Saturday, January 25, 2020

BROWNIES MONSTR Kini Berwajah Baru Lebih Ceria Dan Sedap!!

Hi Korang, 

Brownies!! 

Yeah siapa yang tak suka kan?? Dari anak-anak kecil hingga ke atuk dan nenek pun suka makan walaupun gigi dah tak de kan hehehhe. Benda manis siapa yang tak suka ek. 


Tapi nak dapatkan brownies yang betul-betul sedap memang payah la kan, banyak jugk kak lily cuba but still susah nak cari yang betul-betul kena dengan tekak kak lily. 

Baru-baru ini kak lily berkesempatan ke Majlis pembukaan kilang terbaru dan penjenamaan semula Brownies Monster di Bandar Baru Bangi. Majlis sederhana tapi begitu menarik di hadirkan oleh kesemua stokes dan agent serta ahli keluarga Brownies Monster sendiri. 

Sejarah Brownies Monstr 


Brownies Monster ditubuhkan bermula pada tahun 2017 dengan hanya mengeluarkan Brownies sahaja. Kemudian pada tahun 2018 pula mula mengeluarkan produk-produk lain yang berasaskan coklat iaitu The Kookies Monster dan untuk tahun 2019 mula memperkenalkan Rocky Road Monster yang mendapat sambutan dari orang ramai.

Semenjak tahun 2012 lagi Puan Fatin menjual Kek Buah Kukus ketika bulan Ramadhan sahaja dan jualan Kek Buah Kukus pada bulan Ramadhan boleh mencecah ratusan ribu ringgit kerana atas sambutan yang amat menggalakkan. Jadi, jualan Kek Buah Kukus ini telah menjadi tradisi untuk dijual ketika bulan Ramadhan bagi menyambut sambutan Hari Raya sahaja. 


Puan Fatin atau dikenali sebagai "kakak monster" memberitahu bahawa jenama Brownies Monster memerlukan penjenamaan semula dari segi nama, logo supaya dapat menyesuaikan dengan keadaan pelbagai produk Brownies Monster dengan permintaan yang semakin meningkat setiap hari. Oleh itu, Puan Fatin mendaftar jenama Brownies Monstr di MYIPO untuk mendapatkan trademark bagi mengekalkan produknya di mata para pelanggan di luar sana. 


Dengan penjenamaan semula Brownies Monstr dari segi warna Mustard yang ceria, logo yang nampak international, maskot yang comel serta packaging yang terbaik akan memberikan produk Brownies Monstr terus melebar perniagaan ini ke luar negara. Sesuai sangat dengan tagline brownies ini "bringing chewy gooey to yooey" di mata penggemar brownies. 

Sekitar Majlis Pembukaan Kilang Brownies Monstr

Puan Fatin bersama stokis dan agent



Sempat kami melawat kilang comey bersama co-founder En Khairul

Puan Fatin memberikan kata-kata semangat kepada para stokis dan agent

Produk Di Bawah Brownies Monstr 



Terdapat beberapa produk di bawah Brownies Monstr ini iaitu :- 



Brownies mosntr senior pack RM18 

Brownies monstr junior pack rm10 

The kookies monstr maxi rm18 

The kookies monstr mini rm10 

Rocky road monstr rm16 

Kookrunch chocojar mini monstr rm17 

Rocky road monstr

Kookrunch chocojar

The kookies monstr 

Seramai 400 lebih agent dibawah seliaan Brownies Monstr ini semenjak dari penubuhannya 

Yang paling menggagumkan adalah salah seorang agent Brownies Monstr ini antara paling muda iaitu 16 tahun dan adik tersebut juga merupakan agent paling tinggi jualannya. Memang terbaiklah anak-anak muda berniaga dengan hanya menjual Brownies Monstr sahaja tapi jualan keuntungan mencecah sehingga 4 angka. 

Jadi Sebahagian Keluarga Monstr 



Terdapat 2 pakej untuk menjadi stokis dan agent bagi Brownies Monstr iaitu : 

1) Buddies (minimum pembelian produk RM250) 

2) Comrade (minimum pembelian produk RM700) 

Boleh hubungi talian : +60102261806 untuk info lebih lanjut 


Oh ya korang boleh juga membeli secara pos dan juga COD (Cash on delivery) berdekatan dengan tempat korang nanti. 

Untuk pembelian terus dari HQ boleh tekan link ini [Saya nak beli produk Monstr!


Tahniah di ucapkan kepada Brownies Monstr ini semoga ianya terus berkembang dan maju jaya dalam dunia perniagaan makanan di serata dunia 

Nampak!! minum dengan kopi o hitam tak de gula lagi sedap weii

Mari LIKE dan FOLLOW di media sosial berikut : 

Facebook: 

Instagram: 

Website : 


#BrowniesMonster 
#BrowniesMonstr