Friday, November 8, 2019

BUNGAA Semi Lipmatte

Hi Korang, 

Lipstick memang jadi kegilaan kak lily ni. 

Pantang ada yang menarik di pasaran memang harus kak lily dapatkan tau. Sekarang ni tengah IN lipstick ala-ala lipmatte ni hah, warnanya cantic dan tak shinning hehehe 


Baru-baru ini kak lily mendapat jemputan ke majlis perasmian produk lipmatte jenama BUNGAA. Produk lipmatte ini merupakan produk tempatan yang diusahakan oleh dua sahabat baik iaitu Izzat bin Roslan dan juga Arham Syafiq Azmi. Apa yang menarik lipstik yang diperkenalkan ini menggunakan ramuan yang HALAL tanpa sebarang campuran bahan yang boleh merbahayakan kesihatan kulit.


Apa yang lebih menarik walaupun produk ini agak baru di pasaran, namun hasil jualannya mencecah 10,000 unit telah dijual dalam tempoh 3 minggu sahaja. Dengan gabungan mantap 20 stokis dan 120 agen di seluruh Malaysia mereka berjaya mencapai lebih dari target sasaran jualan. 

Seriously kak lily pun tertarik dengan lipmatte BUNGAA ni 


Yang membuatkan kak lily kagum dengan kedua pengasas jenama BUNGAA ini, walaupun mereka berdua lelaki dan mempunyai latarbelakang yang berbeza namun masing-masing punyai minat yang sama iaitu berniaga. 


Seperti Saudara Izzat yang baru berusia 28 tahun berasal dari Melaka yang mana pernah mengusahakan perniagaan kue teow goreng dan seterusnya berkecimpung dalam dunia bisnes atas talian selama 6 tahun. Begitu juga dengan sahabat baiknya iaitu Arham Syafiq Azmi dari Kedah yang mempunyai Ijazah dialam Kejuruteraan Mekanikal, namun lebih berminat kepada dunia perniagaan dan coaching.


Bersempena dengan pelancaran lipmatte BUNGAA baru-baru ini "5 Face Of Bunga" yang mewakili setiap 1 bunga dan warna telah diperkenalkan, iaitu :

· Amyrah Nasuha bt Badrin (rose) 

· Farra Alisa bt Mohd Zairi (lily) 

· Nurdiyana Nadirah (tulip) 

· Nadia Syahera binti Rosli (orchid) 

· Nadia bt Amil (daisy) 


Kelebihan produk Semi LipMatte Bungaa ini, ianya tidak menggunakan sebarang campuran wangian sentetik tetapi mencampurkan dengan rose oil untuk bauan bunga. Selain itu ianya mengandungi SHEA BUTTER yang boleh melembapkan kulit bibir. Paling best, Semi LipMatte bunga ini dapat meneutralkan kembali warna kulit bibir. Tidak dinafikan Semi LipMatte bungan ini mempunyai tekstur lebih ringan dan tidak melekit menjadikan bibir kelihat lebih cantik daripada biasa.


Best seller lipmatte BUNGAA ini adalah Tulip, Lily dan Daisy 


Harga yang ditawarkan untuk satu Semi LipMatte ini adalah RM39 (Semenanjung) / RM42 (Sabah/Sarawak) dan ianya boleh didapati dari semua stokis dan Agen Bungaa. 

Mari LIKE dan FOLLOW di media sosial berikut : 

Facebook : 


Instagram : 

No comments :