Tuesday, February 28, 2023

REVIEW | Murad Correct & Protect Serum Broad Spectrum SPF 45

Hi Korang,

Perlindungan matahari adalah kunci dalam hal pencegahan anti-penuaan.

Kak lily pernah menjadi seorang gadis yang gilakan mekap yang pantang jumpa kedai kosmetik semua nak di cubanya tapi entah bagaimana, apabila dah masuk umur remaja purba ni, kak lily perasan bahawa kak lily lebih kepada kulit kosong, sebab nak biarkan kulit bernafas daripada meletakkan lapisan tebal untuk menyembunyikan keindahan semula jadi itu.


Sebab itu kak lily dah mencuba sendiri produk daripada Murad iaitu Correct & Protect Serum.

Kak lily tau apa yang korang fikirkan, adakah ia serum atau pelindung matahari?

Nah, mengejutkan KEDUANYA!

Tidak dapat menahan diri untuk mendapatkan penjagaan kulit terbaik yang ada di pasaran, dan kita semua tahu bahawa Murad mempunyai sejarah yang sangat baik dalam menyediakan produk yang memberi hasil.

Sedikit info mengenai produk ini, ianya adalah serum licin satin yang terdiri daripada 100% mineral SPF yang telah terbukti secara klinikal dapat membetulkan perubahan warna dengan nyata dan mencegah hiperpigmentasi pada masa hadapan. Anggap ia sebagai pengurangan satu langkah di mana pelindung matahari sudah digunakan dalam serum. Kak lily suka yang ianya adalah pelindung matahari serum kerana pada hari-hari ketika berada di dalam rumah, kita tidak benar-benar mahu membazirkan solekan yang baik dan mengambil terlalu banyak usaha untuk menggunakan krim matahari. Jadi ini menjadikan alternatif yang menakjubkan apabila ia berkaitan dengan membetulkan dan melindungi kulit, semuanya dalam satu botol.

Serum ini mengandungi teknologi Karotenoid yang memantulkan cahaya UV yang menawarkan kulit yang berseri serta-merta dan bertindak sebagai antioksidan yang kuat untuk mencerahkan dan mengurangkan perubahan warna yang kelihatan dan juga membantu menghidratkan kulit. Dari segi fungsi, ia cukup bagus untuk kegunaan harian untuk melindungi sambil mendapatkan pengurangan perubahan warna pada kulit. Kak lily tidak boleh terlalu pasti tentang pigmentasi, tetapi ianya akan mengatakan bahawa ia meninggalkan cahaya semula jadi pada kulit selepas digunakan

Sekarang, kak lily rasa tidak perlu untuk menghuraikan banyak tentang bahagian perlindungan, tetapi selain daripada menjauhkan sinaran UV yang keras itu daripada kulit, ia sebenarnya menawarkan perlindungan UV mineral spektrum luas yang tidak meninggalkan lapisan putih menawarkan kulit berseri yang kelihatan semula jadi. Ia juga telah diuji secara klinikal pada jenis kulit Fitzpatrick 1 hingga 6 juga. Jadi, pada asasnya ia adalah pelindung matahari terbaik yang anda perlukan untuk digunakan pada kulit.

Tekstur

Dari segi tekstur, kak lily perlu katakan bahawa ia mempunyai tekstur ampul keputihan lut sinar, tetapi apabila di sapukan ke atas kulit, korang akan terkejut betapa ringannya ia sebagai pelindung matahari.


Terasa seperti serum, tetapi menawarkan manfaat pelindung matahari. Terima kasih, setakat ini inovasi 2-dalam-1 terbaik oleh Murad. Kak lily secara peribadi sangat menikmatinya dahulu kak lily biarkan sahaja kulit muka tidak terjaga tapi kini dengan Murad's Correct & Protect, kak lily tidak perlu risau tentang pelindung matahari kerana ia telah dimasukkan ke dalam serum comel ini. Ia cepat menyerap, melembapkan dan ia mengekalkan kulit terhidrat sepanjang hari dengan baik.

Cara menggunakannya

Sama seperti serum lain, pertama bersihkan kulit, diikuti dengan langkah toning.

Kemudian sapukan sahaja serum dan pelembap kegemaran korang, dan akhir sekali goncang Murad Correct & Protect Serum Broad Spectrum SPF 45 dan sapukan pada muka, leher dan dada.


Review kak lily...

Untuk review ini, kak lily kongsikan bahawa ia sangat sesuai untuk mereka yang mempunyai kulit seimbang, berminyak, kombinasi, kering dan sensitif dan dalam kes kak lily, ia tidak terlalu berminyak pada kulit kombinasi, itu yang kak lily suka. Jika korang sedang mencari pelindung matahari yang ringan, ini amat disyorkan oleh ahkak. Ia datang dengan tanda harga yang tinggi, tetapi untuk inovasi serum seperti pelindung matahari, kak lily tidak akan mengatakan mana-mana jenama lain akan dapat meniru formula ini. Ia berharga RM358 untuk botol 30ml.



Boleh dapatkan produk ini dan lain-lain produk MURAD secara online di www.murad.com.my

Ataupun di mana-mana Exclusive Facial stores, korang boleh check it out di https://facial.murad.com.my/store-locator/

Like dan Follow di social media berikut :

FB: @Murad.Malaysia

Insta: @MuradMalaysia

No comments :