Friday, May 18, 2018

Balik Kampung Dengan TRAVELOKA Lah Kan


Hi Korang, 

Hari ni baru puasa kedua kak lily dah kecoh pasal balik kampung ek 

Hahahaha haruslah tuh hari raya, kita kan ada kampung, ada keluarga, ada sanak saudara so haruslah hari raya di raikan bersama so barulah di namakan raya. Belum pernah sekali pun kak lily raya di Kuala Lumpur tau, mesti balik kampung punya. 

Dah fikir nak balik kampung naik apa? 

Kereta, drive sendiri? 
Bas? 
Keretapi? 
Flight? 

Ermm garu kepala bila memikirkannya. 

Kalau kampung dekat-dekat cam Port Dickson, Rembau, Melaka, Kuala Selangor, Teluk Intan, Raub,Bentong bolehlah drive kereta, ini macam Sabah, Sarawak dan tentu kena naik kapal terbang tapi kalau Kedah, Perlis, Kelantan, Terrengganu, hah cam no? Bolehlah drive tapi penatnya aduiyai tak tercakap hendaknya 

So apa lagi mehlah TRAVELOKA dulu.. ewah nyanyi-nyanyi cam iklan tv tu ek 

Kepada korang yang tak kenal lagi dengan aplikasi Traveloka ni, sini kak lily citer sket 


TRAVELOKA ni merupakan website yang menawarkan perkhidmatan menempah tiket kapal terbang dan hotel ke mana jua yang kita nak pergi, baik di dalam negara mahupun di luar negara even sampai ke Zimbabwe jugak tau. Kalau korang tengok dalam senarai lokasi penerbangan tuh, boleh pengsan rasanya. 

Dalam aplikasi ni kita boleh buat booking flight, booking hotel dengan harga yang murah lagi cepat, hanya 5 minutes je wokeh. Dalam negeri, luar negeri kemana aje pun boleh. Ikut je step by step yang diberikan. Hah settle kan! Bolehlah berjimat-cermat dari sekarang. 

Download la dulu then baru tau cam ne nak guna. 

Kalau korang tau, sekarang ni Traveloka memberikan para pelanggannya tambahan 10% dari hotel dan penerbangan untuk semua laluan, semua destinasi, dan semua tarikh perjalanan dalam kempen Raya Bersama ini melalui kod kupon Traveloka. Ini adalah selaras dengan permintaan perjalanan yang dijangkakan semasa tempoh Raya. Pihak Traveloka ingin menggalakkan orang ramai membuat tempahan awal kerana kod kupon adalah terhad. 

Kempen RayaBersama Traveloka 


Bagi korang yang merupakan pelanggan newsletter Traveloka memanglah korang beruntung ek, sebabnya korang dapat mengakses awal 48 jam daripada pengguna biasa di antara 21hb – 22hb Mei untuk promosi hebat, jika korang melanggan newsletter sebelum 21 Mei, 3 petang. Lepas je korang melanggan tuh korang akan mendapat kod kupon pada 21hb Mei pagi untuk menikmati akses awal kepada promosi. 

Bagi mereka yang terlepas promosi ‘early bird; ni korang masih boleh mengakses promosi melalui akses awam pada 23hb – 29hb Mei. 

So don’t worry be happy ek! 

Ini bukan kira siapa cepat dia dapat ek tapi siapa awal dapat kod kupon jadi bolehlah buat tempahan awal eh mana tau tup tup hari yang kita nak terbang tuh tiketnya habis pulak, kan dah rugi besar tuh. 

Ya ampun, tak tau kat mana butang nak tekan subsricbe? 

Eh kelakarlah korang ni ek, sinilah kak lily tunjukkan. 

Memula bukak website Traveloka ni, tak kiralah bukak guna laptop ke download di smartphone kan. Ini linknya : www.traveloka.com/en-my/promotion/rayabersama


Billa tengok gambar tuh, korang klik sebelah kiri sebelum perkataan Traveloka tuh nanti keluarlah ‘pop-up’ dashboard, korang terus je ke bawah sekali nanti nampak Subscribe newsletter. 

Masukkan je email address korang tuh then tekan je subscribe. 


Nanti korang dapat email untuk pengesahan, then kemudian walla yeahhh berjaya 

Jangan lupa tarikh keramat ni tau, daftar sebelum 20hb Mei 2018 tau untuk dapatkan kod kupon promosi Traveloka ni ek.

Meh sini kak lily ceritakan sket kelebihan menggunakan aplikasi Traveloka ni ek 

1. HARGA YANG BERPATUTAN 

Yesza harga yang berpatutan itu penting ek sebab kita kan nak travel kemana-mana ko kena carilah yang sesuai dengan bajet kita, even balik kampung pun mestilah ikut bujat jugak ek. Selain daripada tiket kapal terbang malah tempahan hotel pun boleh di tempah di Traveloka ni. Dah tak yah nak pening-pening lagi kan, kira perjalanan balik kampung mahupun percutian korang akan lebih teratur gituh. 

2. DISKAUN DAN TIADA CAJ TERSEMBUNYI 

Ini pun penting jugak, aplikasi ini tiada caj tersembunyi yang dikenakan. Semua harga yang korang nampak, itulah yang korang kena bayar. Kak lily yakin korang pasti tidak akan kecewa bila membuat pembayaran di akhir nanti kerana tiada sebarang caj tambahan pun yang dikenakan. Dah tak yah nak risau ek 

3. LEBIH CEPAT DAN MURAH 

Semuanya di tangan, kalau korang buat tempahan melalui aplikasi di smartphone lagi senang.Ianya sangat memudahkan urusan penempahan hotel dan penerbangan korang. Barulah di gelakr ‘tech savvy’. Takdelah nak bergantung di laptop je, takkan korang nak bawak laptop kehulu kehilir time balik kampung kan. 

4. E-TIKET DAN BAUCER TIDAK AKAN HILANG 

Selepas membuat penempahan dan pembayaran, korang akan dapat e-tiket atau baucar hotel. Kini, dengan adanya aplikasi ni, korang tidak perlu mencetak e-tiket hotel lagi. Tunjuk je aplikasi Traveloka korang bila daftar masuk naik flight ke hotel ke, kan senang tuh. Dah janganlah korang bimbang kalau tertinggal atau terlupa nak print e-ticket ni ek 

5. PEMBELIAN INSURAN PERJALANAN 

Bagus ni tau, mana tau ada apa-apa jadi dalam perjalanan ataupun percutian korang. Pentingnya pembelian insuran perjalanan ni. Kiranya kalau perjalanan dibatalkan ke kapal terbang tak sampai boleh korang menuntut kerugian korang, dah elok tuh kan. 

Dah tuh cepat-cepat download aplikasi Traveloka di smartphone ataupun log in di laptop ek dan tekan subscribe newsletter ni, bolehlah dapatkan kod kupon promosi tuh dan dapatlah buat tempahan tiket balik kampung korang 

Hohohoohhoho balik kampung dengan Travelokaaaaaa….. 



10 comments :

cre8tone said...

Syok nya traveloka ada promo untuk balik kampung... It's such a great deal.... Let's go holiday.. haha~

Blair Villanueva said...

I use traveloka as well for my local travels. It is convenient and user friendly :)

Qaseh Dalia said...

Banyak kelebihan dengan memilih Traveloka ni , if berbaloi why not haaa

Hanny Abdullh said...

Bagus Traveloka buat Kempen awal-awal cam gini, bolehlah planning awal-awal utk balik kampung atau pergi bercuti time Raya nanti, tak lah kelam kabut yang akhirnya nanti tersadai kat rumah. Ok nanti sis survey2 kat Traveloka ya

Emi said...

Suka beli tiket flight dengan traveloka sbb dorg sellau ada bagi discount voucher. Tapi raya kali ni kita balik kampung naik bas je sbb lambat beli. Tiket flight tinggal yg mahal je haha

Emily said...

Hopefully those who need to balik kampung during Raya can get some great deals from Traveloka. I will be stalking the site as well as I need to plan my trip!

Unknown said...

Bonda juga peminat setia trivaloka....jika pergi jauh dan tak mahu drive pasti menempah tiket kapal terbang menggunakan aplikasi trivaloka...senang mudah dan menjimatkan masa..

SHINI LOLA | Your Guide to Travel, Beauty, Lifestyle said...

Thanks for sharing with us. Let's balik kampung!

HALIMAH BINTI MUHIDEN said...

Traveloka memang selalu buat harga runtuh ke?senangkan urusan dia

Sharon Lee said...

I love going travel with Traveloka! Cheap and convenient to use too, can't wait for next travel with them.