Monday, November 4, 2019

Trekking Di FRIM Kepong, Kali Pertama Cuba Ni

Hi Korang,


Ye ini pertama kak lily pi trekking setelah sekian lama tak pi kan. Last pi trekking masa kat Genting Highlands dengan bebudak blogger hah sampai pacat-pacat ikut masuk ke hotel bagai hahahahaha.. Ini memang kenangan yang tak boleh di lupakanlah seumur hidup. 



So bila Ruby ajak trekking hari tuh di FRIM, kak lily cam aduimak terus tanye trek dia seram tak? Ada pacat tak? Terus ruby cakap tak delah lah trek untuk beginner jer huahuahauahua kalau ko tipu Ruby siap ko ek!! 

Awal bangun sabtu tuh, sebab takut terlelap. 

Kul 7 pagi dah kuar rumah, yelah jauh kot FRIM dengan Bangi tuh ermm hampeh sabtu pagi kan kereta tak de tuh sekejap sampai. Sama plak sampai dengan Ruby so sempatlah main-main dengan Adam dan Alif kan sementara tunggu yang lelain sampai. 

Trekking mengambil masa 1 jam setengah cam tuh. 

Briefing dulu sebelum mulakan trekking

Trek nya tak susah pun amatlah sesuai dengan kami-kami yang baru-baru nak belajar ni kan, even budak kecik pun ikut trek ni hehehe. Bila bertembung dengan bebudak kecik rasa malu plak huahauhaua 

Trek guider ktorang ni lupa plak namanya, sangat-sangat entertaining. 


Memacam info yang di kongsikan pada kami semua. Mengenai jenis-jenis pokok, kegunaan pokok-pokok kepada para pendaki atau orang yang sesat di dalam hutan, tempat-tempat selfie menarik di trek ni dan memacam lagi lah. 









Rasanya lebih 4km kot kitaorang berjalan tapi tak terasa pun penat pun malah seronok lagi adalah hehehehe. Sambil tengok-tengok pokok sambil selfie itu yang seronoknya hah. 




The best part lagi dapat sembang-sembang dengan kengkawan yang lama tak jumpe lah. Yelah kekadang kat event walaupun ada jumpa tapi tak sempat nak borak-borak kan 

Team hero malaya

Team wanita gorjes

Sekali sekala outing cam ni best jugak lah, selain keluar peluh ilmu pun dapat jugak. Tak yah reramai dapat dalam 10 -15 orang just nice lah.


Terima kasih Ruby sebab ajak kak lily ek, next time kalau ada lagi nak ikut!!

2 comments :

Kerja Sendiri said...

Kalau ada pacat, bahaya tu...

Kerja Sendiri said...

Kalau ada pacat, bahaya tu...