Sunday, March 3, 2019

Rumah Selangorku Idaman PKNS Di Cyberjaya, Tawar Harga Mampumilik

Hi Korang, 

Seriously dengan keadaan ekonomi masa kini memang agak payah bagi golongan marhaen dan golongan B40 untuk mendapatkan kediaman sendiri pada harga yang berpatutan. 


Betul, di kawasan rumah kak lily ni majoriti harga rumah adalah dalam lingkungan RM700 ribu hingga ke RM3 juta. Tambahan pulak Bangi ni merupakan kawasan pinggir bandar yang kemudahannya meningkat naik so lagilah mahal kan. 

So baru-baru ini kak lily berkesempatan ke majlis pelancaran Rumah Selangorku Idaman Residensi di Cyberjaya di bawah kelolaan Perbadanan Kemajuan Negeri (PKNS). Sudah menjadi keutamaan PKNS bagi menyahut saranan kerajaan negeri menyediakan rumah pada harga berpatutan, sekaligus memberi peluang kepada golongan rendah dan sederhana di negeri ini memiliki kediaman sendiri. 


Dan untuk projek terbaru yang dilancarkan dan mula dibuka untuk jualan adalah Pangsapuri Selangorku Idaman Residensi di atas tanah berkeluasan 14.41 ekar (58,328 meter persegi) yang terletak di Seksyen 6 Selangor Cyber Valley (SCV) Cyberjaya. Dengan menawarkan sebanyak 864 unit kediaman termasuklah 4 unit khas untuk golongan Orang Kurang Upaya (OKU) yang ditempatkan di tingkat bawah jelas kesungguhan pihak pemaju menawarkan kediaman terbaik untuk bakal pembeli rumah. 


Selain itu pangsapuri ini juga akan dilengkapi dengan kemudahan seperti tadika, ruang pejabat pengurusan, surau, dewan serbaguna, taman permainan, parkir kereta bertingkat, bilik pengurusan jenazah dan juga pondok pengawal keselamatan. 

Harga rumah mengikut keluasan


Keluasan rumah adalah 1000 kaki persegi dengan tiga bilik tidur dan dua bilik air. Harga yang ditawarkan RM232,000. 

Contoh dekorasi bagi unit standard

Contoh ruangan dalaman bagi OKU Unit

* kredit foto : Miera Nadhirah, Atie Adnan 

Kak lily  sempat melihat sendiri contoh rumah yang dipamerkan di tapak pembinaan. Memang sangat cantik dan kemas apabila dipertengahkan konsep dekorasi minimalis. Simple and nice, tak terlalu serabut.

Di Sekitar majlis pelancaran Pangsapuri Selangorku Idaman Residensi 


Majlis di rasmikan oleh YAB Tuan Amirudin bin Shari (Dato’ Menteri Besar Selangor), Y.Bhg. Puan Hajah Norita Bt Mohd Sidek (Acting Chief Executive Officer, PKNS) dan Y.B Puan Haniza binti Talha (Chairman of Housing, Development Management and Urban Living for Selangor) 


Antara pembeli terawal Pangsapuri Selangorku Idaman Residensi para VVIP, tahniah di ucapkan kepada mereka-mereka ini. 

Di antara laluan-laluan dari atau ke Pangsapuri Selangorku Idaman Residensi boleh melalui Lebuhraya NKVE, LDP, SKVE, ELITE dan MEX. Dan jarak dari tempat-tempat tertentu ke perumahan ini adalah seperti:- 

* Putrajaya ( 17 km ) 

* KLIA ( 29 km ) 

* D’Pulze ( 7 km ) 

* Shaftbury Square ( 8 km ) 

* Centrus Mall ( 7 km ) 

* Universiti Multimedia - MMU ( 4 km ) 

* Kolej Sains Perubatan Universiti Cyberjaya - CUCMS ( 5 km ) 

* Universiti Teknologi Kreatif Lim Kok Wing ( 10.5 km ) 

* Universiti Islam Malaysia ( 7 km ) 

* Sekolah Antarabangsa Brainy Bunch ( 8 km ) 

* Sekolah Antarabangsa ELC ( 6 km ) 

* Sekolah Antarabangsa Korea ( 1 km ) 

* Kolej FTMS ( 5 km ) 

* Kolej Antarabangsa Kirkby ( 6 km ) 

* Kolej Universiti Mahsa ( 11 km ) 

Kedua-dua projek perumahan ini dijangkakan siap pada tahun 2021 dan akan menerima Certificate of Completion and Compliance (CCC) di pertengahan tahun yang sama (2021). 

Cepat betul rasanya kan!! 


Jika berminat untuk memohon Rumah Selangorku atas talian boleh layari ke laman sesawang Lembaga Perumahan dan Hartanah Selangor (LPHS) iaitu : http://ehartanah.lphs.gov.my/lphs

Korang juga boleh juga hubungi wakil jualan di talian seperti berikut :
019 2139991 
018 2051713 
017 3634821 
013 5224122  
019 6994004 

03 89262000 - Pejabat Jualan Hartanah Wilayah Selatan 

Untuk keterangan lanjut, sila layari:

LAMANWEB : 

FACEBOOK : 

INSTAGRAM : 



1 comment :

Sally Samsaiman said...

1000 sq ft for less than 300k, so affordable! haihhh...tapi jauh la dari area KL kan