Tuesday, August 21, 2018

Membeli Belah Di SGSHOP Sempena Promosi Hari Kebangsaan Malaysia

Hi Korang,

Agaknya membeli belah secara online terapilah untuk kak lily.

Pantang nampak orang citer pasal sales tak kira online ke warehouse sales ke mall sales ke terus terbeliak mata kak lily ek. Lagi banyak duit dalam account lagi laju je nak di shoppingnya hehehe


Bila dengar SGshop ada promosi je terus menggigil tak sabar nak bukak

Ini merupakan kali kedua kak lily membeli belah di SG SHOP ni. Ni kak lily terangkan serba sedikit mengenai SGshop tuh ek.

Apa itu SGshop? 


SGshop merupakan satu laman web shopping online antarabangsa dari China ke Malaysia dengan harga yang murah. SGshop ditubuhkan pada bulan March 2015 dan sebuah syarikat tempatan yang berdaftar serta pakar dalam logistik supaya boleh menerima produk yang dikehendaki untuk dibeli dari laman web e-dagang China. Selain itu, pihak SGshop juga bekerjasama dengan pelbagai pihak bank untuk memastikan bahawa proses pembayaran selamat dan cekap.

Kenapa perlu shopping di SGshop? 


a. Mendapatkan barang-barang yang berkualiti tinggi pada harga yang rendah dari laman web e-dagang China dan penjual 

b. Harga paling murah dan penghantaran yang cepat 

c. Pemeriksaan percuma oleh pusat logistik di China 

d. Mesra pelanggan dalam talian untuk perkhidmatan korang 


Dalam website SGshop ni ada beribu-ribu barangan yang boleh korang dapatkan pada harga yang cukup-cukup murah. Korang tengok senarai barangan tuh, mana tak giler dibuatnya. Banyak betullah, even barangan elektrik pun ada jugak tau. 



Seriously kak lily ambil masa untuk pilih yang mana satu idaman hati ni walaupun sekadar tempat span basuh pinggan ye. Pilih punya pilih ini lah hasilnya.

Di sebabkan kak lily dah ada akaun dengan SG SHOP so tak yah nak mendftar balik cuma masukkan ID dan password je.


Submit Order

Ok dah confirm barang-barang yang nak di beli then submit je order, nanti akan keluar popup summary of order. Dah confirm boleh buat bayaran. Jangan lupa pilih cara penghantaran barang korang, kalau freight bayar mahal tapi sampai cepat, kalau guna SEA shipping dalam 3-4 minggu sampailah. So terpulanglah pada korang kan.


Pilihan penghantaran barangan, pilih antara dua Special Air ke Sea Shipping.


Pay Order

Boleh buat payment dengan menggunakan credit card, FPX dan bank account. Sebab kak lily ada balance daripada order yang terdahulu so tolakkan sajor hehhe


Arrived China Warehouse

Nanti korang akan dapat notification yang barang-barang sampai di SG Shop Warehouse di China so kat sini nanti barangan akan di pack, maklumlah barang-barang kita kan datang dari pelbagai vendor so kat sini diorang akan kumpulkan dan hantar terus ke alamat yang korang berikan.

Setelah 3 minggu lebih daripada hari yang kak lily submit payment maka akhirnya sampai jugak tau barang-barang yang kak lily order..


Amik kemain besau lagi balutannya padahal order barang biasa-biasa. 

Sepatutnya kak lily order banyak barang tapi banyak yang out of stock lah, warna pilihan tak de so ini jelah yang ada


Meh layan video unboxing ni




Walaupun penat mengunboxing tapi seronok sebab semua barang-barang kegemaran kak lily, alah beli suka-suka so jadi cam ni lah.


Alah untuk melaram lah apa lagi, saja beli untuk letak kat dalam kereta evo kak lily tuh. Bila drive kan kena silau matahari, so simpan kat dashboard kereta senang.


Sebab murah nau then kak lily belilah, nak guna kat rumah je pun dan buat tutorial makeup ewah kalau ada kan nanti. Tada brush dah ada.


Wei murah wei beli online baju tidur ni, lagipun kak lily jumpa yang plus size punya so belilah satu, lembut je kainnya selesa betul buat tidur malam.


Coraknya cantik so kak lily beli, nak buat food styling pinggan dah ada. Kekadang corak camni payah nak cari sini jadi beli 2 untuk standby.


Eh pencinta kopi harus kena beli satu, senang je nak buatnya letak serbuk kopi dan air kemudian biarkan drip secara perlahan-lahan, alah style Vietnamese coffee tuh. Yang ni letak kat office je so sesiapa pun boleh juga.


Ini memang kelakar, beli sebab suka. Perasan jadi mermaid lah tuh kan. Sambil baring depan tv sarunglah mermaid blanket ni. Kalau bawak pi tengok wayang melampau tak? hehehehe

Bab-bab membeli belah ni korang suka lah kan

Excited kan korang!!!

Sempena bulan Merdeka ni, ada promosi istimewa bagi para pelanggan SGshop tau.


"Place the Purchase Order (1st Payment) during 28 August to 31 August, then able to enjoy RM 10 off for product purchase above RM 199; RM 20 off for product purchase above RM 299; and RM 30 off for product purchase above RM 399". 

At the same time, that's with FREE Service Charge"

Best kan promosinya, korang order barangan dari 28hb Ogos hingga 31hb Ogos, korang akan dapat 

RM10 off dari nilai barangan lebih daripada RM199, 

RM20 off dari nilai barangan lebih daripada RM299,

RM30 off dari nilai barangan lebih daripada RM399,

FREE Service Charge ye….


Untuk korang pun yang teringin nak membeli belah di SGSHOP ni, kak lily dengan baik hatinya akan memberikan korang 10% diskaun of shipping cost dengan menggunakan promo code LILY____ ni ek.

Banyak tuh 10% diskaun.

Untuk maklumat lanjut atau belian online boleh terus ke :-

Website : 

Instagram : 

Facebook : 


Apalagi jom kita membeli belah di SGshop!!





No comments :