Monday, August 19, 2019

Cendol Kampung Hulu Kini di AEON Big Midvalley Megamall

Hi Korang, 

Selain daripada kopi, kak lily suke gak pekena cendol ni ek. 

Makan cencol ke minum cendol??? Ermm whateverlah sama je pun kan tujuannya masuk ke tekak dan kenyangkan perut hauhauhauhauha 

Selalunya kita pekena cendol kek mano?? 

Mestilah tepi jalan, bawah pokok dekat van rojak mamak kan kan kan. Sama je perangai korang dengan akak ek. Pantang nampak van rojak terus berhenti sebab nak pekena cendol kan. 

Jarang benau kak lily makan cendol di mall ni sebab kak lily assume cendol yang kat dalam mall ni tak delah sedap mana berbanding dengan kat luar tuh. Yelah semuanya instant kan dengan guna santan instant, bahan-bahan frozen bagai so itu my first thought. 


Pernah dengar ke pernah makan Cendol Kampung Hulu? 

Ye Cendol Kampung Hulu ni fames amos kat Melaka ye, even kak lily pun belum berkesempatan untuk pi makan kat sana, sebab kemain ramai orang nau kalau hujung minggu, ada sekali pi nak cari parking pun payah so batalkan jelah niat tuh sampai ke sudah. Hauhauhauahua 


Bila Cendol Kampung Hulu ni buka di Mid Valley, haruslah kecoh di social media kan. Kak lily pun tak tau jugak until kengkawan kak lily ni bukak citer di whatsapp group so apa lagi haruslah kena terjah reramai ke sana kan. Malas nak pi Mid Valley masa hujung minggu so balik kerje minggu lepas terus ktorang serang Cendol Kampung Hulu outlet ni di dalam AEON Big Mid Valley ni. Kiranya korang turun je lift dari tingkat 1, pandang je kanan terus nampak hah signboard besar ni kan. 

Comey ye outletnya, senang nak nampak kan. 

Ingatkan ada cendol biasa je rupanya siap ada topping bagai, dah maca makan ais krim baskin robbins kan. 

Ada lebih kurang 9 jenis cendol yang boleh di letakkan topping yang kak lily rasa korang pun akan pening nak pilih yang mana satu nak order kan hehehehe 


Biasanya cendol diperbuat dari parutan air batu dan baha-bahan yang lain kan. Tapi kat sini air batu tersebut telah digabungkan dengan air santan maka terbentuk la Santan Ais. 

Santan ais tersebut diparut dengan mesin parut ais yang khas dan menghasilkan tekstur parutan ais yang halus dan betul-betul nipis. Itu salah satu trademark cendol ni. 

Korang tengok jelah ni :- 

Cendol Biasa RM8.00 

Standardlah ada parutan santan air, cendol, kacang merah, air gula Melaka dan satu scoop aiskrim kelapa. Eh aiskrim kelapa ni pun diorang buat sendiri gak wei, kagum plak kak lily tetiberr. 

Ni cendol buah-buahan plak ek:- 

Cendol Buah Naga RM10 

Cendol Jagung lebih RM10 

Cendol Kelapa Laut RM10 

Cendol Longan RM10 

Cendol Cocktails RM10 

Cendol Buah Kabung RM10 

Cendol Durian RM20 

Isi Durian yang digunakan adalah dari jenis D24 atau IOI tau dan memang besar-besar isi dia bagi, makanlah korang sampai muak. 

Kalau nak Add-On buah-buahan, aiskrim atau Cream Cheese just tambah RM2.00 setiap satu. Nak tambah Durian, just tambah RM6.00 saja. 

borak sambil makan sambil membawang bagai kan

hah makan makan dan makan kan

ok gambar official, kak lily paksa diorang senyum hah

Kak lily kalau melepak dengan bebudak ni memang akan jadi kecoh suasana, makan tak seberapa kecoh borak-borak je lebih kan hahahha

Apamacam?? 


Tempting tak tekak korang sekarang bila baca entry kak lily ni hahahaha jangan salahkan ahkak wokeh, salahkan perut korang yang meminta tuh lah. 



Mari LIKE dan FOLLOW di media sosial berikut : 

Facebook :

Instagram : 




#cendolkampunghulu 
#cendol 
#cendolviral 
#tourismmelaka 
#aeonbig 
#midvalley 
#midvalleymegamall 
#muar 
#muarbacklanedistrict 
#melaka 
#kampunghulu 
#foodporn 
#viralfood

2 comments :

Nasa Mulia said...

Lain macam sikit cendol Kg. Hulu ni kan, tapi nampak semua sodap....

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

cendol fusion! sedapnye rupa paras dia..!