Wednesday, November 27, 2019

Nikmati Kegirangan 'BLOKGANZA DREAM CHRISTMAS' Di QUILL CITY MALL KL

Hi Korang, 


Seriously hujung tahun memang di nanti-nantikan oleh semua pengunjung kompleks membeli belah kerana ketika ini merupakan bermulalah sambutan Krismas secara besar-besaran. Kawasan di tengah-tengah mall di hias indah begitu cantik sekali dengan pokok-pokok krismas, patung-patung Santa Clause, bongkah-bongkah hadiah dan pelbagai lagi hiasan unik.


Quill City Mall Kuala Lumpur juga tidak ketinggalan untuk menyambutnya dengan bertemakan Blokganza Dream Christmas ianya menggabungkan semua elemen Krismas dengan sambutan Krismas tahunannya dari 22 November 2019 hingga 25 Disember 2019. 

Blokganza Dream Christmas

Tidak seperti mana-mana Krismas yang lain, tahun ini Quill City Mall KL telah mengubah Atrium Utama menjadi Blokganza Dream Town Krismas yang memaparkan unsur-unsur blok yang sangat unik (Santa Claus, Christmas Trees, Christmas Wreath, Red Nose Reindeer, Christmas Present Boxes, Christmas Sleigh, Christmas Candy Cane, Christmas Stockings and hats) sebagai elemen utama yang akan memancarkan kegembiraan dan mengisi udara dengan keseronokan yang tidak berkesudahan di hari Natal nanti.


Blok adalah salah satu mainan yang paling pendidikan yang mudah di imaginasikan. Sama seperti membina mimpi, apa-apa boleh dibina menggunakan blok. Dikelilingi oleh semua blok Krismas bertemakan, blok-blok ini dapat melakukan keajaiban dengan meningkatkan imaginasi dan memotivasi pemikiran kreatif di kalangan kanak-kanak. 



Para pengujung juga akan menyaksikan pokok Krismas gergasi yang sepenuhnya dibuat dari blok, berdiri megah di ketinggian 20 kaki di tengah-tengah Atrium Utama. Korang akan boleh misslah bila melangkah masuk ke Quill City Mall KL. 

Ms. Shirley Leong, Group Chief Financial Controller of Quill Group of Companies
Mr. Koong Wai Seng, Group Chief Executive Officer of Quill Group of Companies
Mr. Justin Liew, Senior Vice President of Quill City Mall Kuala Lumpur officiating the Blokganza Dream Christmas Grand Launch


Dream Vending Town


Selain daripada sambutan Krismas yang cukup-cukup menarik di Quill City Mall ini, terdapat juga sebuah taman tema yang bercorak pendidikan untuk kanak-kanak iaitu Dream Vending Town.








Ianya merupakan sebuah pusat bermain berpusat untuk kanak-kanak untuk menerokai lebih banyak mengenai pekerjaan dunia sebenar. Berlaku melalui pameran interaktif dan drama; kanak-kanak dapat bersuka ria sambil memupuk rasa ingin tahu, kreativiti, pemikiran kritikal, penyelesaian masalah dan kerja berpasukan.

Children from Lighthouse Children Welfare Home Association all smiles after experiencing a tour in Dream Vending Town 

Dream Vending Town akan memberi inspirasi kepada kanak-kanak mengenai alam pekerjaan ketika mereka dewasa nanti. Dream Vending Town menawarkan 10 stesen impian yang dipenuhi dengan keseronokan yang akan diterokai iaitu Balai Polis, Balai Bomba, Hospital, Station Radio, Airline Training Centre, Kompleks Membeli Belah, Sekolah Memasak, Modelling School, Acting and Entertainment dan Pusat Memandu. 

Harga bagi Dream Vending Town adalah RM10 untuk setiap kanak-kanak. 

Terdapat juga booth-booth Krismas yang menarik di sediakan di mana para pengunjung boleh menikmati makanan yang lazat, aktiviti interaktif yang menyeronokkan dan mendapatkan pakaian baru untuk meraikan musim perayaan yang penuh kegembiraan. Pastikan untuk menjanjikan promosi daripada gerai khas seperti Robocar POLI, LOL, Lowe, MeTime Art dan banyak lagi. 

Program Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR)

Oh ye pada 23 November 2019, selaras dengan semangat Krismas memberi dan berkongsi, Quill City Mall KL telah menjemput 25 ibu bapa tunggal dengan anak-anak mereka dari Kelab Ibu Tunggal Cempaka Malaysia dan 20 anak dari Persatuan Rumah Kebajikan Kanak-kanak Lighthouse, Kuala Lumpur dan Selangor sebagai sebahagian daripada program CSR (Tanggungjawab Sosial Korporat).

Mr. Joseph Teo, Vice President, Marketing of Quill City Mall Kuala Lumpur
Emcee from Aforadio
Ms. Shirley Leong, Group Chief Financial Controller of Quill Group of Companies
Mr. Koong Wai Seng, Group Chief Executive Officer of Quill Group of Companies
Mr. Gurmit Singh, Singaporean former actor, host and comedy performer
Mr. William, CEO of Aforadio
Mr. Justin Liew, Senior Vice President of Quill City Mall Kuala Lumpur
Santa Claus, Santa Rina 
Children from Lighthouse Children Welfare Home Association

Pelbagai aktiviti dan permainan interaktif yang menyeronokkan akan dianjurkan di pusat membeli-belah untuk kanak-kanak untuk bersukaria dan menghabiskan masa bersama-sama dengan ibu bapa mereka yang dikasihi. 

Sebagai rakan kongsi bersama AirAsia BIG Loyalty , para pengunjung juga boleh menyertai Quill BIG Giveaway melalui perbelanjaan minimum RM100 dalam satu resit di mana-mana outlet di Quill City Mall KL untuk berpeluang untuk memenangi sepasang penerbangan pergi balik ke Seoul, Vietnam atau Hong Kong. Tempoh peraduan bermula dari 22 November hingga 25 Disember 2019. Ahli AirAsia BIG boleh mengumpulkan mata sebagai pertukaran tiket penerbangan, bermula dari 500 mata BIG. 

Jangan lupa, tebus barangan istimewa ketika korang berbelanja di sini ye 

i. Belanja RM30 ke atas untuk menebus baucar. 

ii. Belanja RM80 ke atas untuk menebus Christmas Block Pencil Case. 

iii. Belanja RM200 ke atas untuk menebus Christmas Block Notebook. 

Tapi ingat sementara stok masih ada ye 


Peraduan "Quill Guess and Win"

Korang juga boleh menyertai peraduan "Quill Guess and Win". Peraduan bermula dari 22 November 2019 hingga 25 Disember 2019, hanya ikuti langkah-langkah mudah seperti di bawah: 

1. Teka jumlah bilangan blok di Pokok Krismas. 

2. Isi Borang Peraduan di Kaunter Concierge,Tingkat Bawah 

3. LIKE halaman Facebook Quill City Mall kami. 

4. Hantar borang peraduan ke Kaunter Concierge. 

Pemenang bertuah dengan jawapan terdekat akan memenangi beg bagasi BMW M Boardcase bernilai lebih daripada RM1,000. Juga, 3 pemenang dengan jawapan terdekat akan memenangi tiket Skyrider bernilai RM300. 

Bagi kak lily Quill City Mall KL bakal memberikan pengalaman Krismas yang menghiburkan untuk korang seisi keluarga. Tempat letak kereta percuma disediakan selepas pukul 5 petang pada hari kerja manakala kadar flat RM3 pada hujung minggu. 



Mari LIKE dan FOLLOW mereka di social media berikut : 

Facebook : 

Instagram : 
QuillCityMallKualaLumpur

Website : 

Q-Kiddies Club : 



#quillcitymall
#blokganza
#dreamvendingtown


No comments :