Friday, December 7, 2018

Muzik BLACKPINK Gegar Shopee Malaysia

Hi Korang,

Peminat kumpulan gadis K-pop BLACKPINK boleh bergembira Disember ini menerima berita menarik daripada Shopee Malaysia apabila mereka datang ke Malaysia untuk menjayakan konsert sulung pada 23 Februari 2019 di Stadium Tertutup Malawati, Shah Alam. 

Selain Kuala Lumpur, konsert Jelajah Dunia BLACKPINK 2019 bertajuk “In Your Area”, yang dianjurkan oleh MacpiePro, akan juga diadakan di Bangkok, Jakarta, Hong Kong, Manila, Singapura dan Taipei. Anggota BLACKPINK – Jennie, Rosé, Jisoo dan Lisa akan mempersembahkan lagu-lagu mereka yang terkenal termasuk Ddu-Du Ddu-Du, yang menduduki tempat No.55 dalam carta US Billboard Hot 100 pada bulan Jun 2018. Anak-anak gadis ini juga mencatat rekod apabila video muzik untuk lagu tersebut menarik 300 juta penonton dalam 69 hari, menjadikan mereka kumpulan K-pop paling cepat berbuat demikian. 


Dengan pengaruh budaya K-pop yang semakin meluas di Malaysia, sudah tentu ramai bintang K-pop, termasuk BLACKPINK, menjadi sebutan dalam kalangan rakyat Malaysia. Lebih menarik lagi, kumpulan ini juga dilantik sebagai duta jenama serantau Shopee, memberi lebih peluang kepada pengguna Shopee untuk menyaksikan gadis-gadis pujaan mereka beraksi di atas pentas. 

Tiket untuk konsert jelajah dunia di Malaysia boleh didapati untuk pembelian menerusi Shopee 12.12 Birthday Sale (Jualan Ulang Tahun 12.12 Shopee) mulai jam 12 tengah hari, dengan diskaun 10%. Tawaran ini hanya untuk tiket Blink Zone (harga asal RM 693). Dengan tiket Blink Zone, peminat boleh terhibur dengan persembahan anggota-anggota BLACKPINK dari dekat kerana mereka akan berada betul-betul di depan pentas. 

Menurut laman Facebook rasmi kumpulan ini, tiket untuk kesemua tiga persembahan termasuk persembahan tambahan di Bangkok telah habis dijual. Justeru, peminat BLACKPINK perlu merebut tiket mereka di Shopee sebelum kehabisan! Mereka hanya perlu ke YG Entertainment Official Store di Shopee untuk merebut peluang sekali seumur hidup ini. 

Pembeli Awal Dapat Baucar 

Shopee memberikan satu lagi sebab untuk peminat mendapatkan tiket konsert. Mereka hanya perlu membayar RM5 untuk baucar potongan RM12, membolehkan mereka menjimatkan RM12 lagi selain diskaun 10% yang ditawarkan apabila mereka membeli tiket. Baucar potongan RM12 boleh didapati untuk jualan di Shopee dari 8 Disember 2018 hingga 11 Disember 2018, 11.59 malam. Tawaran dihadkan kepada satu baucar seorang. 

Oleh kerana bilangan tiket Blink Zone di YG Entertainment store terhad, sila ambil perhatian bahawa pembelian baucar diskaun tidak menjamin tiket konsert. Jadi, bertindak cepat pada 12.12! 

Demam BLACKPINK Berterusan 

Untuk merayakan Shopee 12.12 Birthday Sale dengan meriah dan bergaya, Shopee akan menghadiahkan tiket penerbangan ke Korea untuk dua orang dan juga CD BLACKPINK eksklusif yang bertandatangan menerusi Peraduan BLACKPINK Watch, Wish and Win. Seperti yang digambarkan oleh namanya, cara untuk menyertai peraduan ini sungguh mudah. Anda hanya perlu menonton iklan TV Shopee BLACKPINK di laman Facebook (versi BLACKPINK Ddu-Du Ddu-Du Shopee), kongsi video dan tag seorang kawan, dan ucap “Selamat Hari Jadi” Shopee dengan cara paling kreatif. Peraduan berakhir pada 10 Disember 2018 jam 11.59 malam. Untuk mengetahui sama ada anda menang, tonton Facebook Live pada 11 Disember 2018 jam 11.00 malam. 

Sila ke https://shopee.com.my/m/blackpink untuk maklumat lanjut.











Kaki Bebel,

LILY

www.ciklilyputih.com

No comments :