Monday, October 21, 2019

PROMOSI Jualan “KAMPONG SITI KHADIJAH” 2019 Bermula 22hb Oktober Ini Serta Pengenalan Kepada HEGIRA Hijab

Hi Korang, 

Siti Khadijah (SK) merupakan jenama pakaian gaya hidup Muslim di Malaysia yang menawarkan pelbagai produk telekung dan bukan telekung dengan corak inovatif, motif dan berkualiti premium. SK terus mengorak kehadapan apabila akan menjalankan promosi Kampong Siti Khadijah bermula 22 hingga 27 Oktober 2019. Kampong Siti Khadijah bakal menemui anda di dua buah lokasi berlainan iaitu Alamanda, Putrajaya dan AEON Mall Kota Bharu, Kelantan. 


Nama Kampong Siti Khadijah dipilih sebagai tanda lebih mesra dan lebih dekat di hati rakyat Malaysia yang sukakan suasana dan keindahan sesebuah kampung. Bermula 22 Oktober 2019, Kampong Siti Khadijah yang berkonsepkan tradisional dan kampung juga akan membuka booth permainan2 tradisional seperti ceper dan batu seremban. Pastinya permainan tradisi ini akan mengimbau kembali 1001 kenangan dan suasana indah di kampung. 

“Tercetusnya idea Kampong Siti Khadijah adalah tidak lain tidak bukan untuk Team SK rasa lebih dekat di hati para penggemar telekung SK. Promosi ini juga diadakan istimewa bagi menghargai sokongan dan kesetiaan yang tidak pernah putus oleh Famili SK di luar sana. Bagi anda yang belum berkesempatan merasai telekung SK, inilah masanya kerana kami tawarkan penjimatan hingga 50% bagi produk telekung terpilih. InsyaAllah, dengan rekaan yang dipatenkan dengan tumpuan utama di bahagian muka, menggabungkan kain bermutu tinggi dan bahan yang boleh diregangkan– dijahit dengan rapi menggunakan renda sulaman yang cantik, saya percaya anda pasti berpuas hati dengan telekung SK”. kata Puan Hajah Padzilah Enda Sulaiman, Pengasas Siti Khadijah. 

Tahun 2019 merupakan ulang tahun ke-10 Siti Khadijah ditubuhkan. Tentunya promosi menarik ditawarkan oleh Siti Khadijah buat penggemar setia nya. Istimewa sempena promosi Kampong Siti Khadijah, diskaun hingga 50% bagi produk telekung terpilih dan potongan sebanyak 70% bagi aksesori dan koleksi pakaian daripada SK. 


Tidak cukup dengan itu, sebanyak 8,000 hadiah percuma menanti Famili SK yang hadir ke Kampong Siti Khadijah bermula 22-27 Oktober ini. Pemberian hadiah percuma ini juga merupakan salah satu objektif utama Team SK pada tahun ini sebagai tanda penghargaan kerana menyokong SK sepanjang 10 tahun. Kepada Famili SK yang bermain permainan tradisional yang disediakan, anda akan diberikan baucar tambahan istimewa dari SK dan hanya boleh gunakannya pada promosi Kampong Siti Khadijah sahaja. 

Apa lagi yang menarik tentang Kampong Siti Khadijah? Ya. Cabutan bertuah! Famili SK yang bertuah berpeluang memenangi hadiah utama iaitu produk Habib Jewel yang bernilai RM 5000. 

Jadi jangan lepaskan peluang keemasan ini. Jom berkampung ramai-ramai di Kampong Siti Khadijah pada 22 hingga 27 Oktober 2019 yang bertempat di Alamanda, Putrajaya dan AEON Mall, Kota Bharu, Kelantan. Jumpa anda di sana! 

PERANCANGAN 2020 SITI KHADIJAH 

Peneraju telekung berinovatif dan unik, Siti Khadijah (SK) tidak mengambil masa lama untuk menyiapkan perancangan yang rapi bagi tahun 2020. Perancangan dan strategi perniagaan merangkumi semua sudut aspek seperti aspek pemasaran, jualan, pembukaan butik, jualan atas talian (marketplace) dan pelbagai aspek lain lagi. Oleh itu, SK menampilkan sisi yang berlainan dengan membuka Butik SK Suria KLCC. 

Berbeza dengan butik-butik SK yang lain, Butik SK Suria KLCC merupakan inisiatif baru SK dalam memperkenalkan lebih banyak variasi produk kepada orang ramai. Team SK akan membuka butik SK KLCC pada 1 Disember 2019, di Suria KLCC. Konsep yang ingin diketengahkan SK adalah memberi pengalaman baru merasai kehalusan seni produk SK yang selesa, sopan dan cantik apabila dipakai kepada pelanggan yang belum mencubanya. Nilai pelaburan bagi butik SK Suria KLCC ini mencecah hampir RM 1.5 juta. 


“Pembukaan butik SK di Suria KLCC akan lebih memfokuskan produk gaya hidup Muslim yang terdiri daripada rangkaian pakaian harian yang boleh digunakan secara kasual atau formal. “Keanggunan Kesopanan” menjadi tagline sejajar dengan produk yang ditawarkan. Sebahagian besar produk di Butik SK KLCC terdiri daripada baju kemeja lelaki dan wanita, kasut wanita (100% leather), outer, seluar kasual wanita , blouse , Baju Kurung, Baju Melayu dan sebagainya. Manakala sebahagian kecil produk yang dipasarkan di Butik SK KLCC terdiri daripada pelbagai rangkaian telekung SK dan produk HEGIRA” kata Encik Mohammad Munzir Aminuddin, Ketua Kumpulan Pegawai Operasi Siti Khadijah 

Selain itu, antara perancangan yang dirancang Team SK pada tahun 2020 adalah pembukaan butik SK di seluruh Malaysia. Sebanyak 12 butik SK di Malaysia dan 4 butik SK baru di Indonesia akan dibuka sepanjang tahun 2020. Jumlah nilai pelaburan bagi pembukaan butik SK pada tahun 2020 pula dianggarkan lebih kurang RM 12 juta. 

Bertahan selama 10 tahun sebagai sebuah peneraju telekung di Malaysia, SK berusaha mencapai visi untuk menjadi pengeluar produk gaya hidup Muslim terbesar di dunia. 

HEGIRA Anak Syarikat Terbaru Di Bawah Telekung Siti Khadijah 

Hegira (dari Hegira Sdn Bhd) adalah jenama hijab yang membawa inovasi dan inspirasi kepada wanita Islam melalui reka bentuk tudung yang menjadikan keunikan, fleksibiliti dan praktikal supaya wanita boleh meletakkan diri mereka yang terbaik setiap hari. 

Puan Suri Daman - founder HEGIRA Hijab

Nama itu diilhamkan dari golongan bangsawan perkataan "Hijrah"; memberi penghormatan kepada tanda sejarah penting dalam sejarah Islam ketika Nabi Muhammad berhijrah dari Mekah ke Madinah. Inti jenama menangkap semangat positif transformasi positif dan kebaikan melalui tudung yang direka secara kreatif, menggalakkan wanita menjadi sederhana dan pada masa yang sama dapat menjadi diri mereka yang sahih. 

Hegira mengembangkan, mengeluarkan dan menjual produknya melalui saluran dalam talian dan luar taliannya sendiri serta melalui rantaian Butik Siti Khadijah. 




Hegira menawarkan pelbagai reka bentuk, yang boleh dikategorikan dalam dua segmen utama iaitu Fesyen Hijab dan Ibadah Hijab

Fesyen Hijab adalah hijab harian yang wanita boleh memakai, bekerja, acara, untuk kasual, yang boleh datang dalam pelbagai bentuk bentuk dan bentuk yang berbeza. 

Ibadah Hijab di sisi lain, adalah hijab yang ibadah sudah siap, namun juga boleh digunakan untuk kegunaan sehari-hari. Ia datang dengan Chin Covering dan panjangnya biasanya lebih lama daripada hijab fesyen. Ini adalah reka bentuk yang sempurna untuk Usrah, Umrah & Haji. 

Julat harga untuk Hegira Hijab adalah dari RM 69 - RM 200 

Untuk hijab Slip Ons, HEGIRA memenuhi keperluan wanita yang suka SHAWL-FACELOOK (kelihatan seperti memakai selendang) dan SOFT-AWNING-FACELOOK (dengan kelopak lembut). Kami juga mempunyai SYRIA-FACELOOK, iaitu tudung Syria dalam pelbagai fabrik. Bahan utama kami adalah chiffon, crepe, knit, moss crepe dan pelbagai jenis kain lain seperti viscose. 

HEGIRA kini dijual secara dalam talian melalui platform media sosial serta laman web. Ia juga boleh didapati di runcit Butik Siti Khadijah terpilih dan tidak lama lagi di lebih banyak lokasi SK, sebagai sebahagian daripada penawaran di bawah payung Siti Khadijah. 

Senarai SK butik dengan tawaran Hegira: SK Bangi Sentral, SK Alamanda, SK Aeon Nilai, SK Pusat Bandaraya I, SK Shah Alam, SK Melawati Mall, SK TIDI, SK Subang Parade, SK Busana Mara, SK Melaka, SK Ipoh, SK Manjung, SK Kuching, SK Kluang, SK JB, SK Senawang 

Hegira akan turut serta di acara Kampung Siti Khadijah di Alamanda Mall, Putrajaya dari 22 hingga 27 Oktober dan acara pelancaran pada hari Sabtu 25 Oktober dengan banyak tawaran dan promosi menarik. 

Untuk info lanjut mengenai HEGIRA boleh ke website rasmi HEGIRA di www.hegiragroup.com dan social media HEGIRA Facebook Page dan Instagram @hegiragroup 


Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 


Webiste :

Facebook Page : 

Instagram Link : 

No comments :