Monday, August 20, 2018

Bangi Avenue Convention Center (BACC) - Pusat Konvensyen Yang Terbesar di Selatan Lembah Klang

Hi Korang, 


Minggu lepas kak lily berkesempatan ke majlis perasmian Bangi Avenue Convention Center (BACC) yang terletak di kawasan Bangi Lama, seriously kak lily tak tau pun kewujudan tempat ni masa pi hari tuh then baru tau. Cantik jugak townshipnya siap ada Bangi Wonderland Theme Park dan pasaraya CS yang murah tuh tau. 


Ditubuhkan sebagai "oasis di dalam bandar", Pusat Konvensyen Bangi Avenue (BACC) oleh Avenue Garden Hotel merupakan salah satu lokasi yang terbaik untuk musim perkahwinan "I Do" yang akan datang, sebagai pusat konvensyen pelbagai guna terbesar di selatan Lembah Klang. 


Terletak secara strategik di perbandaran yang berkembang dan moden di Bangi Avenue dan ditubuhkan dalam jarak batu dari Avenue Garden Hotel, BACC adalah percutian yang sempurna di dalam bandar, jauh dari hiruk-pikuk untuk perkahwinan taman yang menarik. 



Taman hijau yang subur oleh BACC - tepatnya bernama "Union Square" merupakan taman hijau yang menarik di jadikan sebagai salah satu lokasi perkahwinan yang dilengkapi dengan air pancut air yang canggih bagi merealisasikan perkahwinan idaman korang. 


“The key must-haves for wedding venues today are aesthetics and affordability. People are constantly inspired through social media - yearning and searching for the ideal space to tie the knot and create picturesque memories that will last forever. Driven by this, our team was inspired to ensure that BACC offers a space with a stunning garden backdrop, while also catering to all their practical needs,” kata Mr. Loo Yung Wai, Managing Director of Avenue Garden Hotel and Bangi Avenue Convention Centre. 


“The added support of Avenue Garden Hotel as a nearby accommodation presents the duo as a handy package, especially for events that require visiting guests – whether outstation or international. The beauty about BACC’s strategic location is that it is accessible 30 minutes away from Kuala Lumpur in the business hub of the Southern region of Klang Valley,” tambah Mr. Loo. 




Tidak seperti mana-mana pusat konvensyen lain di Malaysia, dengan keluasan lantai sehingga 27,000 kaki persegi untuk Grand Ballroom itu sendiri dan kawasan lantai sekitar 88,585 kaki persegi yang terdiri daripada ruang boulevard luaran dan tertutup, BACC bukan sahaja tidak terbatas untuk majlis perkahwinan tetapi juga untuk pelbagai jenis pameran dan karnival, serta kawasan air pancut luarannya yang sesuai untuk kegunaan peribadi termasuk konsert mini, makan malam dan banyak lagi. 


“One of the many highlights of BACC is our spacious ballrooms. We offer three pillar-less ballrooms that vary in size to suit your space requirements. The beauty about these ballrooms is that it can be converted into a Grand Ballroom, accommodating up to 2,200 guests for round-table seating (or banquet style), or up to 3,300 guests in a theatre setting. Nevertheless, if you’re looking for something a little smaller and intimate to hold press conferences, corporate dinners or appreciation sessions and more, lavish or grand, we have it all,” yang di kongsikan dari Mr. Loo. 




Mengulas mengenai perkhidmatan makanan yang ditawarkan di BACC, Encik Loo berkongsi, “We have the privilege of living in a multicultural nation. Not wanting to deprive our visitors of this luxury, we also ensure that guests are given the option to select from a variety of delectable cuisines we offer here in BACC, including Chinese, Western, Muslim, and International food to satiate varying needs and appetites.” 

Keluasan BACC membolehkan ia juga menempatkan tempat letak kereta bertingkat untuk 1,000 kenderaan untuk menampung kapasiti besar untuk acara dalam satu majlis. 


Dengan kepadatan penduduk di selatan Lembah Klang yang merangkumi Bandar Baru Bangi, Kajang, Sepang, KLIA, Putrajaya, Serdang, Cheras, Puchong dan banyak lagi, Bangi Avenue merupakan bandar yang berkembang pesat yang menempatkan BACC dan Avenue Garden Hotel di satu kelebihan. 

Ini lokasinya yang korang boleh lawati : 

Bangi Avenue Convention Centre 
No. 3, Pusat Perniagaan Bangi Avenue, 
Persiaran Bangi Avenue, Seksyen 2, 
Taman Bangi Avenue, 43000 Kajang, 
Selangor Darul Ehsan.

Tel: +603-8929 9999 
Fax: +603-8929 9988 




Untuk info lanjut mengenai Bangi Avenue Convention Centre ini, sila ikut social mereka iaitu : 

Website : 

Facebook : 

Instagram : 






No comments :