Monday, December 5, 2016

Bawa DakUban Pi CheckUp FREE Sempena Kempen Royal Canin’s MyCat2Vet

Hi Korang,


Siapa ada kucing, lekas angkat tangannnnnn..

Aku dah memang korang tau kan ada seekor je mahluk asing hitam yang duduk dengan aku iaitu si DakUban ni lah. Dialah penawar, dialah racun dalam family kecik kitaorang ni.


Sayang tu memang sayang tapi aku ni selalu sangat terlupa je nak bawak dia pi Veterinar untuk buat checkup, yelah kucing je kot apalah sangat dengan manusia ek. 

La tak baik buat cam tuh tau, dia pun bernyawa jugak…Cian dia ek..

Muka takut kene jumpa doctor hehehhee

Tapi kekadang tuh ada sesetengah tuan punya kucing memang tak nak bawak pi Veterinar lah sebab rasa tak penting dan tak mampu nak biaya kos rawatan kan. Itu aku akuilah, sebab tuh aku ada special tabung untuk DakUban ni in case dia sakit ke batuk ke, muntah-muntah ke kan. Erm who knows.

Kalau kucing dah sakit so bersedia jelah tapi time dia sihat nilah kita kena bawak dia pi jumpa doctor untuk check apa yang patut so at least kita tau yang kucing kita sihat walafiat hehehehehe

So…

So…

So…

Ada berita baik untuk pencinta kucing ni tau. 

Kalau nak tau sekarang ni, ada kempen dari Royal Canin iaitu MyCat2Vet di mana kita boleh dapatkan perkhidmatan checkup kucing secara PERCUMA / FREE tau….

Yesza.. I like it!!!

Cara-cara nak dapatkan perkhidmatan MyCat2Vet ermm senang jelah, memula korang kena:-


1. Register details korang di http://mycat2vet.my/get-a-free-checkup

2. Isi segala maklumat yang di-kehendaki dan button register


3. Nanti korang akan dapat email dan special CODE yang korang boleh redeem di veterinar yang mengambil bahagian ye.

Aku pun bersungguhlah bawak DakUban ke veterinar dalam list yang ada di sertakan sekali di email tuh. Kitorang pi tengahari semalam, ermm siap amik cuti tau aku dengan Mr Big sebab nak bawak dia. Dah macam amik report card kat sekolah anak je heheheheh

Di sebabkan aku dah call siap-siap dari rumah so proses register amat menyenangkan, yelah pihak veterinar dah tau kan. 

Sesampai bilik rawatan tuh kosong so cepatlah prosesnya hehehhehe..


Memula DakUban kena timbang berat dulu, ya ampun sekarang ni berat dia dah 6kg. Patutlah aku tak larat nak dukung dia kann hauhauahuahu

DakUban ni memang penakut nau dengan orang tapi bila sampai veterinar ni dia boleh rileks je, dengar je cakap Dr Wong. Diam je langsung tak bergerak apa pun tau. 


Ok bersihkan telinga dia dulu, walaupun aku duk korek telinga dia every week tapi celah-celah tuh aku takut nak buat ermm Dr Wong masukkan cotton bud dengan tisu ermm keluar semua daki-daki dari celah tuh ek. Siap pesan dengan aku telinga ni penting bersihkan takut kutu ke hama masuk dan meletak nak rosak telinga.


Bila masuk termometer kat bontot DakUban, dia boleh diam je lagi, ishk terus heran aku dibuatnya dah macam kena jampi redha dengan apa yang doktor buat heheh tak demam pun. Suhu badan normal…


Check gigi pulak, la rupanya DakUban ni dah rongak giginya sebelah belakang tuh. Nampak taring kemain tajam lagi tapi rupanya kaviti dah makan gigi dia. Puncanya apa, sebab diet yang tak seimbang dan DakUban suka akan KFC itu yang jadi cam tuh.  

la tak boleh makan KFC ke doktor? huhuhuhu 😢😢

Habis checkup tuh, Dr Wong bagitau kat kitorang yang DakUban ni kena jaga pemakanan dia. Kena lebihkan makan biskut dan kurangkan wet food dan kalau boleh jangan bagi wet food langsung. Air minum dia kena jaga, senantiasa tukar kalau boleh sehari 3-4 kali tukar air. Nak lagi best biskut tuh, tukar kepada Royal Canin sebab ianya biskut pemakanan seimbang. 

Nampaknya budget DakUban ni kena tambah lagi ek hehehhehehe

Bagus sebenarnya kita bawak kucing kita checkup regularly sebab kat sini kita boleh tau yang kucing kita sihat ke idok, ada hama/kutu ke idok dan memacam lagi. Jangan sampai dah sakit teruk baru terhegeh-hegeh nak pi kan huahauuahua


So apa lagi cercepatlah korang register program Royal Canin MyCat2Vet ni ek.

Memang aku syorkan sesangatlah!!


1 comment :

Adam said...

Nanti saya forward kan ni.