Tuesday, November 13, 2018

Trak Kempen VITAGEN DIGESTIVE HEALTH ON-WHEELS Nantikan Kehadirannya

Hi Korang,

Kita sering kali mengabaikan penjagaan kesihatan sistem penghadaman kita, maka VITAGEN telah mengambil langkah untuk berkongsi kepakaran dan pengetahuannya secara langsung dengan rakyat Malaysia melalui inisiatif pendidikan barunya, VITAGEN Digestive Health On-Wheels. 

Inisiatif pendidikan VITAGEN Digestive Health On-Wheels ini memaparkan sebuah trak yang dilengkapi dengan maklumat pendidikan mengenai probiotik – Lactobacillus acidophilus & Lactobacillus paracasei – iaitu bakteria ‘baik’ yang membekalkan pelbagai manfaat kesihatan untuk sistem penghadaman sekiranya diambil dengan secukupnya. 


Trak ini juga akan dikelolai oleh jururawat gastroenterologi dan pakar pemakanan yang akan menyediakan analisis dan nasihat kesihatan sistem penghadaman mengenai cara menjaganya kepada orang ramai. 

Di 30 buah lokasi yang akan dikunjungi, orang ramai akan dapat menjalani saringan kesihatan sistem penghadaman daripada pakar pemakanan, menerima kaunseling dan kit ujian najis daripada jururawat gastroenterologi, dan mempelajari cara untuk kekal cergas daripada perunding kecergasan. 

Selain mempamerkan hasil kajian terkini dari Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), trak ini juga dilengkapi dengan permainan interaktif mengenai kesihatan sistem penghadaman, sampel produk dan promosi jualan. 


“VITAGEN Digestive Health On-Wheels ini merupakan inisiatif pendidikan kesihatan sistem penghadaman menggunakan trak bergerak yang pertama seumpamanya bagi mendidik para pengguna melalui cara yang lebih kreatif dan menarik melibatkan mereka. Sebagai peneraju dalam kesihatan sistem penghadaman di Malaysia, VITAGEN memperkenalkan inisiatif ini bagi mewujudkan kesedaran di kalangan rakyat Malaysia tentang kepentingan probiotik dalam sistem penghadaman yang sihat. Sebagaimana yang disahkan oleh kajian terkini oleh PPUKM, sistem penghadaman yang sihat adalah penting untuk kesihatan keseluruhan,” kata Encik Poh Eng Lip, Pengurus Besar VITAGEN. 

“Lebih banyak kajian menunjukkan bahawa sistem penghadaman berfungsi sebagai otak kedua kita. Oleh itu, orang ramai perlu sedar bahawa sistem penghadaman amat penting untuk kesejahteraan keseluruhan dan mengetahui cara menjaganya akan membantu menangani pelbagai masalah kesihatan. Sebagai peneraju kesihatan sistem penghadaman di Malaysia, VITAGEN bertekad untuk menggalakkan kepentingan sistem penghadaman yang sihat,” tambah Poh. 

“Satu cara mudah untuk memperoleh sistem penghadaman sihat yang boleh meningkatkan imuniti, kejelasan mental dan emosi adalah dengan mengambil probiotik dalam bentuk Lactobacillus acidophilus and Lactobacillus paracasei setiap hari.” 


Hasil penyelidikan klinikal PPUKM yang diketuai oleh Pakar Perunding Gastroenterologi, Profesor Madya Perubatan, Ketua, Unit Gastroenterologi, Jabatan Perubatan, Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia, YM Dr. Raja Affendi Raja Ali – menunjukkan bahawa strain probiotik Lactobacillus acidophilus dan Lactobacillus paracasei dalam VITAGEN mempunyai kesan positif ke atas kesihatan sistem penghadaman dan sistem imun kerana kira-kira 70-80% daripada sistem imuniti terletak dalam sistem penghadaman. 

Kajian tersebut menunjukkan bahawa 96% daripada responden mengalami simptom sembelit yang berkurangan manakala 45% daripada responden menghabiskan masa yang lebih singkat dalam tandas. 

Sistem imuniti kita dibentuk untuk menentang serangan virus, bakteria dan mikrob lain tanpa mengganggu tisu yang sihat. Sebanyak 70% daripada pertahanan imuniti kita terletak di dalam sistem penghadaman. 

Apabila kita berasa gembira, 95 peratus daripada Seratonin – bahan kimia yang menyumbang kepada kesihatan emosi, kesejahteraan dan kebahagiaan di antara lain – didapati dalam sistem penghadaman di mana probiotik di sana bertindak sebagai pengutus neuro untuk mencetuskan emosi ‘perasaan gembira’. 

“Kami menantikan lebih banyak penemuan yang dapat mengukuhkan lagi pemahaman bahawa sistem penghadaman amat penting dalam kesejahteraan secara keseluruhannya dan mengetahui cara menjaganya akan membantu mengurangkan banyak masalah kesihatan. Sebagai peneraju kesihatan sistem penghadaman di Malaysia, VITAGEN akan terus mendidik dan mengingatkan orang ramai untuk menjaga sistem penghadaman mereka supaya dapat menikmati kualiti kehidupan yang lebih baik,” kata Poh. 



TRAK KEMPEN VITAGEN DIGESTIVE HEALTH ON-WHEELS 

  • Trak bergerak kesihatan sistem penghadaman yang pertama seumpamanya 
  • Saiz Trak: 27’ panjang x 7.5’ lebar x 12’ tinggi 
  • Akan berada di 30 lokasi di seluruh Lembah Klang 
  • Dikelolai jururawat gastroenterologi dan pakar pemakanan 


AKTIVITI UNTUK ORANG RAMAI 

  • Pameran VITAGEN dan Hasil Kajian Penyelidikan PPUKM 
  • Saringan kesihatan penghadaman yang dijalankan oleh jururawat gastroenterologi 
  • Pengedaran Kit Ujian Najis 
  • Nasihat pemakanan dan makanan yang sihat oleh pakar pemakanan 
  • Nasihat kecergasan oleh perunding kecergasan 
  • Cabaran Interaktif mengenai Kesihatan Sistem Penghadaman 
  • Video multimedia mengenai Hasil Penyelidikan VITAGEN oleh PPUKM 
  • Sampel dan jualan produk VITAGEN Kurang Gula 


VITAGEN – Asli, Kurang Gula dan Kolagen 

Semua perisa VITAGEN mengandungi berbilion-bilion kultur hidup dan aktif ‘Lactobacillus acidophilus’ dan ‘Lactobacillus paracasei’ untuk penghadaman lebih baik dan sistem imun yang lebih kuat. 

VITAGEN Asli diperbuat daripada susu berkhasiat dan jus buah sebenar tanpa pengawet untuk perisa buah lazat yang digemari semua. 

VITAGEN Kurang Gula mempunyai kandungan gula lebih rendah, dan dirumuskan khas untuk mereka yang mahu mengurangkan pengambilan gula tetapi masih ingin menikmati pelbagai manfaat kesihatan yang ditawarkan oleh jenama ini. VITAGEN Kurang Gula telah dianugerahkan logo Pilihan Lebih Sihat oleh Kementerian Kesihatan. 

VITAGEN Kolagen Kurang Gula diperbuat daripada ramuan berkhasiat dengan kultur hidup dan aktif yang sama, tetapi ditambah peptida kolagen kehidupan laut dan prebiotik untuk kulit yang berseri dan kelihatan muda. VITAGEN Kolagen Kurang Gula juga telah dianugerahkan logo Pilihan Lebih Sihat oleh Kementerian Kesihatan. 

Minum VITAGEN setiap hari untuk memberikan badan anda pengambilan seharian bakteria sihat. Untuk maklumat lanjut, sila layari www.vitagen.com.my 





No comments :