Monday, July 13, 2020

GOGOPOT Delivery, Di mana-mana Boleh Makan Steamboat dan Grill

Hi Korang, 


Boleh plak sekarang ni musim hujan petang ek, rasenya mostly area Klang Valley dan Selangor je kot, bile kak lily tepon mak kat Melaka dia cakap ujan apo?? Semedang panas terik je hah, kipas asyik bukak full sampai rasanye nak pasang aircond plakkk arghhhh… mak akak memang cam tuh, ada je chance dia nak paw duit anak dia kan haahaha


Di musim hujan-hujan petang agak payah sangat nak makan luar lately ni sebab PKP, Mr Big selalu menyalak kat telinga akak yang bestnya kalau sejuk-sejuk dapat makan steamboat kan, lega perut bila sejuk bertemu dengan panas. Bukan akak tak sediakan bahan-bahan untuk steamboat tuh tapi kak lily kene beli dapat kuantiti yang banyak hah untuk sesuatu hidangan walaupun yang makan hanya 2 orang sajor. 

Kebetulan iklan GOGOPOT delivery ni lalu lalang kat Facebook timeline so apa lagi, malas nak fikir panjang terus je kak lily order hah. 

Bila bukak website Gogopot Delivery nieh mak oi memang rambang sebab tak tau nak pilih yang mana satu hah, ade set bajet, ade set have-have, ade set bisye-bisye ermm korang pilihlah ikut kemampuan korang kan. 

Tapi yang best tuh siap dapat periuk wei. Yeahhh!! 

nampak tak? siap periuk, siap beg cooler untuk bahan-bahan basah dia bagi sekali

Periuk-periuk ini ikut pakej yang korang pilih, ada periuk silver, ada periuk kuning yang macam kak lily order ni periuk pink. Comey seh pink, just nice untuk ktorang berdua makan. 

Settle buat payment bagai so petang rabu tuh Gogopot delivery sampai, guna Lalamove jer hah so senang dan tak boleh nak kata tak boleh sampai ek hehehhe. 

Lalamove yang hantar hah

Just nice kak lily sampai rumah je Gogopot pun sampai, ambil dekat bawah then naik-naik je terus setup meja makan. Carilah extension plug dari meja ke plug point kan, lelain tuh tak payah nak dirisaukan even cutlery pun di siapkan ek ermm kemain hebatlah. Tapi Mr Big nak gak guna pinggan dan mangkuk kengkonon macam kat kedai lah kan padahal kat rumah je nieh. 



Kak lily order Set Combo Campur 2 ini 1 (Steambot dan BBQ). Hah amik ko dua-dua ade, nak steamboat dan grill pun boleh, yeah dapat periuk Pink yang cantic nieh. 


Set combo Campur ni adalah pelbagai jenis bahan-bahan makanan samada daging, udang, sayuran, mee dan sebagainya. Begitu juga dengan pilihan kuah sup untuk steamboat dan sos, turut didatangkan bersama. 

Cara nak masak?? 



Ya ampun senang baget sihhh.. Hidupkan periuk dengan menekan butang ON dan biarkan seketika, kemudian letakkan bahan-bahan untuk di grill. Bagi bahagian steamboat pula, masukkan sup dan campurkan dengan air masak sedikit demi sedikit untuk dapatkan rasa keseimbangan dan keenakan sup tersebut. Bila dah mendidih apa lagi masukkan bahan-bahan yang nak disteamboatkan. 




Seronok makan panas-panas macam ni kata Mr Big sambil tengok berita hehehe.. Masak-masak kemudian makan then borak-borak, ermm ini kalau ramai-ramai lagi seronok. 

Ada banyak pakej dan set yang ditawarkan. Korang boleh rujuk kepada laman web www.gogopot.net untuk maklumat lanjut dan pembelian, di antaranya : 













Itulah siapa kata kalau nak makan steamboat, kena makan di kedai je kan, sekarang ni di mana-mana pun boleh samada di rumah, di pejabat ataupun di mana jua asalkan ada plug point hehehhe… 

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Website : 

Facebook Page : 

Instagram Link : 


#gogopot
#gogopotdelivery
#orderonline


No comments :