Saturday, July 2, 2022

Temui Ketenangan Minda dengan Liberty Tenang

Hi Korang,

Setakat hari ini, separuh daripada populasi Malaysia tidak mempunyai perlindungan insurans dan kadar yang membimbangkan ini telah menyebabkan kerajaan mengambil pelbagai langkah untuk membantu menjadikan insurans lebih mampu milik, terutamanya di kalangan mereka yang berpendapatan rendah. Dalam pembentangan belanjawan 2022, kumpulan B40 adalah layak untuk menebus baucar bernilai RM75 untuk membeli pelan Insurans Perlindungan Tenang.



Inisiatif ini adalah untuk memastikan lebih ramai warga Malaysia dapat memiliki insurans, terutamanya untuk melindungi mereka daripada kejadian yang tidak diingini yang boleh menyebabkan mereka yang tidak memiliki insurans ditimpa kesusahan. Menurut Ketua Penolong Pengarah Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik, Bakri Zainal Abidin, statistik menunjukkan seorang pengguna jalan raya meninggal dunia akibat kemalangan dalam setiap 84 minit dan kebanyakannya adalah penunggang motosikal. Kemalangan yang mengejut biasanya akan menyebabkan mangsa ditimpa kesusahan, terutama dari segi kewangan untuk membiayai bil perubatan yang tinggi, atau kos pengebumian.

Oleh kerana bencana alam dan kejadian yang tidak diingini sememangnya tidak dapat diduga atau dielakkan, sekarang adalah masa yang terbaik untuk mendapatkan perlindungan insurans! 

Berikut adalah di antara sebabnya;

Mampu Milik – Peluang Yang Tidak Harus Dilepaskan

Salah satu sebab utama mengapa terdapat ramai yang masih belum memiliki perlindungan insuran adalah kerana kos insurans yang tinggi. Liberty Tenang telah direka dengan harga mampu milik dengan pelan-pelan yang berbeza, disesuaikan mengikut keperluan individu. Tambahan pula, inisiatif Perlindungan Tenang juga dikecualikan daripada cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) dan Duti Setem, bagi semua pemohon. Bagi segmen B40, ini adalah termasuk baucar RM75 yang boleh digunakan untuk membeli pelan tersebut.

Pelbagai Manfaat – Jaringan Keselamatan yang lebih mantap

Dalam masa yang memerlukan, produk ini melindungi mangsa kemalangan dan keluarga mereka dengan meringankan beban kewangan dan mengurangkan tekanan. Selain daripada perbelanjaan perubatan, sesetengah pelan juga menawarkan perlindungan bagi kos ambulan, perbelanjaan penginapan hospital, serta pendapatan dalam tempoh rawatan di hospital akibat kemalangan. Tidak lupa juga perbelanjaan pengebumian jika diperlukan, hilang upaya kekal dan juga pembedahan pergigian atau pembedahan pemulihan yang lain akibat kemalangan.

Proses yang Semudah A, B, C

Tiada borang permohonan yang panjang untuk diisi, malah dengan hanya beberapa klik, anda akan mendapat perlindungan insurans dengan serta-merta. Begitu juga dengan proses tuntutan yang lancar dan efisien, dengan pilihan membuat tuntutan menggunakan telefon atau menerusi talian utama yang dikhaskan.

Pelan yang Disesuaikan Mengikut Keperluan

Tiada satu pakej insurans yang mampu memenuhi keperluan setiap individu kerana kita semua mempunyai keperluan yang berbeza. Perlindungan yang mencukupi bagi sesetengah orang mungkin tidak memadai bagi orang lain. Kebanyakan pelan insurans adalah fleksibel kerana syarikat-syarikat insurans memahami akan jangkaan dan kemampuan kewangan setiap individu adalah berbeza.

Bagi menyokong inisiatif Perlindungan Tenang oleh kerajaan dan memastikan anda dan orang tersayang mendapat perlindungan daripada kejadian kecemasan yang tidak dijangka, Liberty Insurance telah melancarkan pelan insurans Liberty Tenang.

Dengan jumlah premium tahunan sebanyak RM75 atau lebih, bergantung kepada jumlah perlindungan yang diperlukan, Liberty Tenang merupakan pelan yang terbaik untuk semua pada masa sekarang. Pelan insurans ini menawarkan perlindungan maksimum RM60,000 untuk kemalangan jiwa, kehilangan upaya kekal atau indemniti berganda kerana kejadian kemalangan di tempat awam, pelan ini juga membiayai perbelanjaan perubatan akibat kemalangan, pembedahan gigi dan pemulihan, anggota palsu, manfaat kerusi roda, kos ambulan, perbelanjaan pengebumian dan elaun berkabung.

Terdapat tempoh “free-look” selama 15 hari, yang mana pemegang polisi boleh membatalkan polisi di dalam tempoh 15 hari daripada tarikh penerimaan polisi. Berikutan dari pembatalan ini, pemegang polisi akan menerima pulangan sepenuhnya bagi premium yang telah dibayar, hanya apabila tiada tuntutan dilakukan dalam tempoh tersebut.

Kepada mereka yang masih belum menebus baucar Perlindungan Tenang, jangan berlengah lagi dan lakukannya sekarang dengan memilih Liberty Tenang sebagai pilihan terbaik.

Untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang Liberty Tenang, sila layari www.libertyinsurance.com.my

No comments :