Friday, January 25, 2019

Makan Besar Tahun Baru Cina Di Concorde Hotel Shah Alam

Hi Korang, 


Selamat Tahun Baru Cina! 

Concorde Hotel Shah Alam menawarkan Festival Kemakmuran yang hebat di Restoran RakuXin. Promosi kegemaran sepanjang zaman iaitu Yee Sang kembali lagi, sambil menambah nasib baik yang akan berlaku dalam Tahun Baru Cina ini nanti. 

Melambung Yee Sang menandakan nasib baik, kekayaan, kesihatan dan umur panjang. Restoran RakuXin menyajikan pilihan Yee Sang yang lazat, dari Salmon Yee Sang yang senantiasa popular, Scallop Yee Sang, Pear & Salmon Yee Sang dan Pacific Clam Yee Sang, kepada Abalone Yee Sang yang mewah. Sekiranya korang mahukan sesuatu yang istimewa, korang boleh memilih Ikan Maw Yee Sang atau Disney Yee Sang yang berdaya tahan. Pelbagai ramuan seperti lobak putih yang dicincang, halia muda, kerepek yam, pomelo, papaya gherkins yang dipelihara, halia merah dan putih, sos plum, kacang tanah, biji bijan dan banyak lagi ditambah ke dalam hidangan kemakmuran ini. 

Hidangan setahun sekali ini boleh didapati samaada untuk bahagian kecil dan besar, disajikan semasa makan tengahari dan makan malam. Menu berharga daripada RM 88 nett. 

Dry Scallop with Black Fungus Soup

Sambutan yang menggembirakan Tahun Baru memerlukan pelbagai menu yang berbeza untuk dipilih. Pada harga RM 888 nett per meja untuk 10 orang, pesta di Salmon Segar Yee Sang, Alaskan Crabmeat dengan Sup Cendawan Shitake, Ayam Panggang Renyah dengan Sayuran Sweet Peanut Thai, Seabass Segar Kental dengan Bawang Putih, Halia dan Sos Soy, Cendawan Braised dengan Hijau Brokoli dan Kerang Kering, Udang Air Laut yang dicincang dengan Daun Emas dan Kari, Anchovies Fried Rice, Soya Bean Hot dengan Kulat dan Lotus Dumpling. 

Combination of Roasted Duck with Chinese Herbal Sauce & Roasted Chicken with Thai Mae Pranom Gravy

Steamed Red Garoupa with Ginger and Garlic Sauce

Untuk tahun yang berlimpah, mewah di salah satu menu yang sukar ditandingi yang terdiri daripada Salmon Segar dengan Ikan Jeli Yee Sang, Treasure Seafood Sup, Ayam Panggang dengan Sayur Lam Heong Pedas, Steamed Golden Pomfret Fish with Lime dan Halia.

Braised Mushroom and Broccoli with Abalone Head

Stir-fried Seawater Prawn with Honey Ground Peanut Sauce

Cendawan dengan Brokoli Hijau dan Kerang Kering, Panggang Air Laut Panggang dengan Telur Susu Yolk Telur, Nasi Goreng Nanas dan Kelapa Laut Panas dengan Lotus Dumpling. Set ini berharga RM 1,088 set per meja untuk 10 orang. 

Menu – menu istimewa ini yang pasti akan membawa kemakmuran kepada korang sepanjang tahun yang berharga RM 1,188 nett untuk 10 orang termasuk Salmon Segar dengan Pasifik Clam Yee Sang, Kering Kering dengan Sup Kulat Hitam, Kombinasi Bebek Panggang dengan Sos Ayam Herba & Ayam Panggang dengan Mae Pranom Gravy Thai, Garoupa Merah Kukus dengan Sos Halia dan Bawang Putih , Cendawan Braised dan Brokoli dengan Kepala Abalone, Udang Seirat Panggang dengan Honey Ground Peanut Sauce, Nasi Goreng Makanan Laut dan Longan Chilled dengan Lotus Seed dan Golden Mochi. 

Seafood Fried Rice

Chilled Longan with Lotus Seed

Golden Mochi

Yee Sang dan festival perayaan boleh didapati dari jam 12 tengah hari hingga 8 malam dari 22nd Jan hingga 19hb Feb 2019 di Restoran Raku Xin, Concorde Hotel Shah Alam (ditutup pada hari Ahad dan Cuti Umum).

Untuk tempahan dan info, korang boleh call 03-5512 2200 atau layari http://shahalam.concordehotelsresorts.com.

Jom ke :

Concorde Hotel Shah Alam
3 Jalan Tengku Ampuan Zabedah C9/C,
40100 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan



Mari LIKE dan FOLLOW di media sosial berikut : 

Facebook : 
CONCORDE HOTEL SHAH ALAM

Instagram : 
CONCORDEHOTELSA



No comments :