Friday, October 17, 2014

Foodpanda Malaysia Raikan WORLD FOOD DAY Dengan Servis Penghantaran Percuma

Hi Korang,

Di pagi-pagi jumaat yang indah ni, meh baca sket mengenai kerja amal yang sedang dilakukan oleh FoodPanda sempena World Food Day ye..


Satu Minggu Perkhidmatan Penghantaran Percuma Dari Semua Restoran dan Meal Penajaan Untuk Rumah Kurang Bernasib Baik

Foodpanda Malaysia meraikan Hari Makanan Sedunia 2014 dengan menawarkan perkhidmatan penghantaran percuma di seluruh negara dari 16 hingga 24 Oktober 2014 Sempena sambutan ini, foodpanda Malaysia juga telah memilih Rumah Hope dan Rumah Amal Cahaya Tengku Ampuan Rahimah (RACTAR ) untuk penajaan foodpanda makan itu. 

sumber dari google.com

Dalam tempoh seminggu ni, pelanggan Foodpanda boleh menyumbang kepada rumah-rumah dengan klik pada "Penaja Meal" dan memilih nilai daripada hidangan iaitu RM10, RM30, RM50 dan RM100. Foodpanda Malaysia akan sepadan dengan jumlah yang didermakan kepada rumah-rumah. Selain daripada menyertai program penajaan foodpanda, pelanggan diingatkan daripada keluarga yang kurang bernasib baik di sekeliling mereka, sama ada jiran-jiran mereka, rakan-rakan atau saudara mara yang mana mereka juga boleh meminta untuk menghantar makanan kepada. 

Sambutan Hari Makanan Sedunia tahun ini yang bertemakan 'makan dunia, menjaga bumi' adalah amat sesuai untuk foodpanda. "Sebagai sebuah syarikat penghantaran makanan, selain daripada memenuhi jangkaan pelanggan kami untuk penghantaran makanan teratur dan menepati masa, kami juga memastikan bahawa kita mempunyai pilihan makanan sihat yang berkhasiat dalam sistem kami untuk menggalakkan pemakanan sihat di kalangan pelanggan-pelanggan kami. Rumah yang kurang bernasib baik juga diingati pada hari ini dan kami berharap untuk melanjutkan makan foodpanda ditaja untuk lebih banyak rumah dalam masa terdekat" kata Claudio Abitante, pengarah urusan foodpanda Malaysia. 

Foodpanda Malaysia menggesa orang ramai untuk menyokong program penajaan ini supaya rumah boleh menikmati makanan yang lebih berkhasiat dan menikmati kualiti hidup yang lebih baik melalui sokongan mereka. Program ini akan memberi manfaat kepada seramai 130 kanak-kanak daripada kedua-dua rumah. 

sumber dari google.com

Syarikat itu bercadang untuk membuat Hari Makanan Sedunia merupakan sambutan tahunan dalam meningkatkan kesedaran mengenai makanan berkhasiat dan mengingati mereka yang kurang bernasib baik.

So korang yang terutamanya pelanggan setia Foodpanda ni, bolehlah sertai kempen ni. Bukan apa, selain dapat makan daapt jugak pahala kan..

Selamat beramal korang…



5 comments :

Suria Amanda said...

Wah menarik la...food panda perkenal program beramal...

hazman fadzil said...

Nampaknya ada usaha yang baik dari food panda cuma diorang dah lama tak buat kerjasama dengan blogger kan....

Noor Atikah Ramli said...

nak try la jugak nnt servis food panda nie

Unknown said...

wah..bagus nya Foodpanda buat kerja amal macam ni..tak lupa pada yang memerlukan..tahniah Foodpanda..

Anonymous said...

menarik, bagus kempen2 mcm ni !