ke. Kemana saja la yang korang teringin pergi untuk meluangkan masa bersama family atau kawan-kawan janji minimum 2 orang. 

NI kak lily ulang lagi website TRAVELOKA ni 

Jangan lupa checkout Traveloka Make 11.11 Fly









Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

3 comments :

kak gojes said...

memang menarik promosi traveloka ni

Azian Elias said...

berpinar2 lah bijik mata mandang laptop cari tickets ye. mmg sesekali akak pakai traveloka.. agak berbaloilah..

CD said...

wah.. best ni.. esok dah start...