Friday, March 13, 2020

Buffet Ramadan 2020 'Hidangan Warisan' Di Hotel TENERA Bangi

Hi Korang, 

See I told you, akak ko ni akan sambung lagi citer buffet Ramadan 2020 yang kan habis dalam bulan in kan hahaaha.. yer uolls banyak nau invite nyer nieh. 

Kebetulan pula Hotel Tenera ni berdekatan dengan rumah kak lily so apa lagi, mehlah kita terjah sebab orang dah invite kan hehehhhe 


Hotel Tenera kini bersedia dengan kepelbagaian menu bufet Ramadan 2020 bermula pada 25 April sehingga 22 Mei 2020. 

Seperti biasa, menu bufet Ramadan di Hotel Tenera pastinya menjadi pilihan ramai dari pelbagai golongan untuk berbuka puasa kerana sajiannya yang sedap, tempatnya yang selesa dan harga berpatutan buat seisi keluarga. 



Hotel Tenera sering menjadi pilihan pengunjung apatah lagi apabila bufet Ramadan kali ini menyajikan masakan kampung bertemakan 'Hidangan Warisan' sambil dihiburkan dengan alunan lagu-lagu Melayu dan Inggeris yang malar segar. 

Hidangan warisan Melayu ini pastinya menjadi tarikan ramai masyarakat di luar sana yang menggemari masakan tradisional dan sekali gus membuatkan mereka mengimbas kembali kenangan berbuka puasa di desa. 












Apa yang istimewa, para pengunjung boleh menikmati suasana berbuka seperti berada di bazar-bazar Ramadan kerana terdapat 50 gerai makanan yang menyajikan hidangan kegemaran ramai seperti Rendang Ayam Daun Maman, Gulai Darat Ayam Kampung, Gulai Tunjang, Gulai Tongkol Pecah Telur, Siput Sedut Masak Lemak batang Keladi, Kambing Gulai Kawah Lebar, Itik Salai Jando Pulang, Kari Kepala Ikan Salmon, Kambing Kabsah Tenera, Lidah Bakar Mulut Senget, Ikan Bakar Besau-Besau Sumbat Kelapa Parut, Laksa Sarang Udang, Ulam-Ulam Sambal Gesek dan banyak lagi. 












Selain itu, antara lain 200 menu hidangan bertemakan warisan Melayu hasil air tangan seorang yang berpengalaman, Cef Eksekutif Hotel Tenera, Cef Sahisal Azrul ini yang turut disediakan adalah Ayam Hot Peri-Peri 'Yaribaaa', Seafood Goreng "KAVA", Mak Top Mi Sup Utaro /Gear Box, Pasta Pasti 'World', Lok Lok Budak Gemuk, Bubur Lambuk Persiaran Kemajuan, Roti Periuk Leper, Pulut Kuning, Sambal Ibu Saodah; Tahu Bakar Udang Geragau, Cucok Udang Bas Stand, pilihan terbaik Asam Pedas Pasti Terliur, Ayam Percik Kelate, Ikan Pisang Asam Rebus Batang Keladi, Sate Tiga Cucuk Je, aneka Mi Goreng, aneka Roti, Murtabak Roti Arab,Goreng-Goreng Mak Tom, Wadei Brickfield Road, Abe Keropok dan sebagainya. 

Tidak lupa juga kepada pengunjung yang menggemari masakan Cina, .kami turut menyediakan 'Live' Dim Sum Aliff Baa Ta yang disajikan bersama Sos Hoisin dan pedas, Chee Chong Fun. 



Bukan itu sahaja, kepada penggemar manisan pula harus mencuba pelbagai aneka pencuci mulut seperti Bingka Sawit, Kuih Serabai, Peneram Che Omar, Cendol Sawit Gula Anau, Tepung Pelita, Kuih Lapis, Seri Muka, Talam Keladi, Bubur Manis Rambang Mata, Talam Jagung, Bakar Bijan, pelbagai perisa aiskrim premium dari Baskin Robin, pelbagai jenis kek dan banyak lagi. 





Bagi melengkapi lagi hidangan yang ada, sudah tentunya aneka buah-buah potong dan pelbagai jenis jeruk buah turut disediakan. 

Sungguh 'mewah' aneka juadah 'Selera Warisan Melayu' yang disajikan, namun harganya tetap berpatutan dan sangat berbaloi. Hotel Tenera menawarkan harga tempahan awal atau 'early bird' pada harga RM 78. Tawaran istimewa ini bermula pada 1 Februari hingga 31 Mac 2020. 

Selepas tempoh 'early bird', pengunjung masih boleh menikmati harga yang berbaloi iaitu RM108 untuk dewasa dan RM48 untuk kanak-kanak yang berusia 11 tahun dan ke bawah. 


Sepanjang bulan Ramadan juga, Hotel Tenera turut menawarkan promosi harga bilik istimewa termasuk hidangan di waktu sahur. 

Pihak hotel turut menyediakan kemudahan surau atau dewan solat untuk para pengunjung menunaikan solat Maghrib, Isyak dan Terawikh. Selain itu, semua pengunjung juga diberikan parkir percuma. 

Sebarang tempahan untuk berbuka puasa bersama keluarga, teman-teman atau mahu mengadakan majlis sepanjang bulan Ramadan, bolehlah hubungi di talian 03- 89299600 atau whatsap ke 019-3854796 / 019-3206796/ 019-3592796. Tempahan juga boleh dibuat secara atas talian dengan memuat turun aplikasi ekslusif Hotel Tenera. 

Jom kite ke: 

Hotel Tenera Bangi, 
Persiaran Kemajuan, 
Seksyen 1, 
43650 Bandar Baru Bangi, 
Selangor 

Tel : 03-8929 9600 

Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Website : 

Facebook : 

Instagram : 


Ok ini baru beberapa tempat buka puasa yang kak lily tulis, sebenarnya ada banyak lagi tau. 

Untuk nak tau lebih lanjut mengenai food review tahun 2020, peta destinasi, koodinat GPS, cara tempahan, no telefon, alamat dan PROMOSI harga terkini buffet Ramadhan 2020 so stay tune di blog Cik Lily Putih ni tau.

1 comment :

Unknown said...

Assalamualaikum cik Lili putih.lama tidak bersua muka last Eastin hotel PJ 2015.can call or wssp chef tk untuk orgenise for ramadan priview Red hotel by sirocco Kuala Lumpur
010-2154982