Monday, December 5, 2022

MALAYA Steamboat dan Grill PUCHONG PRIMA, Depan Pangsapuri Melur

 Hi Korang,

Lama betul tak citer pasal makan-makan ek

Ni kak lily nak citer ni, pasal ktorang pi makan steamboat dan grill di Puchong Prima.


Akibat terpengaruh dengan TIK TOK, ktorg pun teringin lah nak pi kedai steamboat dan grill. Tengok location dekat je dari rumah dalam 20 minit cam tuh, so mandi mandi then terus start engine kete dan keluar rumah.

Itulah waze yang ada hado tuh, ermm pusing banyak kali kat Puchong Permai then mana plak kedai ni, aduimak hati dah sakit nie sebab location yang betul. Lepas 2-3 kali pusing, kitaorang berhenti depan kedai tuh. Bile baca sekali lagi rupanya itu adalah Malaya Steamboat Puchong Permai dan bukan Malaya Steamboat and grill Puchong Prima. 

Ya ampun!!

Masih tak dapat lagi exact location so ktorg google je Puchong Prima dulu. Bila sampai area tuh, tengok balik TIK TOK yang diorg tuh viralkan tuh. Banyak kali tengok tapi tak nampak jugak orang tulis locationya. Sampai last video kak lily tunjuk sampai abis masyallah ada jugak orang letakkan exact location which is berhadapan Pangsapuri Melur.

Hah waze Pangsapuri Melur memang dalam 2km je dari currect location ktorg. Memang betul wei depan-depan apartment 4 tingkat tuh hah, bersebelahan food court Twin Garden. Terus rasa bersyukur wei, berjaya jugak sampai ke sini. 

Sesampai je orang tak ramai lagi maklumlah dalam kul 6 cam tu, so lepas bayar sorang RM30, ktorang pun pilih apa yang patut untuk makan.









Memang pelbagai jenis makanan ade wei, yang grill ada, yang steamboat ada, sayur-sayuran, pelbagai jenis sos pencicah, makan dah ready untuk di makan pun ada seperti nasi goreng, spagethi, kuih muih, keropok kudap-kudapan, ais krim enak dan pelbagai balang air yang korang sampai pening nak pilih hah.

Kedainya yang luas dan berangin gituew sebab kipas banyak hehehe.

Memang selesa makan kat sini, kalau datang reramai ada tempatnya, yang datang berdua pun siap di sediakan tempatnya. So jangan bimbang kalau tak cukup seat kan. 

Ayuh makan!!





Ktorang pilih tomyam as base sup tapi tak pedas wei so sedang enak di makan begitu sajerrr hehehhehe


Kak lily memang rekemen kedai ni untuk makan steamboat dan grill murah di Puchong nieh, dah ler murah pelbagai jenis menu ada.

Seriously I is kagum lah hehehhehhehe

So sebelum nak pi pastikan kedai yang mana satu korang nak pi ek, jangan sampai salah tempat macam ktorang hahahahahha




No comments :