Sunday, August 7, 2022

Mala Hotpot Mini Di Pavilion KL

Hi Korang,

Pernah dengar menu makanan Mala Mini Hotpot??


Kak lily baru tau hah, ini pun sebab tengok kat Tik Tok nampak orang-orang ni makan kan. Seriously berselera sungguh bile kak lily tengok, apa lagi terus weekend lepas pi Food Republic Pavilion mencari kedai nieh.

Kalau korang nak tau yang menu Hotpot ialah sejenis hidangan yang kini popular (trending) dalam sektor perkhidmatan makanan (F&B) Malaysia. Terdapat ledakan jenama antarabangsa yang memasuki pasaran tempatan dengan sistem perniagaan francais atau pelesenan dalam industri hotpot, yang berkembang pesat sejak kebelakangan ini. Ini berikutan budaya tersendiri masyarakat Malaysia yang berbilang kaum dan boleh makan masakan dari negara lain.

MALA MINI HOTPOT Food Republic Pavilion


Sejak membuka lokasi utamanya di FOOD REPUBLIC @ PAVILLION, Bukit Bintang, sebulan yang lalu, MALA MINI HOTPOT telah mendapat penghormatan daripada pelanggannya dan mendapat sambutan yang sangat positif, terutamanya daripada pelanggan yang kembali.

Produk MALATANG


Di Sichuan, Chengdu, Chongqing dan Xinjiang, MALATANG, hidangan jalanan, amat digemari. Ia berasal dari Leshan di wilayah Sichuan. Istilah "Ma-La-Tang" menandakan keperluan untuk menambah banyak lada dan serbuk cili ke dalam hidangan untuk menjadikannya "pedas dan kebas." Ia dicipta daripada masakan Sichuan, yang melambangkan budaya tempatan yang tersendiri. Idea "cepat, sedap, dan murah" telah menjadikan Malatang popular di kalangan masyarakat dari semua lapisan masyarakat.

MALA CHUAN CHUAN


Hidangan tradisional dari Chongqing dan Sichuan dipanggil MALA CHUAN CHUAN. Ia bukan sahaja salah satu masakan tradisional yang paling disukai di kawasan kejiranan, tetapi ia juga menunjukkan budaya makanan popular. Chuan Chuan dihasilkan di Mala Mini Hotpot menggunakan gaya moden generasi muda, "Walking Cup," yang boleh dimakan di mana-mana sahaja.

Kerana bahan makanan dicucuk pada sudu sebelum di masukkan ke dalam periuk panas untuk dimasak, hidangan itu dikenali sebagai "Mala Chuan Chuan." Hidangan ini telah tersebar dan mendapat populariti di seluruh China berkat daya tarikan istimewa dan ciri-ciri yang membezakannya.




MALA HOTPOT ini didatangkan dengan pelbagai bahan masakan segar premium, aroma mala asli yang menyelerakan, dan hidangan Hotpot panas yang sangat ketagih. Komponen lain yang berkualiti tinggi dicelup dalam sup Mala sebelum dimasak supaya ia boleh dihidangkan dan dinikmati dalam acara awam.


Sedikit Info Mengenai Perniagaan MALA Mini Hotpot

Satu set firma pengurusan katering yang dikenali sebagai Mala Mini Hotpot memberi tumpuan kepada pembangunan dan penyelidikan produk makanan dan minuman serta rangkaian restoran.

Terletak secara strategik di Pusat Dagangan Equine Park di Selangor, Malaysia, adalah tempat ibu pejabat syarikat berada. Ia mempunyai pusat logistik yang canggih dan dapur pusat. Kakitangan berpengetahuan di Mala Mini Hotpot, diketuai oleh pengerusi kami Y.A.M Tengku Sulaiman Shah Al Haj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah Al Haj Y.A.M TENGKU LAKSAMANA SELANGOR, sentiasa berinovasi dan bergerak ke hadapan untuk menyokong usaha mewujudkan sistem pengurusan saintifik yang serasi dengan budaya korporat syarikat.






Asal Usul Dan Perkembangan Mala Mini Hotpot

Dalam dunia hari ini, apabila kita berfikir tentang hidangan yang lazat, fikiran kita biasanya mula membayangkan hotpot. Dalam senarai makanan yang menyelerakan, banyak jenama hotpot yang berbeza boleh ditemui, malah ada yang datang dengan harga yang agak tinggi.

Resipi Mala versi Mala Mini Hotpot yang dipopularkan mempunyai masa lalu yang tersendiri. Dilaporkan bahawa sejumlah besar ahli bot beroperasi di dok Chaotienmen di Chongqing dan jeti sungai Jialing di Sinchuan pada akhir Dinasti Ming dan permulaan Dinasti Qing. Mereka membina campuran beberapa cili dan rempah herba yang boleh memanaskan badan kerana di luar sejuk dan suram. Kemudian mereka memasukkan pelbagai makanan tambahan, termasuk

Di Mala Mini Hotpot, untuk memastikan kualiti terjamin kami menggunakan lada bunga dari Gansu, cili dari Guizhou dan mentega kompaun dari Qinghai, Xianjiang serta berpuluh-puluh rempah dari Yunan.

Meneroka Pasar Halal

Di Malaysia, terdapat banyak persaingan untuk pasaran bukan Islam dalam industri hotpot. Ia kini menduduki pasaran Lautan Merah. Oleh itu, setiap jenama harus mempertimbangkan kepentingan meneroka pasaran baharu. Peluang terbesar Mala Mini Hotpot untuk keluar dari dilema ini adalah dengan menyiasat pasaran Halal tempatan. Ini disebabkan oleh fakta bahawa pasaran Islam kini membentuk 70% daripada penduduk Malaysia, meletakkan kemungkinan ini pada tahap lautan biru yang sesuai untuk penerokaan. Hasilnya, pendekatan penjenamaan Mala Mini Hotpot memenuhi "keperluan rohani" selain memenuhi keperluan kewangan. Ini mungkin memberikan pelanggan rasa "kebolehpercayaan" dan kepuasan "terjamin".


Jom Like dan Follow social media diorang gak:




No comments :