Friday, February 22, 2019

Lelaki Pun Pandai Membeli: Meneliti Tabiat Pembeli Lelaki Berbeza

Hi Korang,

Pasti ada sesuatu untuk setiap orang di Shopee –baik pemain sukan elektronik mahupun kaki kecergasan, pembeli dalam talian lelaki kini boleh memilih daripada seribu satu aneka produk. Shopee turut menyenaraikan jenis pembeli lelaki yang boleh ditemui di platform e-dagangnya. 


Pakar Permainan dan Teknologi 

Shopee sedar bahawa pemain sukan elektronik dan pakar teknologi sentiasa mencari gajet, peranti dan konsol permainan canggih yang terkini. Platform e-dagang ini menawarkan segala yang diidamkan mereka menerusi jenama seperti TMT yang menawarkan produk IT dan permainan pada harga termampu. Mereka yang memerlukan telefon pintar pula pasti teruja kerana Samsung akan mengadakan jualan pratempahan S10 dengan tawaran tunai kembali RM100 mulai 21 Februari di Shopee. 

Gila Kereta 

Walaupun Shopee tiada litar lumba tetapi platform ini membawakan rangkaian penjual dan jenama serba luas yang berlumba-lumba untuk menarik hati pembeli yang mencari alat ganti kereta dan motosikal dan aksesori kenderaan. Terus menikmati penjimatan petrol dengan kad petrol Petronas yang laris dijual. Pada Shocking Sale (Jualan Mengejut) lepas, pembeli boleh membeli kad petrol Petronas bernilai RM100 pada harga hanya RM94! Dengan segala tawaran hebat yang disediakan, pembeli boleh menikmati penjimatan kos lebih besar apabila mereka membeli 

Photo source: Zoey Rahman

Jejaka Bergaya 

Pengguna Shopee boleh mencari fesyen yang serupa seperti dalam gambar (maksud kami pakaiannya, bukan Zoey Rahman) dengan pelbagai label fesyen seperti Timberland, Levi’s, dan Fossil, dan juga daripada gedung rasmi Zoey Rahman di Shopee. Untuk melengkapkan penampilan, gayakan rambut anda dengan produk dandanan rambut Ubermen, sembur minyak wangi Dashing yang sungguh memikat, rasai kesegaran kulit selepas mencukur dengan gel cukur Nivea Men Cool Kick, dan tampil bergaya dengan cermin mata hitam KACA-KACA. 

Sumber GIF: http://dccomics.com/ 

Kaki Kecergasan dan Kesihatan 

Kita sudah pun memasuki pertengahan bulan Februari – bagaimana dengan azam Tahun Baharu anda untuk meningkatkan kecergasan diri? Shopee sedia membantu pembelinya membulatkan tekad sambil mereka membeli barangan sukan menerusi platform e-dagang. Jejak kemajuan, jumlah kalori yang dibakar dan kadar denyutan jantung dengan jam pintar Xiaomi Amazfit yang memang berbaloi. Bagi ahli sukan profesional, manfaatkan adunan protein dan serbuk dadih susu daripada gedung rasmi GNC dan Optimum Nutrition di Shopee. 

Sumber GIF: https://www.huffingtonpost.es/2016/05/25/trucosbarbacoa_n_10106714.html 

Memasak ala MasterChef 

Lelaki yang berbakat di dapur sentiasa ada sahaja resipi untuk dicuba dan menjadikan teman wanita, adik kakak, isteri dan anak-anak sebagai medan uji rasa. Untuk menghasilkan resipi baharu, Shopee menawarkan segala yang diperlukan oleh jejaka atau pakcik yang berangan-angan menjadi Masterchef, termasuk penggoreng udara, pemerah jus, periuk tekanan dan pembuat roti. Selepas memasak, jangan lupa untuk membersihkan periuk belanga dan pinggan mangkuk dengan cecair pencuci pinggan Sunlight. Sementara itu, kekalkan kesegaran dan kebersihan bilik air anda dengan pembersih tandas Harpic dan gel aroma Air Wick. 

Buat Sendiri 

Kaum lelaki memang rajin membaiki singki bocor, menukar mentol atau membetulkan tandas tersumbat. Tetapi peralatan DIY di rumah tidak pernah mencukupi kerana ada sahaja alat yang direka untuk setiap ceruk kediaman. Shopee menawarkan pilihan luas alatan DIY yang disediakan pada harga menarik untuk membolehkan lelaki mengisi peti kelengkapan mereka, dengan tawaran terbaik daripada gedung rasmi MR DIY. 


Dengan matlamat memenuhi segala keperluan dan kehendak lelaki, kempen khas Shopee for Men (Shopee untuk Lelaki) akan diadakan dari 21 hingga 25 Februari. Nikmati koleksi Shopee for Men pada harga terendah yang dijamin atau terima wang kembali 200%; baucar wang kembali 200% setiap hari, pelan pembayaran ansuran 0%, dan tawaran hebat RM25 dengan penghantaran percuma. Shopee juga akan melancarkan permainan dalam aplikasi baharu, Slicing Samurai yang menguji kebolehan pengguna menghiris produk maya untuk memenangi hadiah menarik, syiling dan baucar Shopee. 

Sementara itu mulai 21 Februari, Shopee akan memperkenalkan portal dalam aplikasi baharu yang dinamakan Shopee for Men. Portal ini berusaha mempermudah pengalaman lelaki membeli-belah dalam talian dan menjadi platform sehenti yang memaparkan produk terpilih khas untuk memenuhi keperluan lelaki. Kemudahan ini boleh diakses menerusi ikon Shopee For Men di laman utama Shopee dan pengisiannya diperbaharui setiap minggu.

No comments :