Friday, December 17, 2021

CYSTONE Dari HIMALAYA – Supplemen Membantu Mereka Yang Menghadapi Masalah Asid Urik Tinggi, Kencing Kotor Dan Batu Karang

Hi Korang,

Tidak kira lelaki mahupun wanita, semakin menghampiri usia senja ni, semakin macam-macam penyakit yang mula timbul kalau kita tak menjaga kesihatan.

Selain melakukan aktiviti fizikal untuk membakar lemak dan mengeluarkan tenaga tapi kalau corak pemakanan tidak di jaga ermm agak payah jugak kan maka timbullah penyakit-penyakit yang kita tak nampak tapi kita boleh rasa kerana semuanya terjadi di bahagian dalam badan.

Kebanyakan lelaki yang lazim mengalami masalah kesihatan ini adalah berpunca daripada berat badan berlebihan, masalah kesihatan lain dan juga pengambilan beberapa jenis ubat-ubatan.

Mereka yang mengalami masalah batu karang selalunya akan diserang rasa sakit yang amat dan jika tidak dirawat dalam jangka masa panjang, penyakit ini boleh menyebabkan jangkitan dan merosakkan buah pinggang.

Aduimak menyeramkan bethull!!

Penyakit batu karang ini juga boleh berlaku kepada kanak-kanak pada usia seawal 5 tahun. Antara punca utama keadaan ini ialah tabiat pemakanan yang tidak sihat.

Beberapa jenis penyakit batu karang yang korang perlu ketahui


Ermm macam-macam rupanya jenis batu karang ek, semuanya kak lily tak tau nie. Seriously informative sungguh lah kan

Walaupun Mr Big aka laki ahkak ni tak de penyakit sebegini tapi untuk mencegahnya memang kak lilu selalu cari supplemen sebegini untuk suruh Mr Big makan dan amalkan. Yelah masa kita boleh cegah ni eloklah kita mulakan ye takk??

Memperkenalkan Cystone Dari Himalaya


Cystone dari Himalaya ini mempunyai kuat anti-lithiatic (mencegah pembentukan batu karang) dan lithotriptic (larut batu karang) hartanah. Cystone berupaya untuk menghalang pengumpulan, pemendapan dan penepuan lampau bahan kimia calculogenic seperti asid oksalik dan hydroxyproline kalsium dalam air kencing yang mana membantu menghalang pembentukan batu karang.

Di antara khasiat lain Cystone adalah seperti berikut :

· Cystone menormalkan pH kencing dan mengurangkabn rasa sakit semasa membuang air kecil. Antimikro akan melawan patogen kencing biasa yg mengurangkan rasa sakit dan anti-radang.

· Cystone membantu mengurangkan keradangan atau bengkak uretra dan sakit semasa kencing atau kencing berdarah dan kena hyperuricemia (gout)

· Cystone juga menguraikan keluar batu-batu kecil dari buah pinggang dan Menghalang jangkitan pada saluran kencing serta menormalkan pH air kencing (ph7.5)

· Menghalang pembentukan batu karang dalam saluran kencing.

· Memudahkan pembuangan kencing dan mengelakkan jangkitan saluran kencing.


Bahan-Bahan Utama Cystone

Di antara bahan utama di dalam Cystone adalah seperti berikut :

Kak lily kena google untuk buat research sedikti mengenai bahan-bahan yang di gunakan. Hah mintak maaflah sebab guna bahasa saintifik sket ekk hehehehhe…


Caltrops Kecil (Tribulus Terretris) membantu dalam pengurusan penyakit uro-genital seperti batu buah pinggang, jangkitan pundi kencing dan lain-lain jangkitan saluran kencing. Caltrops kecil ini menghalang pemendapan, pengumpulan dan penepuan lampau bahan kimia calculogenic dalam air kencing. Ia adalah ejen antimikrob mujarab.


- Pasanabheda (Saxifraga Ligulata) mempunyai diuretik, yg rasa sakit dan antimikrob kerana kandungan lendir yang tinggi, yang mengurangkan rasa sakit, Pasanabheda melegakan dan melindungi tisu dalaman gatal-gatal atau radang.


- Shilapushpa (Didymocarpus pedicellata) dikenali kerana harta antilithiatic, yang menghalang pembentukan batu karang. Sebagai lithotriptic a, Shilapushpa membantu melarutkan batu karang. Herba ini juga dikenali dengan sifat antimikrob.sirap.

Dos pengambilan Cystone yang di syorkan

Bagi pesakit kencing manis

3 biji setiap hari selepas makan sehingga batu karang keluar

Sebagai pencegahan terbentuknya batu karang

1 biji setiap hari sekurang-kurangya 6 bulan

Untuk Mereka Yang Menghadapi Masalah Kencing Kotor dan Asid Urik Tinggi

2-3 biji setiap hari sehingga tanda-tanda kembali normal



Tapi jika kesakitan berterusan, silalah berjumpa dengan Doktor untuk mendapatkan rawatan.


Untuk dapatkan maklumat lanjut mengenai Cystone ni, meh layari sosial media Himalaya seperti berikut :

Website

Facebook

Instagram





#CystoneGoFor6
#CystoneLawanAsidUrik

No comments :