Tuesday, October 6, 2015

Digi WWWOW Awards 2015: Malaysia's Only Internet for All Awards

Hi Korang,


Eh lama tak dengar pasal Digi WWWOW Awards ni ek. Dulu ada jugak aku pegi event ni but lately 2-3 tahun kebelakangan ni cam malas sket bukan tak sempatlah ishkk.

Digi WWWOW Awards is back!


Yeah, walaupun tak pi tapi aku support tau event ni yang hampir berusia 5 tahun ek, alah voting kengkawan yang masuk bertanding je hehehehe.. Untuk tahun ni Digi WWWOW bakal lebih menarik lagi tetapi konsepnya tetap sama iaitu always on the lookout for aspiring individuals who make the Internet greater.

Internet?

Korang terbayangkan dalam 5-6 tahun lepas betapa hebatnya kuasa internet ni ek. Kita boleh buat macam-macam menda dengan internet. Benda baik, benda buruk semua boleh so terpulang kat individu memasing ek. Ada yang gifted dan ada yang kena berusaha untuk ke arah kebaikan ye.


Untuk Digi WWWOW Awards tahun ni, korang boleh join di antara 8 kategori yang di pertandingkan iaitu :-

1) Videos and Photography
2) Social Influencers
3) Independent Publishers
4) Web E-commerce
5) Mobile E-commerce
6) Social Media E-commerce
7) Social Impact
8) Social Movement


Ermm kalau aku nak masuk kategori yang mane ek?


Of courselah SOCIAL INFLUENCERS

Aku rasa semua kategori best-best tapi yang suits dengan aku adalah Social Influencers. Hehehe tapi aku tak de followers yang berjuta pun kan tapi aku rasa aku dapat mempengaruhi dan menjadi inspirasi bagi seseorang dari segi MAKAN hahahaha.. Mestilah aku kan suka post gambar-gambar makanan kat instagram aku kan. Kira ramai jugak yang dok refer insta aku kalau nak pi makan, ada tu siap komen sekali tanya pasal restoran yang aku pi tuh. 


Selain daripada bab MAKAN, kalau bab product review pun aku rasa ada juga kesannya. Yelah aku kan suka buat reiew product ni especially in beauty kan so yang mana berkesan kat aku tuh aku share di instagram dan facebook, ramai jugak yang bertanya pasal produk tersebut. Kira aku dapat membantulah diorang ni semua kan. 

Bayangkan kalau aku usahawan, wwwow tak ke sale aku akan meningkat bertingkek-tingkek kan hehehhehehe


Kalau korang rasa korang pun sesuai untuk kategori sama cam aku ni, so why not join sekali kan, ajak kengkawan lain submit je nama korang or kawan korang ke http://www.wwwow.my/


HOW THIS CONTEST WORKS?

Part 1: SUBMIT and NOMINATE from 14th Sept - 12th Oct 2015.

Part 2: VOTE your favourite entries or be voted! Judging process will be held in an open setting, available for public viewing from 13th Oct - 12th Nov2015. You can also choose your favourite submission with the WWWOW People's Choice award. Cast your vote from 19th Oct - 30th Oct 2015.

Part 3: AWARDS NIGHT! Celebrate with the winners of Digi WWWOW Awards 2015 and checkout which idea makes the cut on 20th Nov 2015!

#DGWWWOW


Pelbagai hadiah menarik menanti korang. Setiap kategori bukan hanya akan bawa pulang RM10,000 tapi berpeluang untuk menghadirkan diri ke specially curated Digi Hangouts session di mana industry leaders akan berkumpul dan bekerjasama untuk melebarkan lagi sayap business korang, platforms dan apa jua idea yang korang ada kan.


Jadi kalau korang ada idea yang hebat, online business ke, community project awesome ke kan, jangan lupa hantarkan penyertaan korang kat sini, tekan je HERE ataupun calonkan seseorang yang korang rasa untuk menang. Tapi cepat ek sebab tarikh tutup pada 11.59pm, 12 Oct 2015. 

Semoga Berjaya! ❤

Untuk info lanjut boleh ke www.wwwow.my.

2 comments :

budakbandunglaici said...

Tahun lepas dapat invatation digi hangout untuk wowww ni tapi tak pergi. Harap2 tahun ni dapat join

Cikna said...

Alaaa, dh t'lepas plak tp kn line digi mmg best.....;-)