Friday, April 9, 2021

Buffet Ramadhan 2021 Di Marriot Putrajaya Hotel, Putrajaya.


Hi Korang,

Bermula senarai entri buffet ramadhan 2021 di www.ciklilyputih.com ini .

Setelah setahun lebih kita berehat dari buffet ramadhan akibat Pandemik Covid-19 ini sekarang ianya muncul kembali seperti cendawan tumbuh selepas hujan.

Mari kak lily bawa korang ke Marriot Putrajaya Hotel, Putrajaya.



Putrajaya Marriott Hotel mengalu-alukan kembali semua para pelanggannya untuk menjamu selera sekali lagi dengan hidangan bufet yang enak.


Walaupun merekan meneruskan norma amalan sosial dan kebersihan yang baru, korang akan tetap dapat makan dengan selesa. Para tetamu diminta untuk memakai sarung tangan dan pelitup muka ketika menghampiri barisan bufet untuk memastikan bahawa amalan kebersihan berlaku. Selain itu, korang akan melihat ‘sandwich man’ kami berjalan-jalan di restoran untuk mengingatkan para tetamu tentang jarak sosial dan mengucapkan terima kasih kepada setiap tetamu kerana menyesuaikan dengan pengalaman makan baru korang semua.

Satu perkara yang pasti bahawa kita tidak dapat mengubahnya adalah penyediaan bufet dan pelbagai makanan dari makanan tempatan hingga hidangan antarabangsa. Pihak Marriot akan pasti mengingatkan korang tentang hidangan gastronomi di Restoran Zest Lifestyle Restaurant

Tujuh Kawah Wak Lan (Seven Iron Wonders)


Di antara hidangan gulai yang di sajikan seperti Gulai Ayam, Gulai Daging, Gulai Kambing, Gulai Udang, Gukai Ikan, Gulai Sayur yang disajikan dengan Beras Putih Aromatik atau Beras Perisa bersama Ulam -Ulaman dan Sambal Belacan. 






Jangan lupa tambahkan Keropok-keropok ranggup dan Jeruk Buah untuk menambah selera makan korang.

Japanese Station (Nihon No Yorokobi)

Temui Makanan Bakar Jepun dengan pilihan Ahi Tataki, Maki Roll, Tempura Vegetables dan banyak lagi. Pilihan sos khas untuk menemani setiap pilihan makanan panggang.

Alsharq Al’Awsat Eisari (Succulent Middle Eastern Treats)


Kegemaran yang paling digemari oleh penduduk tempatan ialah daging kambing panggang khas yang disajikan dengan roti Arab hangat, salad segar, mencelupkan dan merebus buatan sendiri. Dibumbui dengan baik dan dipanggang hingga sempurna untuk memastikan bahawa dagingnya berair dan lezat.

Rschati Thiy (Flavourful Thai)



Pilihan makanan Thai yang memberi penekanan pada hidangan yang disiapkan ringan dengan komponen aromatik yang kuat dan kelebihan pedas seperti Hor Mok (Ikan Kari Thai), Gai Hor Bai Toey (Ayam perap dibungkus dengan daun pandan), Yam Mamuang, Som Tham dan banyak lagi lebih banyak lagi.

Intiyavin Cuvai (Incredible Taste of India)

Nikmati Roti Naan yang lembut dan hangat yang dibuat di dalam ketuhar tanah liat tandoor kami yang sangat panas bersama dengan Tandoori Chicken dan bumbu. Juga, di bar bufet, koki telah menyediakan Roti Canai tradisional, Dosai, buatan sendiri Idly, Vada Curry dan Chutney.

Cibo Glorioso (Glorious Italian Cooking)


Daging Panggang Panggang Itali, pilihan Pasta dengan Sos Chef Signature, Ayam atau Daging Sapi Lasagna, Cannelloni dan Bruschetta

Rojak Rojak Segala Rojak (Fantastic Mixed of Local Savouries)


Rojak Buah, Rojak Sotong Kangkung, Rojak Singapura dan Rojak Pasembur kegemaran sepanjang masa. 

Jadi yang mana kegemaran anda?

Ikan Bakar Pasar Kinabalu (Kinabalu BBQ Seafood Market)


Makanan laut segar dari Sabah, tanah di bawah angin. Diasinkan dan BBQ dengan sempurna, para tetamu dapat memilih dari Flower Crab, Prawn, Squid, Stingray dan banyak lagi.

Sweet Delights (Manisan)






Kurma adalah salah satu makanan terbaik untuk berbuka puasa kerana mudah dicerna. Banyak pilihan tarikh untuk dipilih oleh tetamu bersama buah-buahan segar dan kuih tempatan yang pelbagai.

Semakin banyak di Buffet Spread







Dan penyediaan bufet berterusan dengan kegemaran penduduk tempatan seperti Satay Kajang, Noodles Oodles Malaysia, Makanan Ringan Bites of Kowloon Street, Slurpy Soup & All Soup dan Manisan Fantasia Marriott Putrajaya (The Marriott Putrajaya Fantasy Sweet Room). 

Eh ade durian dah musim ke ek? 

Jangan risau kerana Chef di sini telah menyediakan Durian Lovers Dessert khas dari Pengat Durian dengan Pulut, Cream Puff Durian, Durian Flavour Seri Muka, dan Deep Fried Ice Cream Durian yang tersedia untuk para penggemar durian jantung.

Semakin banyak makanan semakin bingung kak lily nak makan yang mana satu kan hehehhe




Sudahnya kak lily makan simple-simple jer yang selebihnya berborak-borak jer hah. Sekali sekala jumpa lepas PKP nieh seronok rasanya dapat jugaklah bertukar-tukar cerita sesama sendiri kan.



BUFFET DINNER

13 April – 12 May 2021 (6.30pm – 10.00pm) 

Normal Price:
RM145.00 nett (per Adult) / RM72.00 nett (per Child)

Untuk tempahan sila hubungi :

Hotline : 03 8949 8888 ext 1888

WhatsApp : +6012 3930172


ROOM PACKAGE – RAMADAN MEMORIES

20% Discount on Best Available Rates per room per night
Book now and stay from 13 April to 12 May 2021. Promo Code: ES1

Package includes:

2 Days / 1 Nights stay in a Deluxe Room
Sahur Set Menu
Buffet Dinner at Zest Lifestyle Restaurant
Complimentary WIFI
Scheduled Shuttle to IOI City Mall


Jom kita ke:

Zest Lifestyle Restaurant
Marriot Putrajaya Hotel
IOI Resort City
Putrajaya


Phone: +60 3 89498888
Fax:+60 3 89498999



Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut :

Website:

Facebook :

Instagram :



Ok ini baru beberapa tempat buka puasa yang kak lily tulis, sebenarnya ada banyak lagi tau.

Untuk nak tau lebih lanjut mengenai buffet Ramadhan, food review bagi tahun 2021, peta destinasi, koodinat GPS, cara tempahan, no telefon, alamat dan PROMOSI harga terkini buffet Ramadhan 2021 so stay tune di blog Cik Lily Putih ni tau.


#BuffetRamadan2021
#bukapuasadihotel
#hargabuffetramadan


No comments :