Tuesday, August 1, 2023

Makan 'Authentic Nyonya Noodles Hut' di Santa Grand Signature Kuala Lumpur

Hi Korang,

Makanan nyonya ermmm ?...

Sesuatu yang enak untuk di cuba dan rasai sendiri kenikmatannya.


Memang kak lily penggemar makanan Nyonya ni, maklumlah kita kan orang Melaka so salah satu makanan authentic Melaka adalah makanan Nyonya seperti ayam pongteh, telur dadar cecaluk, kari nyonya dan macam – macam lagi.

Tapi Nyonya laksa?? Suker??

Of course ler kak lily pun suke jugak.

Baru-baru ini kak lily ke sebuah hotel terkemuka di Kuala Lumpur iaitu Santa Grand Signature Kuala Lumpur dan di sini kak lily sempat mencuba beberapa menu Peranakan Nyonya yang sedap-sedap belaka.

Santa Grand Signature Kuala Lumpur persembahkan menu "Authentic Nyonya Noodles Hut" untuk meraikan masakan tradisi Peranakan Baba Nyonya. Menu promosi ini tersedia di ketiga-tiga restoran iaitu Kopi Bar, Kapitan Cafe dan Sky Lounge bermula 1 Ogos 2023 sehingga 31 Disember 2023 menjanjikan kelazatan masakan Baba Nyonya buat pengunjung yang hadir.


Tanpa perlu mengembara jauh, para pencinta makan kini boleh datang ke Santa Grand Signature Kuala Lumpur dan seterusnya merasai resipi asli Nyonya yang dibawakan oleh Chef Tengku Abdul Hakim (Senior Sous Chef), Chef Nabila Hanum (Chef De Partie) dan Chef Syafik (Demi Chef).

Menu yang dihidangkan merangkumi kesemua rasa dan ciri penting Nyonya termasuklah kesegaran, kemanisan, masam, kepedasan dan rasa yang kaya dengan masakan asli Nyonya; Assam Laksa, Mee Kari dan Laksa Peranakan Nyonya.

Mee Kari

Laksa Peranakan Nyonya

Assam Laksa


Selain hidangan istimewa ini, korang juga boleh menikmati juadah Nyonya yang menjadi kegemaran ramai termasuk Cucur Udang, Nasi Goreng Nyonya dan banyak lagi.


Kak lily dah rasa sendiri ke semua menu 'Authentic Nyonya Noodles Hut' dan sememangnya menu yang disediakan betul-betul sedap, terutamanya Mee Kari. Sebagai peminat Mee Kari, kak lily berpendapat mee karinya betul-betul sedap dan sebaris dengan mee kari yang pernah di cuba sebelum ini.




Makanan yang sedap, ditambah lagi dengan suasana restoran yang menarik dan tenang pastinya pengalaman yang tidak boleh dilepaskan.

Untuk korang yang nak mencuba bolehlah ke Santa Grand Signature Kuala Lumpur, bermula jam 12.00 tengahhari sehingga jam 6.00 petang sahaja. Untuk harga pula, setiap hidangan hanyalah berharga RM15 sahaja.

Berbaloi-baloi kan!!



Sehingga hari ini, Santa Grand Signature Kuala Lumpur mengekalkan kaedah memasak tradisional dan menggunakan bahan premium yang paling segar. Inilah yang benar-benar membezakan hotel ini daripada hotel-hotel lain.

Untuk maklumat lanjut dan tempahan, sila hubungi +603-2027 1969 atau emel di reservation@santagrandhotels.com.my.


Jom kita ke :


SANTA GRAND SIGNATURE KUALA LUMPUR
No 36, Menara Santa, 
Jalan Ampang, Kuala Lumpur, Malaysia



Untuk info lanjut, meh check out di sosial media berikut :

Website : 

Facebook : 

Instagram : 





No comments :