Monday, April 22, 2019

Promosi Buffet Ramadan 2019 ‘Destinasi Rasa' di Le Meridien Putrajaya

Hi Korang, 

Kak lily sambung lagi citer pasal buffet Ramadan ni ek hehehhe 

Kali ni kak lily akan bawa korang ke Latest Recipe di Le Meridien Putrajaya. Ermm dekat nau dengan rumah kan so seharusnya kenalah perrgikan hehehe 


‘Destinasi Rasa’ di Le Meridien Putrajaya merupakan promosi buffet Ramadan Edisi ke-3 yang sangat-sangat popular dan ianya menjanjikan menu masakan dari setiap negeri-negeri di Malaysia ini. 


Para tetamu akan dapat menikmati citarasa masakan yang sangat-sangat istimewa di sepanjang bulan iaitu dari 6 Mei hingga 4 Jun. Para Chef telah menggabungkan kepakaran mereka untuk menghasilkan menu-menu kampung istimewa seperti termasuk cencaru pais kelapa, patin tempoyak, Daging Salai Masai Lemak Cili, ekor asam pedas dan barbecue kampung stall. Tidak ketinggalan juga kambing panggang dengan nasi kebuli








Hidangn daging dendeng Ibunda juga bakal menjadi kemucak di dalam segala hidangan yang terdapat di buffet Ramadan kali ini. Hidangan ini mempunyai akar dalam masakan Jawa dan disediakan dengan rempah tradisional, lengkap dengan herba tempatan dan akan dipaparkan pada menu setiap malam. 





Hidangan istimewa lain di lima menu berbeza mempunyai pelbagai hidangan seperti Ikan Berlada, Udang Goreng Cili Api, Sotong Sambal Cili Padi, Ayam Masak tempoyak, Cencaru Sumbat. 


Menu senantiasa di hidangkan secara bergilir-gilir sepanjang minggu untuk memberi tetamu satu pilihan untuk pilihan sesuai dengan keutamaan mereka. Buffet Ramadan pada setiap malam ini menjanjikan lebih daripada 100 hidangan yang lazat untuk pengunjung untuk menikmati. 


Sebagai tambahan kepada menu 'buka puasa' istimewa, pelbagai menu harian yang istimewa juga akan disediakan di setiap lima dapur secara 'live'. Jika korang seorang peminat masakan Jepun, gulungan sushi, salmon dan tuna dalam bentuk salai dan sashimi disediakan. Daging panggang segar dan panggang, dengan ‘signature’ sos, juga disediakan setiap hari untuk dinikmati oleh semua tetamu. 




Hidangan pemanis mulut juga menarik seperti teppanyaki ice-cream, with flavourful accompaniments Sebagai alternatif, kek, custard, jeli dan air pancut coklat kegemaran orang ramai dengan marshmallow dan buah segar, tidak ketinggalan 

Untuk buffet ‘Destinasi Rasa’ ni, ianya bermula dari 6hb Mei 2019 – 4hb Jun 2019 dari 6.30petang hingga 10.00 malam. 

Harga buffet ramadhan 2019 ni adalah 

EARLY BIRD : RM120nett dewasa dan RM60nett (kanak-kanak 5-12 tahun) pembelian voucher sehingga 30hb April 2019 

Harga Walk In : RM168nett (dewasa) dan RM84nett (kanak-kanak 5-12 tahun) 

Tetamu boleh menikmati diskaun pilihan untuk pemegang kad debit atau kad kredit CIMB, Maybank, Citibank, HSBC dan UOB (terma & syarat dikenakan). 

Untuk tempahan Buffet Ramadhan 2019 di Le Meridien Putrajaya boleh hubungi di talian 03-8689 888/6847/6868, email ke dining.lmputrajaya@lemeridien.com 

Jom kita ke :- 

Le Meridien Putrajaya Hotel 
Lebuh IRC, 
IOI Resort City, 
Sepang, 62502 Putrajaya 


Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 




Info sampingan lainnya: 
Parking yang luas di hadapan pintu masuk hotel dan basement. 
Ruang makan yang luas dan selesa. 


Ok ini baru beberapa tempat buka puasa yang kak lily tulis, sebenarnya ada banyak lagi tau. 

Untuk nak tau lebih lanjut mengenai food review tahun 2019, peta destinasi, koodinat GPS, cara tempahan, no telefon, alamat dan PROMOSI harga terkini buffet Ramadhan 2019 so stay tune di blog Cik Lily Putih ni tau.



No comments :