Thursday, April 8, 2021

Buffet Ramadhan 2021 ‘Merentasi Destinasi’ Di Dewan Perdana FELDA D’SAJI Kuala Lumpur

Hi Korang,

Kita sambung lagi senarai entri buffet ramadhan 2021 di www.ciklilyputih.com ini .

Setelah setahun lebih kita berehat dari buffet ramadhan akibat Pandemik Covid-19 ini sekarang ianya muncul kembali seperti cendawan tumbuh selepas hujan.

Kali ini kak lily ke Felda D’Saji untuk merasai sendiri menu-menu buffet ramadan yang di sajikan kepada kami.


Felda D'Saji kembali dengan menawar dan menyajikan sehingga 88 menu Bufet Ramadan 1442H/2021 mulai 13 April hingga 10 Mei depan sempena menyambut bu Ian Ramadan tahun ini.




Sajian pilihan hasil 'air tangan' chef-chef berpengalaman disediakan di empat venue utama iaitu di Dewan Perdana Felda, D'Salai KL Anjung Felda dan di D'Saji Di Seksyen 13 Shah Alam, Selangor termasuk Tempahan Korporat di Dewan Merak Kayangan, Kuala Lumpur.









Pelbagai hidangan Bufet Ramadan disediakan di Dewan Perdana Felda bertemakan 'Merentasi Destinasi' bakal menyingkap kembali nostalgia berbuka puasa di kampung seperti Asam Pedas Daging Tetel, Opor Daging, ·Ayam Masak Hitam, Ayam Masak Merah, Rendang Daging Minang, lkan Keli Sambal Hijau, Sayur Goreng Jawa, Sambal Tempoyak Daun Kayu, Pajeri Nenas, Set lkan Belanak dan banyak lagi.



Di 'Kaunter D'Saji Specialty' pula dihidangkan Nasi Beriani Ayam dan Kambing lstimewa, Daging Dendeng, Rendang Tok, Ayam Masak Madu Bombay, Ayam Percik, lsi lkan Harum Wangi Sunga Kantan dan lkan Sri Banding. Tidak terhad dengan itu, menu antarabangsa turut dihidangkan di ruangan masakan ltali ('Italian Corner') seperti Pasta Bolognaise, Cabonara & Aglio dan juga meatball beserta 'home made sauce' yang diminati golongan kanak-kanak. Di samping itu, aneka bebola seafood juga disediakan sepanjang. bulan Ramadan tahun ini.




Bagi memenuhi pelbagai citarasa pelanggan, Felda D'Saji juga menyediakan Roasted Lamb (Kambing Panggang) bersama Blackpepper Brown Sauce, Mint Sauce, Chilly Sauce, Wedges & Coleslaw. Aneka Jenis Sambal, Aneka Jenis Ulam, Aneka Jenis Kerabu dan Pecal juga disediakan di stall yang disediakan. Bufet Ramadan Felda D'Saji tidak lengkap tanpa aneka pencuci mulut seperti Onde Onde, Popia Basah dan Kuih Denderam yang pastinya dinanti-nanti peminat setia Felda D'Saji saban tahun.




Lain-lain juadah tradisional yang disajikan di Dewan Perdana Felda termasuk Lempeng Kelapa & Sambal Bilis, Aneka Jenis Gorengan (Cucur, Pisang, Keledek,Sukun & Keropok Lekor), Dim Sum, Aneka Kuih Melayu (Manis & Pedas), Aneka Jenis Kek, Pastry, Rojak Buah, Aneka Jenis Potongan Buah Buahan dan Aneka Jenis Jeruk Buah.


Ramadan Bufet Felda D'Saji di Dewan Perdana Felda turut menjanjikan kelainan dengan kolaborasi bersama Kumpulan Nasyid Rabbani yang bakal mengiringi persembahan nasyid secara live' dan solat terawih berjemaah pada Ramadan tahun ini. Peminat-peminat juga dapat berinteraksi bersama kumpulan nasyid nombor 1 di Malaysia ini.

Kemudahan tempat letak kenderaan yang luas dan percuma, surau yang selesa di samping kapasiti besar dewan yang besar semestinya menjanjikan satu pengalaman bermakna di bulan Ramadan ini.

Produk terbaru 'Ready to Eat (RTE)'


Bagi memudahkan warga Lembah Klang, Felda D'Saji juga menyediakan sajian untuk bersahur. 


11 produk terbaru 'Ready to Eat (RTE)' yang dipek secara sejuk beku seperti Daging Salai Masak Lemak, Daging Salai Masak Lemak Belimbing Buluh, Daging Salai Masak Lemak Pegaga, Daging Salai Masak Lemak Mangga Muda, Daging Salai Masak Lemak Mangga Muda, ltik Salai, Daging Dendeng, Rendang Daging, Rendang Ayam, Ayam Masak Hitam dan Daging Masak Hitam. Pek-pek ini boleh dihidang hanya di dalam masa 3 minit sahaja setelah dipanaskan. Produk boleh didapati di semua venue dan kafe Felda D'Saji.



Felda D'Saji pada Ramadan juga memperkenalkan 4 pilihan ais krim dengan pelbagai variasi rasa seperti vanilla, mangga, yem dan strawberry yang didatangkan bersama tapai di setiap hidangan ais krim tersebut. Bagi penggemar durian, ais krim perisa durian juga disediakan bagi juadah berbuka puasa. Ais Krim merupakan produk terbaru keluaran Felda D'Saji yang mana bakal menembusi pasaran tidak lama lagi.


Sementara itu, tema '7 Warisan Salai' menjadi tarikan utama di D'Salai Anjung Felda Kuala Lumpur dan D'Saji Seksyen 13, Shah Alam, Selangor. 


Sebanyak 7 pilihan menu utama yang diketengahkan kepada warga kota terdiri daripada Daging Salai, ltik Salai, Ayam Salai, Kambing Salai, lkan Keli Salai, Arnab Salai dan Puyuh Salai. Seleksi menu salai ini merupakan pilihan masakan masak lemak cili api yang merupakan menu kegemaran ramai kebanyakan rakyat Malaysia. Selain daripada itu, menu daging salai masak lemak cili api ini juga boleh dinikmati bersama 4 pilihan 'topping' iaitu belimbing buluh, pucukubi, mangga muda dan pegaga yang pastinya menjanjikan kelainan citarasa masakan melayu.

Pakej Bufet Ramadan di Dewan Perdana Felda pada tahun ini adalah RM78.00++ bagi dewasa manakala kanak-kanak pula adalah RM38.00++

Pelanggan di luar sana juga ditawar Harga Promosi dengan potongan 30% bagi 1 sehingga 3 Ramadan 1442H. 

simple-simple jer kak lily makan, ada arnab salai, asam pedas tulang rusuk dengan udang seekor

sempat jugak kak lily rasa bubur lambuk, kerepok lekor, sotong goreng, dan cucur ermm syukurr


Manakala di D'Salai Anjung Felda dan D'Saji Seksyen 13 Shah Alam pula ditawarkan pilihan Menu Set 2 orang pada kadar harga RM38.00 nett dan pilhan Menu Set 4 orang sebanyak RM75.00 nett di samping pelbagai pilihan menu walk-in dan take away pada kadar harga berpatutan bermula dari RM8.00 setiap menu.

so ktorang pun kira orang korporat jugak kan


Pakej Korporat juga disediakan di Dewan Merak Kayangan bagi Syarikat atau Agensi Kerajaan yang ingin menganjurkan majlis rasmi dengan tawaran harga pakej RM48.00++ (Bufet) dan RM78.00 (Dome).

Untuk keterangan lanjut, sila hubungi Felda D'Saji di nombor hotline 019-6622525 atau tel: 03-2693 0008/ 03-26988302 atau emel: salesdsaji@felda.net.my

Jom kita ke :

DEWAN PERDANA FELDA
No. 1, Jalan Maktab,
Kampung Datuk Keramat,
Wilayah Persekutuan,
54000 Kuala Lumpur



Telefon : 03 26988302

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut :

Website : 

Instagram :


Facebook Page : 



Ok ini baru beberapa tempat buka puasa yang kak lily tulis, sebenarnya ada banyak lagi tau.

Untuk nak tau lebih lanjut mengenai buffet Ramadhan, food review bagi tahun 2021, peta destinasi, koodinat GPS, cara tempahan, no telefon, alamat dan PROMOSI harga terkini buffet Ramadhan 2021 so stay tune di blog Cik Lily Putih ni tau.


#BuffetRamadan2021
#bukapuasadihotel
#hargabuffetramadan

No comments :