Tuesday, January 26, 2010

Saya Nak Cuti - Bangkok


Aku ingin ke Kota yang digelarkan 'City Of Angels' iaitu Bangkok, Thailand.

Ramai orang kata segala-galanya boleh di dapati di kota ini, baik dari segi makanan, pusat pelancongan, hiburan dan sebagainya. Jadi aku mencalonkan diri aku sendiri untuk kesini.


Jadi aku ingin ke kota Bangkok ini untuk menikmati segala-gala yang diceritakan oleh mereka ini. Aku ingin melawat salah satu daripada kuil-kuil yang tersergam indah di bandar ini, ada lebih kurang 400 buah kuil di sekitar Bangkok ini. Aku juga ingin menyusuri Sungai Chao Phraya sambil menikmati keindahan kota Bangkok ini dan singgah di Grand Palace,Wat Pho and Wat Arun sampai terus ke Old Bangkok untuk melihat perkampungan terapung.


Aku juga ingin ke pasar harian sambil menaiki tuk-tuk yang menjual haiwan-haiwan pelik yang dijadikan makanan ruji, sambil itu aku ingin membeli belah di Patpong Night Market dan juga di Chatuchak Weekend Market, mereka kata banyak yang menarik di sana.


Tak ketinggalan juga, aku ingin melihat pertunjukan budaya, cabaret show, thai boxing dan merasai thai spa yang terbaik sekali di Kota Bangkok ini.

Tapi mr Big tak nak ke sini. Tahun lepas aku hampir-hampir ke sini, tapi disebabkan mr Big kata susah nak makan, maka terbatal lah niatku ini kemari. Dan kali ini aku ingin mencuba nasib didalam peraduan Saya Nak Cuti anjuran MasTraveller nie.


Selain korang masuk untuk diri sendiri, kalaulah korang berhajat nak mak/bapak/sedara-mara/good frens korang pergi bercuti, boleh jer buat karangan kenapa calon korang tu kena pegi melancong. Apa yang penting kena submit sebelum 31 Januari ya!!


p/s : mintak2 la dapat yer.. tak sabo nie tak pegi

4 comments :

Aus MeLankoLik said...

oi2...
nak ikot..
perlis pun aku xpenah g lagi..
ahaha

MrsNor said...

memang best Bangkok ..paling best shopping di pasar di pasar Chatucak tu...

p/s ~ tq joint giveaway di blog akak

Cik Lily Putih said...

@MrsNor
walaupun tak memang tapi kite tetap singgah kat blog akak lagi.

stenote said...

Blog yang menarik, mengingatkan saya akan Wat Arun, sebenarnya candi ini dinamai Temple of Dawn karena cahaya matahari yang muncul pertama kali di pagi hari akan mencerminkan candi itu di permukaan sungai Chao Phraya yang memberikan panorama yang indah seperti di filem.
Saya mencoba menulis blog tentang hal ini, semoga anda juga suka di http://stenote-berkata.blogspot.com/2020/07/bangkok-di-wat-arun.html.