Saturday, December 12, 2020

Juadah Bersama Keluarga Sempena Krismas Di TPC Kuala Lumpur

Hi Korang, 

Mari kita bercerita pasal makan-makan lagi yeah!! 

Tup tap tup tap dah sampai ke penghujung tahun kan, dengan masalah pandemic Covid19 lagi yang berpanjangan hingga ke hari ni namun kita dapat melaluinya mengikut SOP yang di tetapkan oleh kerajaan. 




Walaupun begitu sambutan perayaan tetap di teruskan, dan sekarang ini tibanya musim Krismas yeahh. Di pusat membeli belah suasana mall yang suram kini kembali ceria dengan dekorasi yang indah dan cantik. Tidak ketinggalan juga, TPC Kuala Lumpur juga telah menyediakan makanan khas untuk korang sekeluarga yang pasti akan menjadikan perayaan korang dengan orang tersayang menjadi lebih istimewa. 

Pasukan pakar masakan mereka yang diketuai oleh Eksekutif Chef Cheong bersiap sedia untuk menjadikan pengalaman menjamu selera korang pada percutian ini tidak dapat dilupakan dengan Jumbo Festive Treats dan Holiday Roasts. 

Jumbo Festive Treats 

Bermula 15 Disember hingga 1 Januari 2021, dari 12:00 hingga 8 malam, Golfer's Terrace akan menyajikan hidangan makanan laut dan daging yang sihat untuk dikongsi bersama. 


The Seafood Platter, berharga RM 130++, dilengkapi dengan udang harimau panggang yang enak dalam gaya Sepanyol, Sotong Gergasi panggang, Tiram Bakar dengan Wasabi Mayo dan Ebiko, Salad Kentang dan Salad Kentang, Pasta Tumis dengan Portobello dan Minyak Truffle serta yang menggembirakan Strawberry Mousse. 

The heavenly Meat Platter, berharga RM119 ++, menawarkan pencinta daging Lamb Shank Selandia Baru yang dimasak dengan perlahan dengan Sos Rosemary dan Bawang Putih, Ayam Meksiko panggang dengan Capsicum, Aglio Olio Sayuran, Salad Niçoise, Goreng Campuran Goreng dengan Sos Keju dan Peach yang menggiurkan Halve Lime Ginger Bavarois. 



Kedua-dua set ini sesuai untuk 2 hingga 3 orang dan memerlukan masa sekitar 15 hingga 20 minit untuk disiapkan. Tempahan awal adalah dinasihatkan. 

Holiday Roast 2020 

Mereka memahami keperluan untuk merayakan perayaan dengan selamat di rumah dalam wabak ini, dan pihak TPC bersedia untuk membawa makanan selesa Krismas ke rumah korang. 

Dari 15 hingga 31 Disember, Golfer's Terrace akan menawarkan makanan percutian dengan hidangan panggang dengan pilihan seperti Turki panggang tradisional dengan isi herba epal, kentang panggang, sayur-sayuran mentega, Cranberry dan sos cendawan, sesuai untuk pesta keluarga di rumah. Kalkun panggang, berharga RM386.20 ++, menyajikan sehingga 10 orang. 

Bukan peminat Turkey? 

Tidak mengapa!! Boleh pesan Ayam Panggang Caribbean dengan Sayuran Panggang, Kentang Mashed dan Sos Cendawan, berharga RM 59.90 ++ dan sajikan hingga 6 orang. 



Korang juga boleh memilih Wellington Beef Klasik dengan Sayuran Mentega, Ubi Kentang Manis, Nasi Mentega Herba Pasta Tumis dan Lada Hitam serta Sos Cendawan atau Bone-In Kaki Domba Panggang dengan Sayuran Panggang, Baji Kentang dengan Lada Hitam dan juga Pudina Sos. 

Beef Wellington dan Roasted Lamb masing-masing berharga RM260.70 ++ dan RM253.60 ++. 

Mereka mengesyorkan untuk korang mengakhiri perayaan ini dengan Kek U Krismas yang mesti ada yang disertakan dengan pilihan Kek Vanilla atau Kek Coklat dengan Krim Mentega Hazelnut, Beri Campuran dan Lapisan Coklat dengan harga RM 88.40 ++ per kg. 

Tempahan awal dua hari diperlukan untuk makanan yang ditetapkan. Perkhidmatan pengambilan sendiri kami ada di West Lobby Entrance of the Club. 

Sejajar dengan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), Golfer's Terrace sering melakukan pembersihan dan memerhatikan jarak fizikal di dalam ruang makannya. 

Untuk maklumat atau tempahan lebih lanjut, hubungi 03 2011 9187/189.



Jom ke : 

Golfer’s Terrace 
TPC KUALA LUMPUR 
(KUALA LUMPUR GOLF & COUNTRY CLUB BERHAD) 
10, Jalan 1/70D Off Jalan Bukit Kiara 
60000 Kuala Lumpur 

T603 -2011 9188 
F 603-2011 0288 

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Website : 

Facebook : 

Instagram : 

No comments :