Friday, January 17, 2020

Makan-Makan Menu ‘North Indian’ di JEWEL IN The CROWN, Kuala Lumpur.

Hi Korang,

Wah gak nama gitu ek.

JEWEL IN THE CROWN tau nama restoran yang kak lily pi baru-baru ni. 

Terletak di Menara MBF, Jalan Sultan Ismail. Eh itu kan bangunan office tuh ada tempat makan ke? Hah itulah ramai yang tak tau dengan kewujudan Jewel In The Crown ni kan. 


Kebetulan kawan kak lily si Marcus, suka nau dengan #makanmakan (sambil gerakkan jari tuh tuh) so di ajaknya ktorang ke restoran ni weekend lepas. Yelah weekend malam tak de buat apa kan, family gathering pun tak de so kita onzz jelah. 

Restoran Jewel In The Crown ni menunya berkonsepkan ’northern Indian’ yang asli dan Chefnya sendiri di datangkan daripada India tau, ko hado hehehhhe.



Agak luas kawasan restorannya yang kak lily rasa boleh menempatkan hingga 250 orang pada waktu yang sama. Ada pentas dan lampu-lampu yang menarik so kiranya kalau korang nak adakan keramaian, birthday party, bachelor night yang bertemakan ‘Bollywood’ ermm helok sangat ni kan.

Mari kak lily tunjukkan pada korang hidangan yang menjadi santapan ktorang malam tuh.

Starters

Chicken Tikka

Ayam yang diperap dengan yogurt dan rempah ratus, di bakar ataupun di gril dan di hidangkan dengan sos mint.

Fish Tikka

Isi ikan yang diperap dengan yogurt dan rempah ratus, di bakar ataupun di gril dan di hidangkan dengan sos mint.

Mutton Seekh Kebab

Sama juga prosesnya dengan daging kambing ini. Di perap dengan rempah ratus istimewa dan goreng garing dan hidangkan panas-panas. 

Paneer Tikka

Paneer ni merupakan Indian cottages cheese yang di perap bersama yogurt dan rempah ratus dan di grill sehingga masuk. Di hidangkan sekali juga dengan bawang, capsicum dan tomato

Hera Bhara Kebab

Ala-ala seperti begedil, gabungan di antara bayam, green peas dan kentang di buat seperti begedil dan di goreng, sedapa pekena panas-panas tau. 

Ya ampun ini baru starters ye, dah banyak macam ni. Walaupun portionnya hanya kecil tapi banyak tuh. Sangat-sangat mengenyangkan. 

Main Course

Chicken with Curry Leaves

Fish with Coconut Gravy

Mix Vegetable

Dal Tadka

Chicken Biryani

Garlic Naan

Ini yang ktorang makan non-stop ni sebab sampai panas-panas so cicah plak dengan kuah Dal dana yam kari tuh hah amik ko berkeping-keping di makan hah.

Mutton Rogan Gosh

Kari kambing ala Kashmir ni di masak dengan rempah seperti biji fennel, halia kering dan ianya pedas tapi melazatkan.

Dessert

Gulab Jamun

Kemain sedap pemanis mulut simple ni ek, nampak macam manis tapi langsung tidak yer. Ianya di hasilkan dari susu, sugar, sirap rose dan serbuk pelaga. 

nampak tak kesedapan garlic naan ni??? awesome!!

makan dengan bahagianyerrrrr

Seriously before this kak lily memang kurang gemar makan Indian ni sebab rempah-rempahnya yang agak kuat dan tak sesuai dengan tekak kak lily tapi lepas je makan kat Jewel In The Crown ni ermm terus berubah persepsi akak tau. 

Jom kite ke :

Jewel In The Crown
Level 1, Menara MBF,
22, Jalan Sultan Ismail, Kuala Lumpur

Untuk tempahan majlis makan malam ke, birthday party ke korang boleh email ke jewelinthetaj@gmail.com atau pun telefon di 03-21 81 4900


Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Facebook: 

Instagram : 

1 comment :

Kak Sue said...

Nampak sedap je semua makanan kat sini.. lapar lah pulak.. hehehe..