Sunday, August 19, 2018

CANNIS APP - Korang Boleh Berbelanja Sekaligus Tambah Pendapatan Jugak Tau

Hi Korang, 


Kita rakyat Malaysia ni kalau citer pasal duit memang tak sudah kan, yelah siapa yang tak nak duit. Dari budak kecil sampai ke dewasa semua nak duit untuk berbelanja tapi kalau asyik berbelanja je bila nak dapatkan duitnya ek. 

So hari tuh kak lily sempat ke majlis pelancaran APP CANNIS ni di Setia City Mall, rupanya ada satu aplikasi yang membantu kita berbelanja sambil menambah pendapatan tau. 


Menggabungkan e-dagang, membeli-belah dalam talian, penyiaran secara langsung dan blockchain, APP CANNIS meliputi asas harian seperti makanan, minuman, hiburan, pakaian dan merangsang model perniagaan dan memacu gelombang baru APP. 

Cannis yang beribu pejabat di Kuala Lumpur, Malaysia, dan mengadakan persidangan pelancaran global di Pusat Konvensyen dan Pameran Setia City (SCCC) pada 18 Ogos 2018. Ia mempunyai beberapa pejabat di Taipei, Guangzhou, Hong Kong, Pulau Pinang dan kumpulan pasukan teknikal di Hangzhou. Ianya adalah APP yang paling menjanjikan kejayaan pada tahun 2018. 


Pengerusi Cannis Group adalah Puteri Mahkota Duli Yang Maha Mulia, kekanda Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Al-Haj, yang telah membantu beratus-ratus syarikat terkenal dengan pengalaman latihan korporat yang sangat berpengalaman. Naib Pengerusi, Tan Sri Dato Sri Ong Tee Keat dan Ketua Pegawai Eksekutif ialah Datuk Dr. Azman Chin. 

Ong Tee Keat berkata pertumbuhan pesat pengguna media sosial China, kadar penembusan telah meningkat dengan ketara, dan kebangkitan blokchain telah membatalkan industri semasa dan operasi sosial. Blockchain, kebijaksanaan dan Internet adalah antara tiga teknologi teratas yang China perlu perkukuhkan. 

"Siaran langsung telah memulakan rangkaian sosialnya pada 2016. Skala siaran langsung dalam talian China hampir 58 bilion yuan. Analisa domestik China menjangka industri siaran langsung akan melebihi 100 bilion yuan pada 2018. Hari ini siaran langsung menjadi fenomena sosial, dan produk komersial juga." Kata Naib Pengerusi. 


Beliau percaya bahawa ekonomi siaran langsung, belanja dalam talian, dan blokchain yang dianggap sebagai teknologi baru yang akan menggantikan ekonomi rangkaian semasa, pasti akan merangsang gelombang baru model perniagaan, dan Cannis akan menjadi era baru pengguna Internet , aplikasi wajib dalam telefon pintar. 

"Cannis adalah platform merintis perancangan program, teknologi produk, promosi operasi dan visualisasi data. Ia mempunyai hampir 100 jurutera profesional dan pasukannya mempunyai keupayaan penyelidikan dan pembangunan yang kuat." 

Sejak Mac tahun ini, Cannis telah memperolehi syarikat-syarikat teknologi berturut-turut termasuk Internet, permainan dalam talian, peranti mudah alih, dan perkongsian data yang besar, dan pada masa yang sama, ia telah menjadi rakan kongsi Google, dan meningkatkan kebolehbacaan APP Cannis, dan keselamatan sistem 



Azman Chin berkata bahawa Cannis adalah platform penyokong peminat dan pengikut pertama di dunia. Pada masa kini tidak perlu memuat turun berbilang aplikasi, selagi anda mempunyai Cannis, anda boleh memenuhi semua keperluan peminat. 

Beliau merujuk kepada falsafah perniagaan Cannis mengenai "anda fikir, kami membinanya", membina media sosial dengan fungsi aplikasi yang paling menyeluruh, dan mewujudkan persekitaran ekologi yang paling sesuai untuk perusahaan dan peminat, dan mengumpulkan pangkalan data pengguna global bersama-sama. 

"Cannis APP menggabungkan tujuh fungsi paling popular peranti mudah alih, termasuk siaran langsung dalam talian, e-dagang langsung, permainan dalam talian, video pendek, social media, belanja diskaun dan pembayaran digital. Ia akan mengumpul lebih daripada sepuluh ribu pengguna dalam masa 24 jam." 

Beliau berkata bahawa Cannis bukan hanya pentas untuk bakat, cita-cita dan mimpi untuk orang biasa, sistem pembayaran yang dibuat boleh digunakan di 140 negara di seluruh dunia, terutama di Asia Tenggara. 

"Di China, nilai pasaran penjualan kedai dan pendapatan pengiklanan pemasaran yang dikendalikan oleh penyiaran secara langsung telah melampaui industri filem. Laporan tanah besar bahkan lebih menegaskan: pengaruh yang lebih berharga daripada bintang filem." 

Banyak usahawan dan profesional dari perusahaan terkenal, syarikat modal teroka, blokchain dan bidang berkaitan rangkaian dari pelbagai negara seperti China, Hong Kong, Indonesia, Kemboja, Korea Selatan, India, Rusia dan lain-lain telah menghadiri persidangan besar pelancaran Cannis APP 



Para tetamu utama yang menghadiri persidangan itu termasuk industri teknologi, internet dan industri blockchain, serta pemimpin dari kalangan politik dan perniagaan, persatuan industri yang relevan di China, agensi kerajaan dan organisasi yang berkaitan. Mereka menantikan potensi pembangunan masa depan Cannis APP. 


Para tetamu utama termasuk pengasas, pengerusi dan kapitalis Aaron Tsai, yang merupakan seorang kapitalis profesional dalam membantu syarikat-syarikat Cina untuk menyenaraikan Bursa Saham New York, Nasdaq dan GEM, dan presiden Persatuan Blockchain Korea dan World Blockchain South Pengerusi Persatuan Ekonomi dan Perdagangan Hong Kong, Jason H, Guangdong, Pengerusi Foshan Presidium dan Foshan CPPCC Dr. Su Zuyao, pengasas bersama pelukis dan perniagaan Indonesia Robbie Fen Geshu, dan ketua eksekutif CryptoOcean GmbH dan pengasas Yuri, dan Pani Kumar, pengasas bersama Global Blockchain Foundation dari India. 

Korang boleh download Applikasi CANNIS ni di google play store dulu ye kerana bagi pengguna Apple, aplikasi ini sedang dalam proses untuk dimuatturun so harap bersabarlah. 

Kalau tidak pun korang boleh install di link berikut ini dan ikuti arahan selanjutnya 


Untuk info lanjut mengenai Aplikasi CANNIS ni, korang boleh klik ke 

Website : 

Instagram : 

Facebook : 


“you think it, we build it” 






2 comments :

messarah said...

jalan2 singgah baca blog sini

https://messarah.blogspot.com/2018/08/movie-review-game-night-uninvited-crush.html

sharmien said...

menarik apps yang baru ni. teringin nak cuba buat live nanti.