Saturday, November 11, 2017

3M Malaysia Meraikan Sains dan Inovasi selama 50 Tahun

Hi Korang,

Sempena sambutan ulang tahun yang ke-50, 3M Malaysia buat julung kalinya menganjurkan pameran pengalaman yang bertajuk “3M 50 Years of Science and Innovation that Cares”. Pameran yang diadakan dari 8 hingga 12 November 2017 ini menonjolkan Sains dan Inovasi di sebalik rangkaian produk dan penyelesaian 3M supaya para pengguna dapat merasai pengalaman tersebut dalam pelbagai bidang.

(From Left to Right) Parameswaran Nair, Managing Director of 3M Malaysia and Mohamad Alex Edward Jamuh Abdullah, Deputy General Manager from the Malaysia Book of Records officiating the “Biggest Collage Made of Sticky Notes” using Post-It® Super Sticky Notes by 3M Malaysia and INTI International University & Colleges.

Semasa majlis pembukaan, Parameswaran Nair, Pengarah Urusan 3M Malaysia berkata, “3M sentiasa berusaha untuk melangkaui batasan Sains dan Inovasi. Tujuan utama kami adalah untuk memperbaiki setiap aspek kehidupan rakyat Malaysia. Keazaman dan semangat inilah yang telah menyumbang kepada kejayaan kami selama 50 tahun di Malaysia.”

Tambah Parameswaran,“3M menggalakkan budaya penciptaan dan inovasi melalui pengaplikasian Sains dalam penghasilan produk yang efektif dan penyediaan penyelesaian yang inovatif untuk menghadapi cabaran harian walau sesukar mana pun. 3M 50 Years of Science that Cares menyemarakkan semangat tersebut menerusi pameran ini yang dikongsikan dengan semua rakyat Malaysia.”

(Middle) Parameswaran Nair, Managing Director of 3M Malaysia, Mohamad Alex Edward Jamuh Abdullah, Deputy General Manager from the Malaysia Book of Records, together with students from INTI International University & Colleges in front of the newly awarded “Biggest Collage Made of Sticky Notes” using Post-It® Super Sticky Notes in Malaysia.

Pameran pengalaman tersebut dimulakan dengan penampilan Dr. Ezani Monoto sebagai duta rasmi jenama Scotch-Brite™. Dr. Ezani Monoto, yang merupakan seorang doktor gigi dan pemenang Masterchef Malaysia yang pertama, membawakan pengalamannya di dapur untuk mewakili produk Scotch-Brite™ dalam penggunaannya di rumah, supaya dapat membantu rakyat Malaysia berjimat dan membelanjakan wang mereka dengan sebaiknya. Pada acara tersebut, Dr. Ezani Monoto turut mengadakan sesi memasak dan perkongsian tip pembersihan dengan menggunakan produk Scotch-Brite™.

“Sebagai seorang chef yang aktif, saya bergantung pada produk Scotch-Brite™ yang membolehkan saya membersih dengan cekap dan berkesan dalam urusan harian saya, tidak kira di rumah atau di dapur; ini adalah kerana Sains yang digunakan untuk menghasilkan rangkaian produknya. Saya gembira kerana dapat bekerjasama dengan jenama Scotch-Brite™ yang sudah dikenali dan dipercayai oleh ramai rakyat Malaysia,” kata Dr. Ezani.

Dr Ezani Monoto and Parameswaran Nair, Managing Director of 3M Malaysia during the signing ceremony of Dr Ezani Monoto as the official 3M Scotch-Brite™ brand ambassador.

Sejurus itu, majlis pembukaan disemarakkan dengan catatan rekod dalam Malaysia Book of Records bagi “Kolaj Terbesar menggunakan Nota Lekat” menggunakan Post-It® Super Sticky Notes. Rekod ini merupakan kerjasama antara 3M Malaysia dan INTI International University & Colleges yang membantu dalam penghasilan dan reka bentuk latar belakang tersebut.

Sepanjang pameran pengalaman yang diadakan minggu ini, 3M akan mempamerkan Sains dan Inovasi di sebalik produk 3M dalam setiap aspek kehidupan. Ini termasuk teknologi di sebalik sistem penulenan air 3M, bagaimana produk Scotch-Brite™ dapat membantu anda membersih 3X lebih pantas dan tahan 3X lebih lama, serta melindungi bahagian luar kereta anda dari serpihan dan calar ringan dengan 3M™ Scotchgard™ Paint Protection Film Pro Series.

Selain itu, 3M turut mempamerkan produk dan penyelesaiannya dalam pengelolaan rumah dan tempat kerja, kesihatan, kecergasan, penjagaan kereta dan keselamatan peribadi; dengan rangkaian produk dari peralatan membersih, pencangkuk, pita, pelekat, alat bantuan kesihatan & pendakap, pembalut klinikal, produk automotif, penapis air, dan banyak lagi penyelesaian yang inovatif.

Parameswaran Nair, Managing Director of 3M Malaysia getting hands-on at the experiential exhibition, by explaining to visitors and members of the media on the Science and technology behind 3M’s range of water filtration and purification systems.

Sepanjang acara selama lima hari tersebut, pengguna boleh mengalami sendiri dan mengetahui bagaimana Sains diaplikasikan atas produk 3M dan pada masa yang sama dapat memenangi hadiah-hadiah menarik. Para pengguna juga akan dapat menyaksikan secara langsung bagaimana sebuah kereta diubah sepenuhnya dalam demonstrasi membalut kereta. Ingin mendapatkan ASD$100. Atasi ujian kekuatan 3M™ VHB™ Tape dan anda akan memenangi hadiah lumayan ini. Di samping itu, 3M juga akan menganjurkan sebuah ceramah pergigian yang bertajuk "Caring for Your Chompers" untuk berkongsi pengetahuan dengan pengguna.

3M 50 Years of Science That Cares diadakan dari 8 November hingga 12 November 2017 di Oval Concourse, 1 Utama Shopping Centre. Dapatkan maklumat lanjut dengan melayari https://www.facebook.com/scotchbrite.my/














Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

No comments :