Thursday, March 21, 2019

"THE ADVENTURERS' WEB" Tarikan Terbaru di AEON Mall Nilai.

Hi Korang, 

Sejak AEON Nilai ni di buka Januari lepas, kak lily perasan ramai kengkawan suka datang kemari. Yelah kami-kami ni yang duduk di pinggiran Nilai ni nak jugak berjalan-jalan tengok kawasan kan. Jangan kata orang lain, even kak lily pun kalau balik dari site Bandar Estek ni pun tetap nak singgah ke sini untuk pekena secawan kopi. 

AEON Nilai kalau hari kerja peaceful je orang kurang ramai, boleh lepak banyak tempat untuk minum kopi. Cuba korang datang hujung minggu ya ampun nak parking pun sampai ke luar-luar jalan hah hehhehe itulah hebatnya tarikan AEON Nilai ni ek. 

Untuk nak tambah menarik lagi, ada tarikan terbaru khusus untuk seisi keluarga tau. 


(letak gambo the adventure webs tuh) 

Memperkenalkan "THE ADVENTURERS' WEB" 

AEON Mall Nilai memberikan pengalaman dan keseronokan kepada para pelanggannya dengan memperkenalkan zon baru dan inovatif yang dikenali sebagai Web Adventurers. Pusat interaktif ini adalah yang pertama seumpamanya, yang menawarkan pengalaman baru dalam menjadikan mall ini sebagai Active Mall 

The Adventures Web ini merupakan tempat yang direka untuk mereka sukakan cabaran untuk melangkah masuk ke dalam 'unknown zone' (zon tidak diketahui). Ianya terbahagi kepada 3 bahagian iaitu 

Mini Science Discovery Centre 

The Dinasour Rangers 

Monster House

Ketiga-tiga zon ini mempunyai fungsi dan aktivit yang tersendiri merangkumi sains futuristik dan teknologi ke dunia zaman batu dan pengalaman yang menyeramkan dan mengerikan. Ia bertujuan untuk memupuk keseronokan, meningkatkan kemahiran berfikir, menggalakkan pembelajaran dan dapat meluangkan masa bersama keluarga dan orang tersayang 

Mini Science Discovery Centre 


Kalau korang nak tau di zon ini, terdapatnya aktiviti yang berinteraktif dan menguji kekuatan minda dan fizikal kita. Aktiviti ini di reka khas dari Tech Dome Penang yang telah mendapat pengiktirafan dari Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk rekaan pembelajaran yang berteknologi tinggi. 

Ok nampak tak ada tulis halus di duit RM1 kite ni, itulah korang tak tau pun. Meh sini tengok dekat microskop ni ek.

Bila you tukar saje bentuk-bentuk pasir ini, ianya akan menjadi sesuatu yang menarik tau, macam pantai, gunung, padang pasir. ermm canggih kan

Aiyo ini robot saya suruh dia berjoget dia mau tidur plak kan

Ianya berfungsi sebagai hab sains mini untuk kanak-kanak dan pelajar. Ia direka untuk memberi inspirasi kepada kanak-kanak tentang teknologi melalui aktiviti dan pameran seperti reverse bungee, interactive floor, robot programming dan banyak lagi aktiviti menarik lain lagi. 

Adik ni berpusing-pusing tadi ni tau, kat sini kita belajar pasal graviti ye

Kak lily pun lekalah duduk kat zon ni. Seronok betul, walaupun untuk kanak-kanak dan para pelajar tapi kita yang orang dewasa ni boleh menambah pengetahuan untuk diri kita sendiri. 

The Dinasour Rangers 


Kak lily suka ke Zon Dinosaur ni tau. 


Sebab kita dapat kembali ke zaman pra sejarah dulu di mana wujudnya dinosaur di zaman ini. Terdapat pelbagai segmen seperti Dinosaur Fossil Assembly, Maze Exploration, Exhibition Hub dan banyak lagi. 



ini telur dinosaur ni

ini baby dinosaur tau, siap minum susu lagi

inilah dia Gary, kemain besau dinosaurnya hah

Yang paling best tuh, korang boleh saksikan sendiri dinosaur hidup kembali tau. Ktorang pun si terperanjat bagai, bila dinosaur keluar dari Theather tuh huahauhauha. Ada juga aktiviti untuk mencari telur dinosaur dan banyak lagi. 

Monster House


Dengar je monster korang dah takut kan. 


nilah memanglah suka-suka lagi, tunggu jap lagi ek

Ini bukan rumah hantu tau tapi monster house, memang takde hantu yang duk kejar-kejar korang tuh ye. Kalau korang nak tau di dalam zon ni terdapat 13 tema unik yang sangat menakutkan tapi memang tak de hantu, itu yang kak lily nak tekankan. 

salah bilik tuh, pi bilik lain tau

Sebenarnya Monster House adalah untuk menguji tahap keberanian seseorang tuh dan kak lily terdiri daripada golongan orang tak berapa nak berani. 

tolong ahkak ko ni hah

eee gelinyer

binatang yang di jadikan bahan ujikaji ni

tangan-tangan ni memang menakutkan betul, ada tangan yang betul mencapai tau huahauhauahua



Di setiap bilik memmpunyai kesan ngeri yang tersendiri so terpulanglah sama ada korang takut atau tidak. Ada sesetengah bilik tuh tak seram pun tapi ngeri dengan darah-darah menitis-nitis di merata tempat, dengan adanya monster kalau kaki movie thriller cam kak lily ni ini di kira seram-seram manja gituh hehhehe 

So apa macam? 


Korang tengok gambar pun dah rasa excited kan, inikan pulak ktorang yang pi explore ni. Ya ampun terjerit-jerit masing-masing bilik kena kejar dengan dinosaur, tengok tangan berdarah banyak di dinding hauhauahua memang tak terkatalah keseronokannya tuh.


"THE ADVENTURERS' WEB" akan dibuka secara rasmi kepada orang ramai pada hari Sabtu, 23 Mac 2019. Para pelanggan kepada AEON MALL yang baru akan berpeluang untuk memenangi hadiah menarik dan menikmati diskaun istimewa pada hari pembukaan. 


Kira-kira 200 tiket akan diberikan bersama-sama dengan berpeluang untuk memenangi hadiah cabutan bertuah. Korang boleh mendapatkan tiket kombo diskaun yang akan ditawarkan pada harga diskaun sebanyak 20% dari harga asal RM49. Dengan tiket ini, pembeli dapat mengalami semua tarikan. Ahli kad kredit AEON juga akan menikmati diskaun sehingga 30% di "THE ADVENTURERS' WEB" 

Jom kita ke : 

The Adventures Web 
Tingkat 2 – Entertainment Hall 
AEON Mall Nilai 
No 2, Persiaran Pusat Bandar, 
Putra Point, Putra Nilai, Nilai 
Negeri Sembilan 

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Website: 
www.aeonretail.com.my

Facebook : 

Instagram :




1 comment :

illy ariffin said...

dinousour punya tempat tu bawa budak best tu <3