Saturday, March 25, 2023

Produk Kesihatan GKB Amat Sesuai Bagi Mengatasi Masalah Perut dan Usus

Hi Korang,

Di zaman yang serba moden dan pantas ini, gaya hidup berubah sama sekali.

Daripada kita hanya bekerja siang hari dan berehat di waktu malam dan kini kita senantiasa sibuk siang malam tanpa memikirkan keadaan kesihatan kita ini.

Bagi memastikan kita cukup bersedia melalui kehidupan seperti ini memang sangat disarankan untuk mengambil produk kesihatan sebagai makanan tambahan kehidupan seharian.



Kak lily memang syorkan produk kesihatan daripada GKB (GK Bio International Sdn Bhd), itu pun atas saranan kawan-kawan kak lily yang telah pun mencubanya.

Kalau korang nak tau yang GKB mula diperkenalkan sejak tahun 2018, sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil usahasama antara All Cosmos Bio-Tech Corporation dan juga Grape King Bio Taiwan.

Setiap produk kesihatan GKB diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF, GMP, TQF, Halal dan sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA dan pebagai lagi. Ini membuktikan produk kesihatan GKB memang selamat dengan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk pada tahap yang tertinggi.

GKB menggunakan lebih daripada 40 jenis cendawan dan probiotik dalam produknya dan memastikan produk tersebut 100% semulajadi, bebas sisa, bebas bahan kimia, tiada kesan sampingan dan pastinya sesuai untuk semua ahli keluarga bagi mengekalkan kesihatan.

5 SUPLIMEN PENTING UNTUK PENJAGAAN PERUT DAN USUS


Di sini kak lily ingin kongsikan 5 produk kesihan GKB yang memang saya ambil setiap hari dan nampak manfaatnya terutama untuk sistem penghadaman dan pencernaan kak lily


GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus | Untuk Memperbaiki Kulit


Untuk kecantikan kulit, korang boleh cuba GKB Lactobacillus Rihamnosus Plus.

Ini terutamanya bagi mereka yang mengalami masalah kulit kering dan sensitif. Produk ini dikatakan boleh membantu mencegah jangkitan alat kelamin wanita.

Tekstur didalam dalam bentuk serbuk yang boleh kita telan terus didalam mulut. Kak lily lebih suka makan begitu sahaja berbanding jika dicampur dengan air.

Selain itu, meningkatkan imuniti dan melegakan penyakit berkaitan ketidakseimbangan mikrob.


GKB Probizymes | Untuk Mengurangkan Gastritis


Kalau perut kembung, kak lily sarankan korang untuk mengambil GKB Probizymes.

Sebab ianya dapat membantu refluks asid gastrik dengan berkesan. Diformulasi daripada probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak.

Walaupun serbuk, rasanya sedap juga. Kak lily mengambil produk ini terutama bila dalam keadaan perut yang tidak selesa. Terutama dalam bulan ramadhan, kalau tengah malam rasa perut penuh angin sebab seharian tidak makan ambillah GKB Probizymes untuk rasa kelegaan.


GKB Probio+ | Untuk Memperbaiki Sistem Usus


Didatangkan dalam bentuk serbuk, mudah larut dan cair di mulut. Cara pengambilan juga sangat mudah hanya nikmati terus ke dalam mulut. Boleh juga dibancuh dengan air mengikut kesesuaian masing-masing.

GKB Probio + sangat bagus untuk mereka yang sentiasa mengalami masalah usus. Mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang aktif dan 4 jenis prebiotik. Sangat bagus untuk membantu kita yang sering masalah pencernan dan memberi lebih perlindungan kepada saluran usus.

Selain itu dengan pengambilan GKB Probio+ dapat membantu penyerapan nutrien daripada makanan sekaligus dapat mengekalkan keseimbangan mikroflora usus serta meningkatkan imuniti. Seperti kak lily yang selalu mengalami masalah senak perut dan kadang-kala sembelit, sememangnya Probio + memang sangat membantu melawaskan penghadaman.

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB ialah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan dengan empat lapisan pelindung untuk probiotiknya, untuk memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. Selain itu, probiotik yang bentuk granul probiotik ini juga dapat membantu mengurangkan risiko tercekik, sesuai untuk dimakan terus atau dicampurkan dengan minuman.


GKB G-Pro Gold | Untuk Mengurangkan Sembelit


Produk kesihatan dalam bentuk pil ini memang wajib ada di rumah.

Dengan keadaan rutin setiap hari yang negitu sibuk menyebabkan kita kadang-kala terlepas waktu makan. pengambilan sajian tidak lengkap setiap hari seperti serat dan sebagainya. Keadaan ini menyebabkan kita mudah mengalami masalah sembelit.

Untuk info, GKB G-Pro Gold mempunyai 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik. Bayangkan setiap kapsul vegetarian ini mengandungi 80 bilion jumlah bakteria probiotik hidup. Kalau kita memang ada masalah usus, GKB G-Pro Gold memang boleh membantu.


GKB Lactobacillus Plantarum GKM3| Untuk Mengawal Minyak dan Mengkurangkan Kalori


Ini antara produk kesihatan kegemaran kak lily

GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 sangat membantu untuk mengawal minyak dan juga mengurangkan kalori. Formulasi di dalam GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 mengandungi Lactobacillus Plantarum iaituprobiotk yang cukup hebat dalam menyerap lemak didalam badan.

Pada umur seperti kak lily awal 40an ini amat mudah berselera menikmati hidangan akan mudah bertambah berat badan. Dengan pengambilan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 dapat membantu kak lily menurunkan berat badan secara konsisten walaupun menikmati makanan enak.

Secara ringkas pengambilan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 dapat juga meningkatkan tenaga, meningkatkan kelembapan kulit, mengurangkan berat badan dan sesuai juga pada mereka yang sering mengalami masalah sembelit ringan.

Ini video testimoni untuk di kongsikan kepada korang

 


 Oleh itu..


Dengan tinggi kadar bakteria probiotik di dalam saluran usus kita, semakin kurang toksin di dalam usus yang membolehkan usus lebih sihat.

GKB berharap dapat menggalakkan rakyat Malaysia untuk menghargai gaya hidup sihat dan amalkan pengambilan suplimen yang bersesuaian dengan keadaan tubuh badan kita


Untuk korang yang mencari produk GKB, korang boleh dapatkan di semua cawangan Farmasi besar di Malaysia, termasuk Alpro Pharmacy.

GKB Official Selling Platform: 
All major pharmacies in Malaysia, including 
Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy 
Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak 
Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy 
Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy 
East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy 
Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy 

For latest list of pharmacies, please see https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188

Laman web : www.mygkb.com




RED ID : 1318211221






#gkbinternational 
#gkbsoftlaunch2023 
#gkbprobiotics 
#gkbspacesuit

No comments :