Thursday, September 11, 2014

Wah SHELL FuelSave Challenge 2014 Sudah Ada Pemenang Bagi Wilayah Pertama

Hi Korang,

Meh kite recap balik entry Shell Fuel Save Challenge 2014 yang baru-baru aku ada citer kat korang kan.


Ternyata dah ada pemenang tau iaitu Encik Gunasegaran Alageri telah dinobatkan sebagai juara Wilayah Selatan. Selain membawa pulang hadiah tunai yang bernilai RM2,000, beliau juga berpeluang mewakili Wilayah Selatan dalam Pusingan Akhir yang bakal diadakan di Kuala Lumpur pada Oktober.


Beliau bertanding dengan sembilan peserta lain dari wilayah Selatan dan mencatatkan 22.09 km bagi satu liter Shell FuelSave 95 sejauh laluan 95 km yang ditetapkan dengan memandu Inokom Elantra 1.6 Sport, kereta rasmi Cabaran Shell FuelSave 2014 yang ditaja olehHyundai-Sime Darby Motors Sdn. Bhd.

Gunasegaran yang berasal dari Larkin, Johor, berkata, “Cabaran hari ini banyak memberi manfaat kepada saya kerana saya berpeluang mengalami dengan sendiri betapa senangnya untuk memaksimumkan kecekapan minyak – menerusi pilihan yang lebih bijak dengan menggabungkan penggunaan Shell FuelSave 95 dengan Petua Shell FuelSave. Saya pasti akan mengamalkan petua ini dalam pemanduan saya setiap hari untuk mempertingkatkan kecekapan minyak. Selain itu, saya berasa tak sabar-sabar lagi untuk bertanding dengan tiga lagi pemenang wilayah dalam Pusingan Akhir.”


“Kami berasa amat teruja untuk mengadakan Cabaran Shell FuelSave sekali lagi tahun ini. Ia dapat menunjuk kepada kita bahawa tabiat menjimat minyak yang bijak dapat mempertingkatkan kecekapan minyak dalam keadaan memandu yang sebenar,” kata Jasme Mohd Johan, Pengurus Runcit Wilayah Selatan, Shell Malaysia Trading Sdn. Bhd.

Duta Shell FuelSave, Fahrin Ahmad turut hadir untuk memberi sokongan kepada para peserta dengan membuat persembahan bagi menunjukkan Petua Shell FuelSave Colin Chin, saintis bahan api Shell yang tersendiri. Fahrin juga bersorak memberi galakan kepada para peserta dan berkongsi petua penting dengan mereka pada saat-saat terakhir sebelum permulaan cabaran tersebut.


Shell juga telah memperkenalkan Shell FuelSave Journey, satu aktiviti di laman web yang menyeronokkan untuk para peserta yang menyertai Cabaran Shell FuelSave. Menerusi aktiviti ini, para peserta dapat mempertingkatkan pengetahuan mereka dari segi pilihan yang lebih bijak untuk mempertingkatkan kecekapan minyak, di samping berpeluang memenangi pelbagai hadiah dan ganjaran yang eksklusif.


Aku pun sibuk gak masuk dalam website Shell FuelSave Journey ni, alah senang je jawab soalan berkaitan dengan cara pemanduan korang, nanti dapat points. Lebih tinggi points lebih banyak peluang korang untuk sertai Cabaran Shell FuelSave ni.

Eh, ada lagi info yang nak aku bagi tau ni,


Korang yang miss nak pi roadshow kini masih berpeluang menyertai Cabaran FuelSave FuelSave 2014 dengan menyertai tiga lagi cabaran wilayah yang bakal diadakan di Kuantan, Penang dan Kuala Lumpur.

Alah selain daripada dapat belajar teknik pemanduan yang betul dan selamat, ada jugak aktiviti permainan yang sesuai bagi sesi keluarga lagi pun boleh menang hadiah jugak. Lagi satu lagi satu, Shell’s Celebrity Ambassador Fahrin Ahmad pun ado, so bolehlah berselfie dengan beliau kan.


Untuk maklumat lanjut dan terkini mengenai Cabaran Shell FuelSave 2014, sila layari www.shell.com.my/fschallenge. Masih berkesempatan lagi untuk memenangi hadiah RM20,000 daripada Shell ni wokeh.

3 comments :

Suria Amanda said...

Agak2 la kan..if SA isi minyak kat shell abg fahrin tunggu x? Oppsssss

Unknown said...

Assalamualaikum, Bingung mencari kereta untuk pelancongan/percutian di Bandung...? Kami Rajawali rent car Bandung siap membantu mengantar dengan armada kereta terbaru kami...
Untuk info lebih lanjut call/mesej ke +62 0888 0949 8991/ +62 858 600 91092 pin bb 7E5B1279
Atau follow twitter @rajawalirc

Unknown said...

Assalamualaikum, Bingung mencari kereta untuk pelancongan/percutian di Bandung...? Kami Rajawali rent car Bandung siap membantu mengantar dengan armada kereta terbaru kami...
Untuk info lebih lanjut call/mesej ke +62 0888 0949 8991/ +62 858 600 91092 pin bb 7E5B1279
Atau follow twitter @rajawalirc